Nexst Skrevet 22. november 2017 Skrevet 22. november 2017 Lefdal har tilbud på Google Wifi https://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/GWIFI3PACK/google-wifi-mesh-3-pakning-hvit?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE noen som har erfaringer? eller er det styr unna produkt? hva mener folket? Siter
vzone Skrevet 22. november 2017 Skrevet 22. november 2017 47 minutes ago, Nexst said: Lefdal har tilbud på Google Wifi https://www.lefdal.com/product/data/nettverk-og-routere/GWIFI3PACK/google-wifi-mesh-3-pakning-hvit?scid=EXT_PRICEENGINE_PRISGUIDE noen som har erfaringer? eller er det styr unna produkt? hva mener folket? Google Wifi har ikke støtte for IGMP snooping som typisk kan være kjekt å ha i forbindelse med IPTV. Siter
Charlie Skrevet 22. november 2017 Skrevet 22. november 2017 om du skal bruke GoogleWifi i mesh så må "master" være router. som fører til at den må styre dhcp og routing.. Om dette er ok så er det knall system iflg Tek.no og de jeg kjenner som har det. Siter
Nexst Skrevet 22. november 2017 Forfatter Skrevet 22. november 2017 Planen på sikt er vel å kjøre noe ala pfsense til dhcp og firewall. Denne vil jo stå først, Så da vil ikke mesh fungere? Siter
Dreuf Skrevet 24. november 2017 Skrevet 24. november 2017 Jeg har denne, endelig har jeg god wifi overalt i huset. Oppsettet var enkelt, nesten litt kjedelig. Har 1 node i kjelleren, 1 i stua (til denne har jeg en koblet til en switch for å få litt mer LAN porter) og 1 i 2.etg. Om man kommer fra en mer avansert router (og bruker funksjonene) så tror jeg man blir litt skuffet. Man får f.eks ikke satt egen nettverks-range, (jeg har alltid brukt 192.168.1.xxx osv) og husker derfor adressene til de statiske enhetene. Nå måtte jeg over på 192.168.86.xx De innstillingene man har under "avansert" er som følger: DNS WAN (dhcp, statisk eller pope) Ip reservasjoner Viderekobling av porter UPnP Nettverksmodus (i maskenett så får man ikke gjort noe her). IPv6. Enhetene støtter ethernet-backhaul som kan øke hastigheten i forhold til å kjøre trådløst.. Jeg har ikke sett behoved for det med en 60mbit linje og "vanlig" internett bruk. Siter
BME Skrevet 31. juli 2019 Skrevet 31. juli 2019 Installerte Google Wifi i går, og alt ser ut til å fungere utmerke sammen med HS3. Det er nå også mulig å definere egen nettverks-range, slik at jeg f.eks. slapp å bytte IP på HS3-maskina ved bytte og dermed slapp å bytt IP på HSTouch på alle enhetene i familien ? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.