Erling Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 På badet, vaskerom, terrasse osv. har elektrikeren montert doble brytere. Siden det er en Fibaro-bryter involvert. Greit nok, men jeg liker det ikke. Husker en nevnte en løsning hvor dette ble ordnet i sikringsskapet, jeg finner ikke igjen bokmerket. Er det noen vei utenom? Noen som har fått til en bedre løsning? Hver gang far har vært på besøk må jeg trykke tilbake. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 7 minutter siden, Erling skrev: Husker en nevnte en løsning hvor dette ble ordnet i sikringsskapet, jeg finner ikke igjen bokmerket. Du trenger ikke bokmerke for å be en elektriker montere en bryter med to-polet brudd i sikringsskapet i stedenfor. Hvis det er mulig, det forutsetter jo at du har en egen kurs for lys på bad (evt. hele badet). 8 minutter siden, Erling skrev: Er det noen vei utenom? Noen som har fått til en bedre løsning? En gjennomsiktig tapebit? En pulsfjære som holder den "på"? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 4 minutter siden, Moskus skrev: En gjennomsiktig tapebit? En pulsfjære som holder den "på"? Jeg har brukt tape og en dymo med «alltid på», men fjær på «off»-siden var jo smart (og penere!)! Jeg fikk forøvrig «nei» fra min elektriker på å etablere servicebryteren i sikringsskapet... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 (endret) På det ene badet mitt har jeg en bryter med topolet brudd og en dobbel bryter for fibaro dimmer ovenfor. Bryteren med topolet brudd tar strømmen for hele badet og har en liten tape bit (skulle gjerne hatt en bryter med mye motstand istedet) for å stoppe folk i å slå den av. Jeg har også samme løsning som deg hvor jeg har en dobbel bryter med brudd på ene og fibaro på den andre. Egentlig kunne jeg tenkt meg en dobbel bryter med topolet på den ene siden og enpolet på den andre hvor alle innganger og utganger er separate. Fibaro kan da være montert etter topolet brudd og S1/Sx koblet mot bryter 2. | | | \ - \ \ | | | Endret 28. november 2017 av Tor Magnus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 15 minutter siden, ZoRaC skrev: Jeg fikk forøvrig «nei» fra min elektriker på å etablere servicebryteren i sikringsskapet... Din elektriker stoler vi ikke på... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 55 minutter siden, Tor Magnus skrev: Egentlig kunne jeg tenkt meg en dobbel bryter med topolet på den ene siden og enpolet på den andre hvor alle innganger og utganger er separate. Fibaro kan da være montert etter topolet brudd og S1/Sx koblet mot bryter 2. | | | \ - \ \ | | | Det kan du med en Elko 2+1. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cogliostrio Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 @håvardgj har jo blogget om dette her på hjemmeautomasjon. https://www.hjemmeautomasjon.no/blogs/entry/10-bad-2-pol-og-soner/ Jeg har fibaro dimmer 2 på mitt bad, som styrer spotter med innebygget 12v trafo. Var ikke noe problem for min elektriker å sette opp dette. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 ... hva er forvirrende, @Erling ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 6 timer siden, ZoRaC skrev: Jeg fikk forøvrig «nei» fra min elektriker på å etablere servicebryteren i sikringsskapet... Bytt elektriker Min foreslo at vi skulle sette opp ett topolet brudd i sikringskapet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erling Skrevet 28. november 2017 Forfatter Del Skrevet 28. november 2017 1 time siden, Moskus skrev: ... hva er forvirrende, @Erling ? Sorry, store pølsefingre på mobil. Må sjekke dette ut før jeg svarer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Squirrel Skrevet 28. november 2017 Del Skrevet 28. november 2017 Jeg har Elko 2+1 bryter på begge bad. 2-pols-vippen har en tape-bit på seg så den er alltid på. Vippen til høyre styrer en fibaro dimmer som ligger bak. Fungerer utmerket, men selvfølgelig er det ikke 100% sweet. Det som hadde vært sweet, og som var min opprinnelige idé, var å seriekoble en merkel z-wave 2-pols-bryter og en fibaro dimmer. Ingen dedikert vippe til merkel-bryteren, kun gjennom homeseer, og kun én enkel vippe på badet som styrer fibaro-dimmeren. Dessverre skal det la seg godt gjøer å få plass til en merkel og en fibaro "puck" i koblingsboksen bak veggbryteren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.