Osteduden Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Hei, Har fått meg SmartThings og ønsker å sette opp mine devicer på denne. Har tidligere brukt / parret dem med Domoticz og sliter nå med å parre dem til SmartThings. Jeg kommer ikke inn på Domoticz (den mener jeg har feil passord) Hvordan får jeg resettet Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer? finner ikke noe i Fibaro manualen som kan hjelpe meg så lenge jeg ikke har tilgang til Domoticz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1 Snowman Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Som regle så holde det at du kjører en exclude på smartthings og trippelklikker på eneheten. Da vil de aller fleste z-wave enheter nullstille seg. Så kan du kjøre en include etterpå. Hender til tider man må gjøre det med brand new enehter også. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 8. desember 2017 Del Skrevet 8. desember 2017 Du trenger ikke tilgang til Domoticz. Du kan koble dem fra et nettverk fra et hvilket som helst annen controller. Bare finn "Remove or Exclude" for Z-wave utstyr i SmartThings, og gjør det som skal gjøres på noden (f.eks. Dimmer 2 skal trippeltklikkes på bryter 1 eller B). Deretter kan du inkludere dem i SmartThings. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Osteduden Skrevet 8. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2017 Aha, Takker Moskus! Prøver det når jeg kommer hjem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Osteduden Skrevet 11. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2017 mmh, fant ikke noe removal mode i SmartThings. Ente opp med å resette Domoticz. Fikk logget på der og valgte "delete" på alle z-wave enhetene mine i node listen. det er bare z-wave usb controller igjen. men sliter fortsatt med å parre både Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer. ingen dukker opp på SmartThings hubben. Finnes det en annen removal mode i Domoticz? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 10 timer siden, Osteduden skrev: Fikk logget på der og valgte "delete" på alle z-wave enhetene mine i node listen. det er bare z-wave usb controller igjen. men sliter fortsatt med å parre både Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer. Det er fordi du bare har slettet nodene fra Domoticz. Nodene selv tror fremdeles de er i et nettverk. Derfor må du kjøre node removal, eller resette dem helt til fabrikkinnstillinger (prosedyren står i manualen, husker det ikke i farten). 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Osteduden Skrevet 12. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2017 takk for input. Problemet er at ikke alle enheter har en reset funksjon oppført i manualen. har endelig funnet ut hvor man finner exlusion mode i smartthings. prøver dette i ettermiddag. 1.Open App,tap Hub is Online 2. Scroll down to z-wave utilities > general device exclusion 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 cogliostrio Skrevet 12. desember 2017 Del Skrevet 12. desember 2017 Reset av fibaro motion sensor https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGMS-001/FGMS-001-EN-T-v2.1.pdf Reset av fibaro dimmer 2 https://manuals.fibaro.com/content/manuals/en/FGD-212/FGD-212-EN-T-v1.3.pdf Hvis "diverse sensorer" er Fibaro, finner du alle manualene her. https://manuals.fibaro.com 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Osteduden
Hei,
Har fått meg SmartThings og ønsker å sette opp mine devicer på denne.
Har tidligere brukt / parret dem med Domoticz og sliter nå med å parre dem til SmartThings.
Jeg kommer ikke inn på Domoticz (den mener jeg har feil passord)
Hvordan får jeg resettet Fibaro motion sensor, Dimmer 2 og diverse dør sensorer?
finner ikke noe i Fibaro manualen som kan hjelpe meg så lenge jeg ikke har tilgang til Domoticz
Lenke til kommentar
Del på andre sider
7 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.