Christian Skrevet 5. januar 2018 Skrevet 5. januar 2018 Er veien fra scripting til å lage plugin lang, vanskelig og kronglete ? Siter
ZoRaC Skrevet 5. januar 2018 Skrevet 5. januar 2018 @Moskus er over alt, og har laget dette eksemplet som jeg tror forklarer mye av det du spør om. https://forums.homeseer.com/showthread.php?t=177339 Siter
Moskus Skrevet 5. januar 2018 Skrevet 5. januar 2018 Veien til den første plugin'en du er ferdig med er lang og kronglete. Veien til den andre er ikke det. Jeg pleier å starte med et vanlig Console app. Får jeg funksjonaliteten min til å virke der så virker det også i en plugin (en plugin er kun et console-program med en del ekstra for kommunikasjon og håndtering av HomeSeer-APIer). Når det fungerer og jeg har all funksjonalitet jeg ønsker, så er det på tide å tenke på plugin. Siter
Christian Skrevet 5. januar 2018 Forfatter Skrevet 5. januar 2018 Så hvis man har ett fungererende script, så er det ett godt utgangspunkt til en plugin ?Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Moskus Skrevet 5. januar 2018 Skrevet 5. januar 2018 Ja. Men lag console app først, er mitt råd. Så kan du bruke mer native .NET funksjoner i stedenfor HS3 sine innebygde. Gir mindre ressurskrevende plugin'er etter min erfaring, men litt mer programmering. Skal du f.eks. laste en side eller sende en GET eller POST kommando, så må du da skrive hele sulamitten fra bunn med en WebClient eller HTTPWebClient eller noe slikt. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.