Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har et irriterende problem med denne pluginen. Det gjelder innstillinger i selve pluginen i webUI som plutselig forsvinner. De fungerer fint i noen dager/uker, men så forsvinner de helt og jeg må sette det opp på nytt.

Spesifikt så gjelder det under "publish" siden hvor jeg har satt opp at den skal publisere 30-40 enheter til brokeren. Dette fungerer en lang stund, men plutselig forsvinner noen topics, venter jeg lenger så forsvinner flere. Det gjelder både Z-wave og 433Mhz enheter, og systemet for øvrig kjører veldig stabilt (ingen reboots etc).

Noen som har opplevd dette, eventuelt som har opplevd tilsvarende fra andre plugins/andre settings i Homeseer?

Skrevet

Hjelp? :)

Ingen som har opplevd tilsvarende i andre plugins med at innstillinger forsvinner eller noe? Ingenting fornuftig i loggen heller, så jeg står jo veldig på bar bakke. Vurderer reinstallasjon av hele dritten.

Skrevet

Han er mest aktiv på et annet, særdeles ræva, forum.. og jeg har spurt, men ikke fått noe særlig svar. Virker ikke som om han hadde hørt om det, og uten logger blir det jo vanskelig

• 3 måneder senere...
Skrevet

Bumper her i håp om at noen har opplevd det samme eller i det hele tatt kan ha fjerne forslag. Utvikleren kan (forståelig nok) ikke hjelpe meg uten logs, og det er ingenting i loggen som tilsier noe som helst om problemet. Topics bare forsvinner.

Det som gjør ting enda mer merkelig er at jeg hadde problemet på en Windows 7 VM, reinstallerte alt, byttet disk og installerte på Windows 10. Samme problem.

Jeg legger til topics, også etter et par dager er det bare fjernet fra innstillingene i MQTT-pluginen i Homeseer.

Skrevet
13 minutes ago, ZoRaC said:

Hva med å bytte til mcsMQTT?

Bra forslag, var ikke klar over at det fantes alternativ!

Setter det i gang seinere i dag, så får vi håpe på litt mer kontinuerlig logging :)

Skrevet
5 hours ago, Guahtdim said:

Hvilken broker kjører du? Det behøver nødvendigvis ikke være plugin.

Det er innstillingen inne i Homeseer som blir borte, så jeg forstår ikke hvordan dette kan skyldes broker?

Bruker MQTT-docker til Unraid som såvidt jeg forstår er fra Mosquito-kodebase.

Skrevet

Beklager. Jeg som ikke leste nøye nok.

Men det kunne vært interresant å gå inn i broker etter at plugin har mistet topics for å se om topics fortsatt eksisterer i brokeren. Mitt skudd i mørke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.