Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Opprettet profil her i dag og er imponert over hva som foregår her.

Jeg har fiklet med Homeseer til og fra det siste halve året. Formålet var primært å styre varmeovnene litt mer optimalt, men nå har jeg begitt meg på lyststyring.

Har en Wallmote Quad som skal styre 1 stk Fibaro Dimmer 2 (FGD-212 HW ver: 2, FW ver: 3,5) og 3 stk Nexa Wallplugg AD-147.

Dette kan sikkert styres via HS, men jeg ønsker primært å styre via assosiasjoner fra Wallmoten. Har foreløpig bare inkludert Fibaroen og en av Nexa-dimmerne i z-wave nettet. Begge fungerer fint fra HS, men jeg får ikke styrt Fibaroen fra Wallmoten (Nexaen funker fint). Under er assosiasjonene jeg har satt opp (Fibaro=Node 15 og Nexa=Node 12):

image.png.1e3b1e7b5e80dc114e7bde517ea789fe.png

NB! Hvis jeg kutter ut 'Endpoint' for Fibaroen (node 15) kommer det opp 'Power' og ikke 'Switch Multilevel 1' og det virket heller ikke.

Hvis noen har noe tips å komme med ville jeg være evig takknemlig :)

Mvh tm_

Skrevet
  tm_ skrev (På 26.11.2017 den 20.12):

Opprettet profil her i dag og er imponert over hva som foregår her.

Ekspander  

Velkommen til forumet! :)

Dette kan sikkert styres via HS, men jeg ønsker primært å styre via assosiasjoner fra Wallmoten

Ekspander  

Jeg tror dette kan peke deg i riktig retning:

Wallmote støtter ikke "secure" (så vidt jeg vet), så da må Fibaroen og Nexaen også inkluderes "non-secure". :) 

NB! Hvis jeg kutter ut 'Endpoint' for Fibaroen (node 15) kommer det opp 'Power' og ikke 'Switch Multilevel 1' og det virket heller ikke.

Ekspander  

Dette er en kjent (og gammel) bug i HomeSeer - det er bare visningen som er feil (den viser feil "child-device"), men det har ingen praktisk betydning for assosiasjonen. :) 

Skrevet

Takk for raskt svar!

Kan man se noen sted om enheten er i secure mode?

Jeg inkluderte den på "vanlig" måte i HS, dvs. ikke som secure, men kanskje Fibaroen er default i secure mode.

Kan man endre moden på en enkel måte?

image.png.d2a1c9708112b91b412b0f5322b60e79.png

Skrevet
  tm_ skrev (På 26.11.2017 den 20.28):

Kan man se noen sted om enheten er i secure mode?

Jeg inkluderte den på "vanlig" måte i HS, dvs. ikke som secure, men kanskje Fibaroen er default i secure mode.

Kan man endre moden på en enkel måte?

Ekspander  

Fra "guide"-tråden:

Sitat

4. Du kan sjekke om en node er lagt til secure via "Node information". 

Denne er lagt til secure:

IMG_5797.PNG.b320be5fc95cf889e94d423bc27e4e43.PNG

Denne nonsecure:

IMG_5798.PNG.d78f46315f1e9a1882035fd3573e49d0.PNG

Ekspander  

Når du velger "add node", så vil den bruke "secure" hvis noden støtter det og hvis ikke så bruker den "non-secure".

Dvs at wallmoten har blitt lagt til "non-secure" og Fibaroen "secure" (siden den støtter det).

Tror eneste måte å "endre" på er å eksludere noden og inkludere den igjen (med valget "add non-secure").

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.