Tornado Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hvordan pleier dere å styre varmekabler, bruker dere egne termostater med z-wave på alle?...Eller bare en brytermodul og en tempføler som er koblet opp og styres av kontrolleren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 8 minutter siden, Tornado skrev: Hvordan pleier dere å styre varmekabler, bruker dere egne termostater med z-wave på alle?...Eller bare en brytermodul og en tempføler som er koblet opp og styres av kontrolleren? Nå har jeg bare en sone med varmekabel(bad) men her senker jeg bare temp når jeg ikke er hjemme eller sover. Lar termostaten styre gulvvarme. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Nå er jeg jo blant dem som roper høyest om at "controller skal aldri være nede", men på akkurat varmekilder synes jeg det er greit å ha en sikring. Termostater gir denne sikringen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Actibus Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jeg har laget egen termostat, Arduino med DS18B20 gulvføler og en z-wave pille som styres via bryter inngangen. Du kan også kjøpe qubiono sin z-wave termostat pille, den støtter vanlig ntc gulvføler og gir deg effektmåling og god styring fra kontrolleren. Ulempen er at ene ikke har display, men hvor ofte er det man faktisk trenger å justere tempen på varmekabler uansett, jeg har ikke justert mine på kjøkkenet på 3 år.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 iceball Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 1 time siden, Actibus skrev: qubiono sin z-wave termostat pille, den støtter vanlig ntc gulvføler Må man klippe av den medfølgende termostatsensoren og koble eksisterende ntc føler på denne? Har et par rom hvor det ikke er aktuelt å justere temp hele tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Actibus Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Hmm, ser nå at det ikke stemmer, må ha blandet med Multilevel/HeatIt, qubinoen bruker kun ds18b20 føler..da utgår det iallefall i de tilfeller hvor man ikke kan bytte føleren. Jeg har fått trekt om et par følere og lagt ds18b20, men siden kabelen er så myk måtte jeg tape fast en PN kabel i føleren for å få den helt ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tornado Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Multireg sin z-wave termostat f.eks da er et alternativ. Har denne effektmåling slik at det kommer opp i Fibaro HC2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 13 minutter siden, Tornado skrev: Multireg sin z-wave termostat f.eks da er et alternativ. Har denne effektmåling slik at det kommer opp i Fibaro HC2? neste versjon vill ha, den kommer en gang i fremtiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 1 time siden, Salvesen skrev: neste versjon vill ha, den kommer en gang i fremtiden Men sannsynligvis på nyåret. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Tornado Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Ah...det hjelper lite da Elektroimportøren har tilbud på dem imorgen For å få effektmåling må en altså istedet sette det opp med en brytermodul fra f.eks Fibaro og en temp måler da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Actibus Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Du kan sette en Fibaro brytermodul i serie med lasten ut fra termostaten, alltid la den stå på, da kan du bruke termostaten som vanlig og likevel få strømmåling. Evt en annen form for strømmåler kan kobles på Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Salvesen Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 22 minutter siden, Tornado skrev: Ah...det hjelper lite da Elektroimportøren har tilbud på dem imorgen For å få effektmåling må en altså istedet sette det opp med en brytermodul fra f.eks Fibaro og en temp måler da. Vet andre kalkulerer dette selv om termostat er på eller av Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Tornado
Hvordan pleier dere å styre varmekabler, bruker dere egne termostater med z-wave på alle?...Eller bare en brytermodul og en tempføler som er koblet opp og styres av kontrolleren?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
11 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.