Venin Skrevet 19. desember 2017 Skrevet 19. desember 2017 (endret) Jeg har så mange USB-dingser på samme område, så jeg kjøpte en slik en: https://www.clasohlson.com/no/USB-multilader-med-6-porter/38-8124 Men når jeg bytter ut original strømadapter med denne, blir det jevn og høy støy i høyttalerne, selv når Doten ikke spiller noe. Jeg har koblet minijacken til doten inn i en passiv mixer (delt med minijack fra TV) og videre til aktive høyttalere. Den originale strømadapteren mener jeg er 1,8A, mens denne fra Clas er vel på 2,4A, men skal det bety noe? Endret 19. desember 2017 av Venin Siter
Fermate Skrevet 19. desember 2017 Skrevet 19. desember 2017 1 time siden, Venin skrev: Den originale strømadapteren mener jeg er 1,8A, mens denne fra Clas er vel på 2,4A, men skal det bety noe? Nei det betyr ikke noe. Det er nok heller at strømforsyningen leverer for mye støy og at DOT'en ikke filtrerer den selv. 1 time siden, Venin skrev: Jeg har koblet minijacken til doten inn i en passiv mixer Hvilken type? Siter
Venin Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Skrevet 19. desember 2017 Denne her: https://www.ebay.com/itm/Audio-mini-mixer-3-5mm-audio-line-microphone-mic-speaker-hardware-control/302540060520 Som vi diskuterte i denne tråden: Siter
Venin Skrevet 19. desember 2017 Forfatter Skrevet 19. desember 2017 6 timer siden, Fermate skrev: Det er nok heller at strømforsyningen leverer for mye støy og at DOT'en ikke filtrerer den selv. Hva er det som gjør at den leverer for mye støy? Dårlige komponenter? Siter
Einar Skrevet 19. desember 2017 Skrevet 19. desember 2017 Både ja og nei. Det linken i første innlegg peker til er en lader. Det kan forventes at en lader leverer tilstrekkelig støm, ikke går opp i flammer, at den ikke stråler ut EMI til annet utstyr o.l. Men at den leverer strøm og spenning som er tilstrekkelig glattet for å fungere som en strømforsyning til lydkomponenter kan ikke forventes. Et batteri tåler ganske mye rippel under lading uten negativ påvirkning. En strømforsyning til audio komponenter vil være dyrere i produksjon da den må ha bedre filtrering av utgangen. Dette vil gjenspeiles i høyere pris til sluttbruker. Jeg villle kjøpt forsyning sammen med audio komponent og tynet selger om det støyer. Kjøper kan ikke vite, selger bør vite. 1 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.