obergeru Skrevet 2. desember 2017 Skrevet 2. desember 2017 Jeg har "bygget" en multisensor på NodeMCU (temperatur, luftfuktighet, lyssensor, og bevegelsessensor). Den fungerer fint på lokalt nettverk og er integrert med HomeAssistant. Men tenkte å sette den på "hytta" for å få litt status sendt hjem til HomeAssistant. Med f.eks https://www.cloudmqtt.com Ser at IBM Bluemix IoT også har støtte for MQTT med Watson. Noen erfaringer? Siter
berland Skrevet 3. desember 2017 Skrevet 3. desember 2017 (endret) Jeg bruker cloudmqtt for å sende batterinivå fra telefonen min "hjem" (via appen Zanzito) når telefonen ikke er tilkoblet husets wifi-nett. Kjører en MQTT-server innomhus som er koblet mot cloudmqtt i bro-modus slik at meldingen om batterinivået kommer fram til OpenHAB. Jeg ville trolig brukt en slik mqtt-løsning også hvis jeg hadde hatt en wifi-enhet utenfor huset som ville sende statusoppdateringer. Endret 3. desember 2017 av berland Siter
cozmo Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Off-topic, men nysgjerrig - hva i all verden skal "hjem" med batternivåen på din telefon? Siter
obergeru Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Skrevet 6. desember 2017 """ of topic "" if batterylevel <= 5: blink_all_lights(color='red') chrome_cast_audio_tts("remember to charge your phone") 1 Siter
berland Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 Hehe. Riktig programmert så er det mer jobb å legge inn unntak for varselet til egen telefon Bruker opplegget på fire telefoner og noen nettbrett. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.