Jan A Skrevet 5. desember 2017 Skrevet 5. desember 2017 (endret) Hva finnes av Homekit-enablede veggdimmere (for 220v / Norske forhold)? Synes Philips Hue fungerer utmerket - men skal pusse opp og ha flere downlights-sektorer - og skal ikke ha 20-30 Hue-pærer Har googlet og googlet - men fnner fint lite... Endret 5. desember 2017 av Jan A Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 10 timer siden, Jan A skrev: Har googlet og googlet - men fnner fint lite... Det er fordi det dessverre er lite å finne... Det enkleste nå er nok finne en smarthus-hub du kan styre med HomeKit, og montere noen Z-wave dimmere istedenfor. Fordelen er at du da også sannsynligvis får tilgang til mer avansert automasjon enn det HomeKit kan tilby. Siter
Jan A Skrevet 6. desember 2017 Forfatter Skrevet 6. desember 2017 Takker for innspill! Har vel antagelig ikke så mye valg da - hva finnes av gode Homekit-enablede smarthus-hubber da? Noen forslag til hva en bør gå for? Siter
Moskus Skrevet 6. desember 2017 Skrevet 6. desember 2017 12 minutter siden, Jan A skrev: Har vel antagelig ikke så mye valg da - hva finnes av gode Homekit-enablede smarthus-hubber da? Noen forslag til hva en bør gå for? Jeg håper noen andre har innspill å komme med. Jeg vet at det er relativt enkelt å få HomeSeer til å snakke med HomeKit, men HS gjør det ikke ut av esken. Homey har vel en (uoffisiell) "app" til det, og ordet "uoffisiell" er vel stikkordet for de fleste. Apple ønsker nok at HomeKit skal være hjernen, ikke en klient, og dermed er offisiell støtte for smartere hjerner noe begrenset... Siter
SK951 Skrevet 7. desember 2017 Skrevet 7. desember 2017 Domoticz på en Raspberry Pi gjør dette, og det gratis. Finnes guider som hjelper deg i gang. Selv syns jeg dette er veldig praktisk, spesielt da jeg ikke trenger å sette opp en app på samboerens telefon da alt er integrert. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.