Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tenkt på en Waterguard Smartstop. Automatisk stenging ved lekkasje (2 trådløse sensorer i pakken) og kan manuelt stenges (dvs automatisk fra smarthuset) ved f.eks ferie. Forrige forsikringselskapet mitt ville gi 1800 kr i året i rabatt om jeg monterte en sånn!

Skrevet
19 timer siden, iceball skrev:

Hvordan styrer du den? Tar strømmen til hovedenhet, så lukker den seg?

Ja, den lukker når strøm (12v) stenges, altså type NC. 

Ved strømstans kan den åpnes ved å tekke ut det lille "hjulet" (ca 5mm) og så dreie på dette.

Eventuelt kan det legges opp en "bypass-kran" ved siden av.

Skrevet
På 9.12.2017 den 21.48, Christoffer skrev:

Er det noen som har erfaring med denne fra Tronika?

https://www.tronika.no/no/zwave-motorstyring/854-auto-ventil-gr-105n.html?search_query=Ventil&results=5

Og er det noen som bruker noe slikt i sitt automasjonssystem? Tenker da på feriemodus, lekasjesensorer etc.

Jeg har denne, bare kjøpt på Aliexpress, fungerer forsåvidt, men min kran er ikke helt smooth og litt tung å lukke siste mm, så da står den bare å spiser på drevet, men lukker såpass at vannet stenger da, ødelegger drevene hvis den får stå for lenge å lukke.

Skrevet
2 timer siden, Actibus skrev:

Jeg har denne, bare kjøpt på Aliexpress, fungerer forsåvidt, men min kran er ikke helt smooth og litt tung å lukke siste mm

De ser muligens like ut, men det er vel ikke nødvendigvis helt like...

Skrevet

Det kan jo være, hadde vært artig å sammenliknet, jeg tipper de er identiske.. tviler på det er så mange som produserer slike, ser jo helt klin lik ut.

Hvis noen her har lyst å ta av dekselet på en fra tronika og ta noen bilder, så kan vi se?

Skrevet

Jeg har også samme fra Aliexpress.

Håper ikke strømforsyningen er den samme på den fra Tronika, for min brakk(!) bare jeg tok hardt i den. Hadde uansett tenkt å bruke et annet, men ble litt skræmt, ja

Skrevet

Ja, har fått med meg at særlig ip-kameraer er det veldig mye piratkopier av. De kan være så like at det er svært vanskelig å se forskjell.

Men i dette tilfellet har de vel i alle fall ikke kopiert brandingen.

(Hvis det faktisk er en kopi, da)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.