Mr_Stian Skrevet 29. desember 2017 Skrevet 29. desember 2017 Hei. Nokså ny i Homeseer verden, men er nå i gang. Har satt opp noen Nexa dimmere og noen Fibaro dimmer 2. Disse funker egentlig helt fint, men var inne å så i loggen å ser at den ene fibaro dimmeren får en feilmelding. des-29 14:23:13 Z-Wave Device: 1. etg Spisestue Taklampe Stoler Set to INVALID VALUE Dette skjer ganske ofte. Jeg har ikke satt denne inn i noen eventer enda, så denne blir egentlig kun styrt fra en bryter foreløpig. Noen som kan si hvorfor dette skjer? Ser ut som det skjer 3-4 ganger i timen. Uavhengig om lyset er på eller ikke. Siter
Moskus Skrevet 30. desember 2017 Skrevet 30. desember 2017 22 timer siden, Mr_Stian skrev: Dette skjer ganske ofte. Jeg har ikke satt denne inn i noen eventer enda, så denne blir egentlig kun styrt fra en bryter foreløpig. Noen som kan si hvorfor dette skjer? Ser ut som det skjer 3-4 ganger i timen. Uavhengig om lyset er på eller ikke. Hvilken versjon av Z-wave plugin'en har du? Se under Plugins -> Manage. Siter
Shen Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 Sjekk at du har satt assosiasjoner korrekt, kan hende noen har kommet som endpoints. Siter
Mr_Stian Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Skrevet 1. januar 2018 (endret) På 30.12.2017 den 13.10, Moskus skrev: Hvilken versjon av Z-wave plugin'en har du? Se under Plugins -> Manage. Versjon 3.0.1.130 16 timer siden, Shen skrev: Sjekk at du har satt assosiasjoner korrekt, kan hende noen har kommet som endpoints. Det var noe rart med assosiasjoner når jeg først la til denne. Fikk ikke opp Group 1. Hvis jeg har forstått dette riktig så skal disse ha 5 grupper. Trykket update å fikk opp alle fem. La til uten endepunkt, men den fortsetter å komme opp med "invalid value" i loggen. Har prøvd å endre litt til på disse assosiasjonene, men hvis dette ikke funker så får jeg fjerne den å legge den til på nytt. Jeg får heller ikke noe tilbakemelding på selve bryteren i HS. Den står bare som "unknown". Jeg har en til Fibaro Dimmer 2 og den funker fint. Får tilbakemelding om den er av eller hvilken % den står på. Endret 1. januar 2018 av Mr_Stian Siter
ZoRaC Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Mr_Stian skrev: Versjon 3.0.1.130 Det er en del feilrettinger relatert til Fibaro-enheter (switch/dimmer) i nyere (beta)versjoner: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=175414 Siter
Mr_Stian Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Skrevet 1. januar 2018 (endret) 7 minutter siden, ZoRaC skrev: Det er en del feilrettinger relatert til Fibaro-enheter (switch/dimmer) i nyere (beta)versjoner: https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=175414 Hvordan får jeg installert Beta versjonen da? Og er det bare å installere oppdateringen så funker det som normalt etterpå? Ingenting som må fikses? Endret 1. januar 2018 av Mr_Stian Siter
ZoRaC Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 2 minutter siden, Mr_Stian skrev: Hvordan får jeg installert Beta versjonen da? Og er det bare å installere oppdateringen så funker det som normalt etterpå? Ingenting som må fikses? Nederst i «updateren» (plugins->manage) er det en egen beta-seksjon. Den ligger der. Skal i utgangspunktet fungere som før, men beta er jo beta da... ta (som vanlig) en backup først, for sikkerhetsskyld. Siter
Shen Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 Det var noe rart med assosiasjoner når jeg først la til denne. Fikk ikke opp Group 1. Hvis jeg har forstått dette riktig så skal disse ha 5 grupper. Trykket update å fikk opp alle fem. La til uten endepunkt, men den fortsetter å komme opp med "invalid value" i loggen. Har prøvd å endre litt til på disse assosiasjonene, men hvis dette ikke funker så får jeg fjerne den å legge den til på nytt. Jeg får heller ikke noe tilbakemelding på selve bryteren i HS. Den står bare som "unknown". Jeg har en til Fibaro Dimmer 2 og den funker fint. Får tilbakemelding om den er av eller hvilken % den står på. Jeg ville sjekket assosiasjoner igjen etter at du har endret til å ha kun Group 1 mot Homeseer.Update og verifiser et par ganger (gå gjerne ut fra devicen og inn igjen for å bekrefte).. Siter
Mr_Stian Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Skrevet 1. januar 2018 Se der ja. Har fått oppdatert så får vi se om den funker nå. Den viser hvertfall hvilken dimme verdi den blir satt til fra HS nå på dimmeren. Takk for hjelpen. Siter
Mr_Stian Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Skrevet 1. januar 2018 Akkurat nå, Shen skrev: Jeg ville sjekket assosiasjoner igjen etter at du har endret til å ha kun Group 1 mot Homeseer. Update og verifiser et par ganger (gå gjerne ut fra devicen og inn igjen for å bekrefte).. Alle 5 grupper er assosiert til HS. men i begynnelsen så manglet group 1. Hardde da kun gruppe 2-5. Siter
Shen Skrevet 1. januar 2018 Skrevet 1. januar 2018 Se der ja. Har fått oppdatert så får vi se om den funker nå. Den viser hvertfall hvilken dimme verdi den blir satt til fra HS nå på dimmeren. Takk for hjelpen. Så bra, har sett at den kommer inn veldig forskjellig siste tiden mtp de nye versjoner som kommet. Blitt gjort en del med just Fibaro Siter
Mr_Stian Skrevet 1. januar 2018 Forfatter Skrevet 1. januar 2018 Ser ikke ut som det funket å sette assosiasjonene på ny. Ei heller å oppdatere til Beta versjon av plugin. Jeg får set to invalid value hver gang det skjer noe på dimmeren. Se vedlagt logg nedenfor. Eneste forandringer som har skjedd er at nå viser den status på dimmeren istedenfor bare å si unknown. Tror kanskje jeg bare må legge den til på ny. Siter
ZoRaC Skrevet 3. januar 2018 Skrevet 3. januar 2018 På 1.1.2018 den 20.25, Mr_Stian skrev: Tror kanskje jeg bare må legge den til på ny. Kan forsøke en rescan. Evt en «replace bad node». Siter
Kubegutt Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 Fant du løsningen på dette? Jeg har eksakt det samme problemet. Får opp "INVALID VALUE" og får heller ikke satt "on" / "off" eller dimme-verdi i device listen. Den blir satt, men verdien forsvinner. Rune Siter
Kubegutt Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 For meg løste det seg ved å følge denne, ref assosiasjoner. https://www.hjemmeautomasjon.no/forside/guider/homeseer/homeseer-skolen-del4/?page=3 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.