Andreas Skrevet 28. desember 2017 Del Skrevet 28. desember 2017 Har du hatt den inne på trådfri-hubben slik at den har fått siste fw? Har du resatt den etterpå med knappen bakpå? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 46 minutter siden, Moskus skrev: Hvilken avstand har du? Zigbee har mesh nettverk, men ikke like sprekt som Z-wave. Mindre enn 30 cm. Sliter med å inkludere både pærer og sensoren. Har restatt både pærer, sensor og deCONZ utallige ganger. Skal prøve en fresh install i kveld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 28. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2017 27 minutter siden, Andreas skrev: Har du hatt den inne på trådfri-hubben slik at den har fått siste fw? Har du resatt den etterpå med knappen bakpå? Jepp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Første gang innstallerte jeg det imaget som Dresen tilbyr, ferdig oppsatt med deCONZ. Nå har jeg satt opp Raspbian Stretch og innstallert deCONZ manuelt. Der virker mye mer stabilt. Tildligere hadde jeg problemer med å få endringer i "settings" til å holde. Nå fungerer det. Jeg får lagt til pærer og bevegelsesensoren med en gang. Men sliter med at bevegelsesensoren blir "Unreachable" og når den er tilgjengelig får jeg ikke noen status på bevegelse. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 29. desember 2017 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2017 Jeg lurer på at årsaken til at sensoren blir unreachable er at jeg justerer på "timer"-hjulet. Hvis den står på 1 min så er den tilgjengelig, hvis jeg skrur den på 10 minutter så blir den utilgjengelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Skrevet 29. desember 2017 Del Skrevet 29. desember 2017 (endret) Du får trøste deg med at du ikke er alene. Nå for litt siden gikk jeg inn på soverommet. I stummende mørke. WTF! Inn på kontoret og sjekke Homeseer og DeCONZ. Nei, de hadde ikke sett sensoren siden tidlig i ettermiddag. Og en av pærene i taklampa var også vekk. Jeg gikk inn og vinket til sensoren på kloss hold...... mørkt! Så skrudde jeg på lyset ved å skru det av, så på igjen. Det ble da lys. Så gikk jeg tilbake og sjekket på nytt og regnet med at pæra var på nett igjen. Det var den, og sensoren kom på nett i samme sekund! Den bruker pæra som repeater. Så jeg begynner å bli litt tvilende til hele opplegget. Det står 2 pærer i samme plafond. Hvorfor kunne ikke sensoren bruke den andre pæra som relestasjon? Det ser ikke ut som mesh nettet har noen strategi for å finne nye veier selv. Og den enheten (ei pære) som er lengst unna og signalet må gjennom en mursteinsvegg, 2 trevegger og et gulv? Ja den har direkte forbindelse med hovedenheten og omtrent alle andre. Som gammel radioamatør må jeg innrømme at jeg ikke skjønner bæret her! Edit: Nå ser jeg at pære2 i plafond på soverommet er "repeater" for samtlige Ikea sensorer og Ikea fjernkontroller uansett hvor i huset de er. Som mellomleder i systemet har den tydeligvis møtt veggen og gått i frø. Jeg får rename den til Torsen uten at det kommer til å hjelpe. Men da husker jeg ialfall at den har en utsatt jobb. Endret 29. desember 2017 av Einar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 2. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2018 Jeg måtte til slutt gi opp å få mine bevegelsesensorer til å fungere mot deCONZ. Jeg får de parret med gateway men de detekterer ikke bevegelse. Jeg har pekt ut 2 mulige årsaker til at det ikke fungerer: 1. Jeg kjører "headless" setup. 2. Det kan finnes flere versjoner av Trådfri motion sensor. Jeg leste i forbifarten at en kar hadde problemer med en versjon som har en skrue på batterilokket, mens noen andre han hadde som fungerte ikke har denne skruen på batterilokket. Jeg har de typene med skrue. Har testet 2 forskjellige (har 4 totalt). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg har også parret, men ingen bevegelse enda. Så det kom en oppdatering fra IKEA i natt, får håpe den hjelper. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 13 minutter siden, petersv skrev: Så det kom en oppdatering fra IKEA i natt, får håpe den hjelper. https://ww8.ikea.com/ikeahomesmart/releasenotes/releasenotes.html Sitat Release Version: 1.3.0 New features and changes in Gateway: 1.3.14: Stability improvements in application connectivity to gateway. Resolution of DHCP and COAP issues. Connectivity improvments in iOS app. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 Takk for link til release notes, de var jeg ikke klar over. Ser ut som at det kanskje løser "connecting to your gateway" problemet mitt i det minste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 (endret) Får oppgradere å teste. Glem det.. Det er jo bare gatewayen som er oppdatert, ikke firmwar på bevegelsesensor. Endret 9. januar 2018 av xibriz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Skrevet 9. januar 2018 Del Skrevet 9. januar 2018 I min trådfri app virker "Trådfri versjon" valget som en exit knapp! Er det bare på min telefon det er slik? Dessuten bruker den over et halvt minutt på å koble seg til gateway! Jeg kan ikke skjønne at noen finner den brukbar i det hele tatt. Jeg ønsker bare å oppdatere / sjekke oppdatering på sensorer og pærer. Men det er jo spett umulig når den forsvinner som en fjert i horisonten når jeg går inn på det valget. Om andre ikke har samme problem prøver jeg vel å installere på nettbrettet. Begge er forøvrig Androide. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 9. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2018 Jeg opplever ikke slike problemer i min trådfri app på Android. Jeg har bare 6 enheter tilkoplet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Min er også treig ja @Einar. Har Ikea noen annen kanal en kundeservice for å rapportere feil/bugs etc for Trådfri da? Hadde håpet de hadde et github-repo, men det er de vel for "corporate" til å ha... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einar Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Prøvde igjen nå. Da krasjer ialfall ikke "TRÅDFRI-VERSJON", men sier "Au da. Noe gikk galt". Strålende feilmelding! Da vet jeg jo alt jeg trenger å vite. [/sarcastic] Nå tar jeg vel egentlig rennafart og skiter i hvor dårlig appen virker, bortsatt fra akkurat den funksjonen. Det å oppgradere enheter er det eneste jeg bruker appen til. Det at nettop den ikke virker er frustrerende. Det er vel bare å håpe at deCONZ etterhvert kan gjøre denne oppdateringen. Og det er vel meningen etterat man har bragt firmwaren opp i en viss versjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Oi, er det planlagt at deconz skal klare å kjøre oppgraderinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 19 minutter siden, petersv skrev: Oi, er det planlagt at deconz skal klare å kjøre oppgraderinger? Det er allerede mulig, jeg har gjort det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Kult, da kan jeg jo kaste ut trådfrigatewayen! Takk for info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 1 minutt siden, petersv skrev: Kult, da kan jeg jo kaste ut trådfrigatewayen! Takk for info. Du må opp på en viss versjon før deCONZ kan oppgradere, så kan være greit å ha den liggende. siste pære jeg kjøpte kom med ny nok versjon, men du kan jo være uheldig å kjøpe en fra et gammelt parti. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Jeg kjører siste deconz, så det er ikke noe problem. Kan hende jeg lar den stå kobla til litt lengre i tilfelle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 2 minutter siden, petersv skrev: Jeg kjører siste deconz, så det er ikke noe problem. Kan hende jeg lar den stå kobla til litt lengre i tilfelle. Det er Trådfri-produktene som må opp på et visst nivå før deCONZ kan oppgradere dem høyere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petersv Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Aha, takk for tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Noen som har forsøkt raspbee mot Hue motion ? Ser dem slik : Men ikke i websiden til raspbeeén eller i hs Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 10. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2018 Hiv på /pwa i websiden å se om du ser den der (phoscon) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christian Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Nope, er ikke der heller Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.