ZoRaC Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Kjøpte denne billige stripa, som jeg tenkte bruke med en Fibaro RGBW: https://www.elektroimportoren.no/led-strip-varmhvit-kaldhvit-5m-ip20-ir/89680/Product.html 2 spørsmål: 1. Siden den er IP20, bør jeg la være å montere den over platetoppen pga dampen? 2. Den har tilkoblingene R, G, B og +. Skal jeg da bare koble den som en vanlig RGB-stripe og se hvilke kanaler som går til kald og varm? Eller er det en enklere måte å gjøre det på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. november 2017 Forfatter Del Skrevet 30. november 2017 2 timer siden, ZoRaC skrev: 2. Den har tilkoblingene R, G, B og +. Skal jeg da bare koble den som en vanlig RGB-stripe og se hvilke kanaler som går til kald og varm? Eller er det en enklere måte å gjøre det på? Funket som bare det. Rød=kald Blå=varm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 30. november 2017 Del Skrevet 30. november 2017 Gir den der mer eller mindre lys enn 5630 Warm White på 12V her: https://www.ebay.com/itm/5M-10M-300-LED-SMD-3528-5050-5630-Flexible-Strip-Light-2-5APower-Supply-Remote/272700035584 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2017 11 timer siden, Venin skrev: Gir den der mer eller mindre lys enn 5630 Warm White på 12V her: https://www.ebay.com/itm/5M-10M-300-LED-SMD-3528-5050-5630-Flexible-Strip-Light-2-5APower-Supply-Remote/272700035584 Ingen anelse... Dette er min første LED-stripe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 52 minutter siden, ZoRaC skrev: Dette er min første LED-stripe. Wow....! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 1. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2017 9 timer siden, Moskus skrev: Wow....! Hvis alle andre har så mange LED-striper, burde ikke noen ha svar på spørsmål 1? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eivtress Skrevet 1. desember 2017 Del Skrevet 1. desember 2017 34 minutter siden, ZoRaC skrev: Hvis alle andre har så mange LED-striper, burde ikke noen ha svar på spørsmål 1? Da prøver jeg meg. 1. Det er så lav spenning så det går nok fint. Har noen helt eksponerte cob leds over platetoppen. De er jo varme så det kondenserer ikke noe særlig på dem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. desember 2017 Del Skrevet 2. desember 2017 14 timer siden, ZoRaC skrev: Hvis alle andre har så mange LED-striper, burde ikke noen ha svar på spørsmål 1? Okay... Hvis de ikke har coating i en eller annen form så hadde jeg kjøpt noen som hadde det. Ellers blir det et helvete å holde rent... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PMGaustad Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Okay... Hvis de ikke har coating i en eller annen form så hadde jeg kjøpt noen som hadde det. Ellers blir det et helvete å holde rent...Hva med å kjøpe en meter med blank krympestrømpe? Er vel bare renhold som er problemet.og det løser du o!m du setter på krympestrømpeSent fra min Lenovo TB3-710F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Fremdeles mye letter å bestille med coating med en gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Stripa er montert under kjøkkenbenken nå - uten noen form for coating, så får vi de hvor lenge den holder. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Under kjøkkenbenken? ? 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2018 Akkurat nå, Venin skrev: Under kjøkkenbenken? Haha! En fin blanding av «under overskapene» og «over kjøkkenbenken»... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Hvis du forresten irriterer deg over punktlysene bortover, så kan jeg anbefale disse som jeg fikk anbefalt her tidligere: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F131910915953 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Skrevet 28. januar 2018 Del Skrevet 28. januar 2018 Monter dem ialfall i en aluminiumskanal. De trenger litt hjelp til å fordele varmen. Om du ser puntklysene er jo litt avhengig av hvorvidt du ser lysstripa eller om du bare ser det reflekterte lyset. Striper med coating har et belegg som suger dritt og ikke er lett å gjøre rent. Det er noe kliss som er påført dem (silikon?) En hard plast overflate som f.eks. den i linken over er lettere å holde ren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 9 timer siden, Einar skrev: triper med coating har et belegg som suger dritt og ikke er lett å gjøre rent. Det er noe kliss som er påført dem (silikon?) En hard plast overflate som f.eks. den i linken over er lettere å holde ren. Pøh! Iallfall lettere enn uten coating! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PMGaustad Skrevet 29. januar 2018 Del Skrevet 29. januar 2018 Pøh! Iallfall lettere enn uten coating! [emoji6] Bilder[emoji23][emoji16] gjerne av installasjon og resultatet.Fikk melding om ankommet pakke i dag,gleder meg til å komme hjem.montert 32m led stripe i stua,14.6w pr m.Sent fra min Lenovo TB3-710F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 27. juli Forfatter Del Skrevet 27. juli Moskus skrev (På 2.12.2017 den 10.56): Hvis de ikke har coating i en eller annen form så hadde jeg kjøpt noen som hadde det. Ellers blir det et helvete å holde rent... eivtress skrev (På 1.12.2017 den 20.56): 1. Det er så lav spenning så det går nok fint. Har noen helt eksponerte cob leds over platetoppen. De er jo varme så det kondenserer ikke noe særlig på dem. Etter 6,5 år har disse fungert helt feilfritt - har ikke rengjort dem heller. 😉😛 ... men nå har jeg "oppgradert" til "IKEA Mittled" i stedet. Altså fra: til: Hadde glemt at jeg hadde lagt den gamle bak kjøkkenventilatoren, så mulig jeg må installere en ekstra 60 cm Mittled der. Men er litt redd "lysbildet" blir veldig annerledes enn resten, siden den kommer helt inntil veggen... Eneste negative med Mittled er at jeg måtte ha 5 stk 3,5 meter kabler ("Vågdal"), da det kun er mulig å koble lysene sammen direkte i hverandre og alle andre lys må kables til LED-driveren. Dvs at det er egne kabler fra lysene: * Til venstre for platetoppen * Til høyre for platetoppen * Til lyset under hjørneskapet * Til høyre for kaffetrakteren * Til høyre for vinduet (som ikke vises på bildet) 3 av disse er mellom 10-60 cm fra driveren, men er altså koblet til med 3,5 meter kabel hver! Kunne selvsagt klippet og skjøtet, men gadd ikke det. At IKEA ikke har en 5-10 cm skjøt som kan brukes mellom lys (f.eks under hjørneskap) er helt utrolig...! 😞 Se også denne, for mer info om Mittled: 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 28. juli Del Skrevet 28. juli ZoRaC skrev (På 27.7.2024 den 13.18): men nå har jeg "oppgradert" til "IKEA Mittled" i stedet But why? 😛 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 29. juli Forfatter Del Skrevet 29. juli Venin skrev (13 timer siden): But why? 😛 Penere/jevnere lys. De gamle var LED-striper uten noe utenpå, så det ble litt synlig «punktlys» fra diodene. Særlig hvis man satt var det ikke så pent, for da så man alle diodene. Og å «svinge» en slik stripe var ikke så lett, så under det ene skapet hang lista ned løst, for å ta en sving. 😛 Jeg hadde også klippet og loddet flere steder og det var ikke så pent med elektrikertape i skjøtene. Kort og godt så det hele veldig DIY/amatør ut. 😛 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.