Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

om du skal bruke GoogleWifi i mesh så må "master" være router.

som fører til at den må styre dhcp og routing..

Om dette er ok så er det knall system iflg Tek.no og de jeg kjenner som har det. 

Skrevet

Planen på sikt er vel å kjøre noe ala pfsense til dhcp og firewall. Denne vil jo stå først, Så da vil ikke mesh fungere?

Skrevet

Jeg har denne, endelig har jeg god wifi overalt i huset. Oppsettet var enkelt, nesten litt kjedelig.

Har 1 node i kjelleren, 1 i stua (til denne har jeg en koblet til en switch for å få litt mer LAN porter) og 1 i 2.etg.

Om man kommer fra en mer avansert router (og bruker funksjonene) så tror jeg man blir litt skuffet.

Man får f.eks ikke satt egen nettverks-range, (jeg har alltid brukt 192.168.1.xxx osv) og husker derfor adressene til de statiske enhetene.

Nå måtte jeg over på 192.168.86.xx 

De innstillingene man har under "avansert" er som følger:

DNS

WAN (dhcp, statisk eller pope)

Ip reservasjoner

Viderekobling av porter

UPnP

Nettverksmodus (i maskenett så får man ikke gjort noe her).

IPv6.

Enhetene støtter ethernet-backhaul som kan øke hastigheten i forhold til å kjøre trådløst.. Jeg har ikke sett behoved for det med en 60mbit linje og "vanlig" internett bruk.

• 1 år senere...
Skrevet

Installerte Google Wifi i går, og alt ser ut til å fungere utmerke sammen med HS3.

Det er nå også mulig å definere egen nettverks-range, slik at jeg f.eks. slapp å bytte IP på HS3-maskina ved bytte og dermed slapp å bytt IP på HSTouch på alle enhetene i familien ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.