Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt Arduino komponenter i sitt Z-wave system? Hva er erfaringen? Det åpner jo for langt flere muligheter og kreative løsninger, men er det stabilt nok?

Skrevet

Har et par temperatursensorer på ESP8266 og koblet dette opp i HS3 med MQTT. Funker bra det :). Har også testet direkte til HS3 med JSON. Funker bra det også. 

Har ikke allverdens erfaringer med dette, men mulighetene virker å være ganske mange. Har bestilt inn en god del sensorer av ulike sorter og tenker å teste ut litt forskjellig når jeg får tid til det.

Min foreløpige største utfordring, er hvordan man mest effektivt forer dem med strøm. Tenker å teste ut ladbare batterier og små solcellepaneler (for bruk ute). 

Skrevet
1 minutt siden, gjomle skrev:

Har et par temperatursensorer på ESP8266 og koblet dette opp i HS3 med MQTT. Funker bra det :). Har også testet direkte til HS3 med JSON. Funker bra det også. 

Men da er det jo via wifi, ikke Z-wave, som @Gl1spør etter...

Skrevet (endret)
5 minutes ago, ZoRaC said:

Men da er det jo via wifi, ikke Z-wave, som @Gl1spør etter...

Sant nok... men det er koblet opp i HS3, som er mitt "z-wave-system" ;) Så indirekte...

Endret av gjomle

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.