Moskus Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 34 minutter siden, Actibus skrev: skulle det være stor interesse for Plus serien Er det som er aktuelt for meg, i det minste. Siter
gjomle Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 Om det er aktuelt med Plus-serien, er jeg også med på to stk. Siter
nilsen78 Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 Jeg er med på 3 stk av den standard rs typen (var en av de med ca antall) Jeg er også interessert i Plus serien om det skulle bli aktuelt. Siter
nilsen78 Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 29 minutter siden, siddis84 skrev: Hyl ut om noen vet at det IKKE går an å bruke plus-deksel på RS. Det er også lys i Plus serien, noe jeg antar rs ikke har. Men, lyset kan byttes i Plus serien så kan kanskje ettermonteres om resten av deksler passer... Siter
Actibus Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 Da sjekker jeg pris på plus serien ? 1 1 Siter
siddis84 Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 45 minutter siden, nilsen78 skrev: Det er også lys i Plus serien, noe jeg antar rs ikke har. Men, lyset kan byttes i Plus serien så kan kanskje ettermonteres om resten av deksler passer... Ja, ser det finnes såkalte dimmerkit med lys i forskjellige farger, så bare antar at det kan ettermonteres/byttes over fra de gamle. Det går ofte bra. ? Men jeg bytter heller bestillingen til Plus hvis det blir et alternativ. 1 Siter
borg1n Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 En par spørsmål mens vi venter på pris på plus serien. Jeg står mellom valget av disse og Fibaro dimmere (som jeg bestillte på BF tilbud). - noen som vet om disse handterer "mixed load", dvs både LED og 12V trafo på samme dimmer? Fibaro sliter med dette såvidt jeg vet - noen som vet om disse handterer lav last (enkel LED lyspære) uten ekstra bypass? Iflg salgsinfo skal de gjøre det - jeg har lest et sted at Zigbee er mer sårbar for radiostøy (wifi etc) enn z-wave. Noen som har noen praktiske erfaringer med dette? Jeg håper og tror at det skal være mer rett frem å bytte ut standard ELKO dimmere med disse (både ift WAF, montering og last), dvs at det som gamle type ELKO dimmere virket på bør disse også handtere gitt at de kommer fra samme leverandør. Siter
Magnus Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 Er interessert i 4 stk. Gjerne plus-serien. Pris er avgjørende. Siter
petersv Skrevet 4. desember 2017 Skrevet 4. desember 2017 Interessert i 5 eller flere hvis de kan brukes både der man trenger to og en-polet brudd. Siter
orjan Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 Også interessert i 3 stk, vanlig RS modell Siter
trondermedbart Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 3 stk, helst plus (hvis ikke prisforskjellen er enorm), evt. vanlig. Siter
Svein Arild Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 6 stk. Helst pluss (hvis ikke prisforskjellen er enorm), evt. vanlig. Pris er viktig Siter
Actibus Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Har nå fått pris på Plus serien, var ikke så mye å hente der tydeligvis. Fikk pris på 2300,- ink mva uansett farge https://www.elektroimportoren.no/esh-plus-316gled-dimmer-rf-sort/4523412/Product.html?Event=pathlist Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 6 minutter siden, Actibus skrev: Har nå fått pris på Plus serien, var ikke så mye å hente der tydeligvis. Fikk pris på 2300,- ink mva uansett farge Koster virkelig et plastdeksel kr 1000 ?! ? Siter
siddis84 Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Heftig kilopris på premium plastikk!! Da dropper jeg Plus-utgaven... Skal få sjekket en RS-modell og se om dekslene kan brukes om en annen. Det er samme modul bak på tegningene, men greit å få testet det i praksis. Siter
trondermedbart Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Kan man kjøpe RS og benytte disse servicekitene for å bygge om til Plus? http://proff.elko.no/dimmerkit-316gled/category1846.html Siter
Actibus Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 (endret) Samlet er vi oppi opptil 80 stk, men nå som det er kommet pris på både RS og Plus hadde det vært kjekt om alle som forsatt er interessert kunne skrevet hvor mange, og hvilken type og farge. RS kommer kun i polarhvit, mens plus kommer i polarhvit, sort og alu. Pris for RS var da altså 1375,- inkl mva pr stk Pris for Plus er 2350,- inkl mva pr stk uavhengig av farge Edit: Det er faktisk billigere å kjøpe RS utgaven og bytte ramme og dimmerkit, 360,- i tillegg til 1375,- Så si ifra om du ønsker RS + kit og evt farge. + evt frakt fra meg, eller hentes i Larvik/Porsgrunn De som har skrevet de ønsker RS frem til nå: @borg1n - 2 stk @r3on - 5 stk @orjan - 3 stk @petersv - 2 stk @nilsen78 - 3 stk @trondermedbart - 3 stk @jega -2 stk @xibriz - 2 stk @Jotun - 4 stk @Neophyte - 3 stk @Osteduden - 2 stk @Alex B - 3 stk @backspace - 6 stk @djmuri - 4 stk 44 totalt Fint med en bekreftelse fra dere andre om type, farge og antall @xibriz @Lazarus @gjomle @borg1n @nilsen78 @Alex B @AlexanderDJ @siddis84 @Jotun @geirra @Hilmar @KnutH @Moskus @Magnus @petersv @trondermedbart @Svein Arild Endret 3. januar 2018 av Actibus Siter
KnutH Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 @siddis84 Så du mener at man kan kjøpe de billigere RS og bare bytte ut fronten? Jeg har gamle typen av pluss versjonen, burde jeg da være i stand til å bruke de på fronten av de nye RS? Siter
siddis84 Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 [mention=1053]siddis84[/mention] Så du mener at man kan kjøpe de billigere RS og bare bytte ut fronten? Jeg har gamle typen av pluss versjonen, burde jeg da være i stand til å bruke de på fronten av de nye RS?Jepp, da kan jeg bekrefte at innmaten er nøyaktig den samme. Så lenge det er 316GLED som ligger bak er det kun deksel som er forskjellig. Baklyset er der på RS også. Står bare avslått.Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
siddis84 Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Kan man kjøpe RS og benytte disse servicekitene for å bygge om til Plus? http://proff.elko.no/dimmerkit-316gled/category1846.html Ja, men du trenger Plus ramme i tillegg også. F.eks. denne hvis dimmer er innfelt i veggboks. http://proff.elko.no/plus-rammer/category712.html (Dimmerkitet er kun sentralplate og knott. Passer i RS ramme, men vil se litt rart ut med RS ramme og Plus plate&knott. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.