ZF- Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Elektroimportøren har dagstilbud på Multireg z-wave termostat. Torsdag 23.11. selger de den til kr. 999,-. http://ipaper.ipapercms.dk/Elektroimportren/kundeavis/?page=12 Siter
Vitellius Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 8 minutter siden, Nexst skrev: Den er vel ikke så dum Jo, den er dum ? Rapporterer ikke forbruk. Men hyggelig pris da. Kan nesten tyde på at det begynner å nærme seg lansering av "v.2" 1 Siter
ZF- Skrevet 20. november 2017 Forfatter Skrevet 20. november 2017 Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. Siter
Vitellius Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Akkurat nå, ZF- skrev: Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. Tja, ikke uten å assosiere den mot andre devicer. Til HS rapporterer den on/off i hytt og pine. 1 Siter
ZF- Skrevet 20. november 2017 Forfatter Skrevet 20. november 2017 Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. Jeg opplever at den rapporterer av og på veldig hyppig, men egne observasjoner tilsier at dette stemmer med de faktiske forholdene (hører det klikker i releet). Jeg skulle selvfølgelig hatt avlesning av forbruket også . Siter
skodachris Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Har sittet på gjerdet ei stund nå hva gjelder hub. Og ikke bestemt meg for noe system ennå. Men blir jo noe med Z-wave. Har fått med meg at det er tilbud på denne termostaten, og tenkte å kjøpe inn. Hva finnes evt av alternativ til denne?Sent fra min SM-N950F via Tapatalk Siter
Vitellius Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 4 minutter siden, ZF- skrev: Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. Joda jeg skjønner det, men problemet er at den ikke rapporterer riktig til HS, og da er det også meningsløst å "tracke" tiden for videre utregninger. Selv har jeg løst det ved å assosiere mine mot wallpluger (først da blir det riktig) for så å bruke script som holder styr på tiden disse er i "ON" status, samt et script som omregner dette til kW (basert på den faste effekten på kablene). Men det føles jo litt "overkill/waste" å måtte ha egne wallpluger øremerket statustracking ?. Synd det ikke ble noe av den forespeilede firmware-oppdateringen som skulle løse dette, men det løser seg ihvertfall med neste versjon (Hvis den noen gang kommer da......). Ikke det at forbruks-rapportering betyr ALL VERDEN ? Siter
Moskus Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 1 time siden, skodachris skrev: Har fått med meg at det er tilbud på denne termostaten, og tenkte å kjøpe inn. Hva finnes evt av alternativ til denne? Det beste alternativet er å vente på versjon 2 som kommer på nyåret. Den nye har strømmåling og (sannsynligvis) avlesing fra gateway når den faktisk er på eller ei. 3 Siter
Nexst Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Takk for info. Tror nok jeg da vurderer å vente litt..selv om sånne tilbud lokker.. Men den nye vil sikkert koste en god del mer Siter
deve87 Skrevet 21. november 2017 Skrevet 21. november 2017 (endret) 11 timer siden, ZF- skrev: Den rapporterer ikke forbruket, men det er mulig å lese av når den slår seg av og på. Hvordan ? Via å lese status av gruppe 2? Edit: burde lest hele tråden først ? Endret 21. november 2017 av deve87 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.