AldriFerdig Skrevet 30. januar 2021 Del Skrevet 30. januar 2021 (endret) Har akkurat anskaffet en Z-Water. Ved sikker inkludering kom den opp som en device, med en bryter. Det klikket i Z-water-boksen når jeg slo den av/på. Jeg fikk ingen feilmeldinger i loggen. Ved usikker inkludering kom den opp som 10 underenheter. Det klikker i boksen når jeg slår av/på alle, men jeg har ikke testet dem elektrisk enda. Det kom også noen feilmeldinger i loggen. Grafisk, og sannsynligvis elektrisk (basert på når det klikker) er det en sammenkobling mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10, som andre har rapportert. Firmware på Z-Water rapporteres til 3.1. Gir beskjed her når jeg har testet om styring av releene faktisk fungerer. Endret 31. januar 2021 av AldriFerdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AldriFerdig Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 Slettet de eksisterende 5 assossiasjonene, det virket som om det fjernet koblingen mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10 - basert på grafikken og klikkingen. Det er på tide å koble og måle litt. 😉 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjonness Skrevet 31. januar 2021 Del Skrevet 31. januar 2021 4 timer siden, AldriFerdig skrev: Slettet de eksisterende 5 assossiasjonene, det virket som om det fjernet koblingen mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10 - basert på grafikken og klikkingen. Det er på tide å koble og måle litt. 😉 Isåfall trenger vi screenshot 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AldriFerdig Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 Liten rettelse, det virker som om rele 10 har blitt frikoblet, mens 8 og 9 fremdeles henger sammen, og sammen med 1. @Bjonness - hvilken skjermgrafs ønsket du? (Jeg har ikke fått testet det elektrisk enda.) 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 1. februar 2021 Del Skrevet 1. februar 2021 2 timer siden, AldriFerdig skrev: hvilken skjermgrafs ønsket du? Av fungerende assosiasjons-oppsett. Hvis det fungerer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sbruar Skrevet 2. februar 2021 Del Skrevet 2. februar 2021 Får du til alle rele her hadde det vert supert. Har aldri fått det til. Sendt mail til homeseer men ingen svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 5. april 2021 Del Skrevet 5. april 2021 Viser seg at Z-Wave plugin bare støtter opptil 7 endpoints, men at en versjon som støtter flere er på vei! https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/1315136-issues-with-fibaro-fgbs-222-us-smart-implant-adding-child-devices?p=1467194#post1467194 2 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 13 timer siden, ZoRaC skrev: Viser seg at Z-Wave plugin bare støtter opptil 7 endpoints, men at en versjon som støtter flere er på vei! https://forums.homeseer.com/forum/homeseer-products-services/general-discussion-area/1315136-issues-with-fibaro-fgbs-222-us-smart-implant-adding-child-devices?p=1467194#post1467194 Det er veldig bra at de har fått fikset det. Men merkelig at det trenger å gå 2-3 år før noen faktisk finner den bug'en... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 6. april 2021 Del Skrevet 6. april 2021 25 minutter siden, Moskus skrev: Det er veldig bra at de har fått fikset det. Men merkelig at det trenger å gå 2-3 år før noen faktisk finner den bug'en... Enig! Og det ironiske var at de egentlig ikke lette etter den heller, men bare finner og nevner den i en bisetning i en annen sammenheng... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThomasBK Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Hei. Vet dere noe mer om dette fungerer? Jeg vurderer å kjøpe Z-water nå som jeg trenger å gjøre en del oppgraderinger på det vannbårne-varmesystemet likevel. Og siden jeg har Home Seer 4 fra før, ville det vært konge å integrere varmen inn i det Smarte Hjemmet... Eller bør jeg drøye det litt til...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 13. april 2021 Del Skrevet 13. april 2021 Z-water fungerer "fint" pr dags dato, men den bug'en som er over gjør at du (til nå) ikke har kunnet bruke de siste 3 utgangene. Men det blir jo nå fikset, forhåpentligvis release i nær fremtid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 27. april 2021 Del Skrevet 27. april 2021 Jeg fikk med beta-versjonen av z-wave plugin 3.0.4.0 tilgang på temperatur-måleren i z-water, ikke testet utgang 8-10 enda…Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. april 2021 Del Skrevet 28. april 2021 11 timer siden, Truls skrev: ikke testet utgang 8-10 enda… Test gjerne! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 3. mai 2021 Del Skrevet 3. mai 2021 Da har jeg målt utgang 8-10, og når jeg aktiverer en av disse, påvirkes ikke noen av de andre. Disse påvirkes heller ikke av endringer på 1-7. Dvs - fremstår som at se siste betaversjonene av Z-Wave plugin har adressert dette problemet. Har fungert siden 3.0.4.0. Har nå beta 3.0.5.3. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
methosmen Skrevet 23. mai 2021 Del Skrevet 23. mai 2021 (endret) Satt akkurat og lurte på om jeg skulle flytte z-water over til en annen hub for å få alle 10 relèene. Så fant jeg denne posten Kan man bare installere beta versjonen av z-wave plugin og avinstallere release-versjonen og alt fungerer normalt? Eller er det litt mer komplisert å bytte z-wave plugin? Måtte du ekskludere og inkludere på ny for å få inngangene? Eller dukket de bare opp av seg selv? Mener å huske at jeg inkluderte z-water som non-secure for å få opp child-devicer. Kan man inkludere den secure nå? Endret 23. mai 2021 av methosmen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 24. mai 2021 Del Skrevet 24. mai 2021 For meg var alle kanalene «klare», problemet var jo at kanal 8 aktiverte 1 osv. Så for meg var det bare å få inn beta’en. Den overtar den originale, så bare installere uten videre seremoni. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 På 24.5.2021 den 8.19, Truls skrev: For meg var alle kanalene «klare», problemet var jo at kanal 8 aktiverte 1 osv. Så for meg var det bare å få inn beta’en. ... og du behøvde ikke ekskludere og inkludere Z-water på nytt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Truls Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Nei - men jeg hadde ikke slettet noen units fra denne heller da. De lå der som "inaktive" bare. Fikk også temp-måleren automatisk, for den var tilkoblet, og de rette settings var satt i Z-Water for at denne skulle være en PT100. Disse inngangene må jo settes opp, og kan også være binære innganger. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. mai 2021 Del Skrevet 26. mai 2021 Fantastisk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjelleråssvingen13 Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Hei er ny på HS4 ny instalert siste uka har zwater og 4 z-temp2 batteridrevet har fått alle nodene inn ser riktig ut men har aldri satt noen assosiasjoner har noen noe bilde av et oppsett jeg kan jobbe ut i fra eller en how too hjel .hilsen steinar ny på dette Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 3. desember 2021 Del Skrevet 3. desember 2021 Assosiasjonene skal du sette opp på Z-TEMP2, ikke Z-water. Det er Z-TEMP2 som skal sende data til Z-WATER. Assosier til Z-water, og Endpoint settes til det nr. utgang du bruker. Generelt, se overskriften "Assosiasjon" her: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjelleråssvingen13 Skrevet 17. januar 2022 Del Skrevet 17. januar 2022 Har innstallert fast nå ser ut som alle kursene og eventer for pumpedelay på utgang10 og event stoppe pumpa når alle er off etter 2 uker drift nå så er det kunn av og till att en av termostatene har satt til å åpne 3 utganger noen ganger åpner ikke alle får følge med å se på logg hva som skjer eller es temp i husett meget behagelig har igjen å lage komfår spareprogram og borte divice det har jeg sett flere tråder på så må bare fortsette og kose meg foran pc i disse coronatider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ThomasBK Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 (endret) Har i løpet av høsten 2021 endelig fått z-water opp i grei drift av vannbåren varme i huset. Jeg sliter med at noen av de virtuelle termostatene ikke fungerer, noen gjør det og andre ikke. De er programmert på samme måte, så jeg skjønner ikke hvorfor. Men har i stedet begynt å lage eventer som styrer on/off ettersom tempereatur, hverdag, klokkeslett også videre. Dette fungerer godt, men innstillingene på temperatur blir selvfølgelig mer gjemt. Men jeg holder på å pusse opp og trenger flere varme-sløyfer og dermed flere kanaler til z water. Har noen prøvd å sette opp 2 stk z-water opp mot HomeSeer 3 eller 4 før? Hvordan vil HomeSeer takle det tro? Har HomeSeer 4 nå... Endret 24. februar 2022 av ThomasBK Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 det skal ikke ha noe å si om du legger til en eller 10 z-water. de vil oppføre seg som enhver annen z-wave dings. det som eventuelt kan bli avgjørende er hvilken maskinvare du driver HS3/HS4 med. en Rpi, vil kanskje begynne å jobbe tungt om det er mange enheter i z-wave nettverket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Det går helt fint med to stykker, helt uproblematisk. Omtrent slik man kan ha flere dimmere uten at det er et problem. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.