kodax Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 (endret) Hva fins av temperaturmåler for utendørs bruk (annet enn temperatursensoren til Figaro som er til å plugge inn i andre Figraroprodukter og de store værstasjonene som har alt mulig rart)? Endret 4. desember 2017 av kodax Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr Kotelett Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Er desverre svært lite i z wave verden for utendørs bruk. Må over på 433mhz om du skal ha et rikere utvalg(og rimeligere) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjomle Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 ds18b20 sammen med Fibaro Universal eller ESP8266 er jo et alternativ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kodax Skrevet 4. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2017 433 er vel ok, trenger jo ikke to-veis til dette. Evt bygge en selv med Arduino og den ds18b20 kan jo være et morsomt prosjekt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arneolav Skrevet 4. desember 2017 Del Skrevet 4. desember 2017 Denne: https://tictail.com/foogadgets/wireless-multi-sensor-mk3 + x antall DS18b20 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. desember 2017 Del Skrevet 5. desember 2017 Sensative kommer med en på nyåret. Koster sikkert et par skjorter...! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 På mitt Home Assistant/hass.io-system kjøpte jeg bare inn en TellStick Duo til en slikk og ingenting hos Dustin Home og får både Oregon og Telldus 433MHz-enheter inn som temperatursensorer. Ikke lukket system, men det er ikke krise om noen leser av temperaturene. Telldus har visstnok støtte for ganske mange (billige) 433-MHz-sendere. Syntes det var for galt å kjøpe 5-600-kroners følere for temperatur... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kodax Skrevet 13. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2017 Er du her også, baronen:) Tror jeg har falt ned på at jeg ikke trenger z-wavestyring av varmekablene på utetrappene, som var grunnen til at jeg vurderte utetermometer. Jeg bruker heller en "eggetimer". Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 1 minutt siden, kodax skrev: Er du her også, baronen:) Jupp. Brukket tå og nært forestående oppussing hjemme medfører annen type nerding Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Jeg har en ESIC {433) fra Clas (og netatmo). Esicen har stått under takskjegget i 8 år og fungerer fortsatt. Verdiene spiker av og til, men ellers billig og grei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
erlingba Skrevet 6. januar 2018 Del Skrevet 6. januar 2018 På 13.12.2017 den 15.49, kodax skrev: Tror jeg har falt ned på at jeg ikke trenger z-wavestyring av varmekablene på utetrappene, som var grunnen til at jeg vurderte utetermometer. Jeg bruker heller en "eggetimer". Ikke trenger? Hva betyr det? Selvfølgelig må varmekabler i trapp automatiseres! Du må ha nedbørsmåler, fuktmåler i trapp, temperatur i trapp og luft og varsel fra yr. Er det meldt snø går varmekablene på i forkant for å varme opp trappa. Og fuktsensoren stopper det når snøen er borte. I tillegg bør det ikke slås på hvis det er under en viss temperatur da snøen vil være luftig og det er billigere å koste den bort enn å smelte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.