Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har akkurat anskaffet en Z-Water.

Ved sikker inkludering kom den opp som en device, med en bryter. Det klikket i Z-water-boksen når jeg slo den av/på.
Jeg fikk ingen feilmeldinger i loggen.

Ved usikker inkludering kom den opp som 10 underenheter. Det klikker i boksen når jeg slår av/på alle, men jeg har ikke testet dem elektrisk enda. Det kom også noen feilmeldinger i loggen.

Grafisk, og sannsynligvis elektrisk (basert på når det klikker) er det en sammenkobling mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10, som andre har rapportert.

Firmware på Z-Water rapporteres til 3.1.

Gir beskjed her når jeg har testet om styring av releene faktisk fungerer.

Endret av AldriFerdig
Skrevet

Slettet de eksisterende 5 assossiasjonene, det virket som om det fjernet koblingen mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10 - basert på grafikken og klikkingen. Det er på tide å koble og måle litt. 😉

• Like 1
Skrevet
4 timer siden, AldriFerdig skrev:

Slettet de eksisterende 5 assossiasjonene, det virket som om det fjernet koblingen mellom rele 1 og releene 8, 9 og 10 - basert på grafikken og klikkingen. Det er på tide å koble og måle litt. 😉

Isåfall trenger vi screenshot :D

• Like 1
  • 2 måneder senere...
Skrevet
13 timer siden, ZoRaC skrev:

Det er veldig bra at de har fått fikset det. Men merkelig at det trenger å gå 2-3 år før noen faktisk finner den bug'en...

Skrevet
25 minutter siden, Moskus skrev:

Det er veldig bra at de har fått fikset det. Men merkelig at det trenger å gå 2-3 år før noen faktisk finner den bug'en...

Enig! Og det ironiske var at de egentlig ikke lette etter den heller, men bare finner og nevner den i en bisetning i en annen sammenheng...

Skrevet

Hei.
Vet dere noe mer om dette fungerer?
Jeg vurderer å kjøpe Z-water nå som jeg trenger å gjøre en del oppgraderinger på det vannbårne-varmesystemet likevel. Og siden jeg har Home Seer 4 fra før, ville det vært konge å integrere varmen inn i det Smarte Hjemmet...

Eller bør jeg drøye det litt til...?

Skrevet

Z-water fungerer "fint" pr dags dato, men den bug'en som er over gjør at du (til nå) ikke har kunnet bruke de siste 3 utgangene. Men det blir jo nå fikset, forhåpentligvis release i nær fremtid. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg fikk med beta-versjonen av z-wave plugin 3.0.4.0 tilgang på temperatur-måleren i z-water, ikke testet utgang 8-10 enda…

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Like 1
Skrevet

Da har jeg målt utgang 8-10, og når jeg aktiverer en av disse, påvirkes ikke noen av de andre. Disse påvirkes heller ikke av endringer på 1-7.
Dvs - fremstår som at se siste betaversjonene av Z-Wave plugin har adressert dette problemet.
Har fungert siden 3.0.4.0. Har nå beta 3.0.5.3.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Satt akkurat og lurte på om jeg skulle flytte z-water over til en annen hub for å få alle 10 relèene. Så fant jeg denne posten :)
Kan man bare installere beta versjonen av z-wave plugin og avinstallere release-versjonen og alt fungerer normalt? Eller er det litt mer komplisert å bytte z-wave plugin?

Måtte du ekskludere og inkludere på ny for å få inngangene? Eller dukket de bare opp av seg selv?
Mener å huske at jeg inkluderte z-water som non-secure for å få opp child-devicer. Kan man inkludere den secure nå?

Endret av methosmen
Skrevet

For meg var alle kanalene «klare», problemet var jo at kanal 8 aktiverte 1 osv. Så for meg var det bare å få inn beta’en.

Den overtar den originale, så bare installere uten videre seremoni.

Skrevet
På 24.5.2021 den 8.19, Truls skrev:

For meg var alle kanalene «klare», problemet var jo at kanal 8 aktiverte 1 osv. Så for meg var det bare å få inn beta’en.

... og du behøvde ikke ekskludere og inkludere Z-water på nytt? :) 

Skrevet

Nei - men jeg hadde ikke slettet noen units fra denne heller da. De lå der som "inaktive" bare. Fikk også temp-måleren automatisk, for den var tilkoblet, og de rette settings var satt i Z-Water for at denne skulle være en PT100. Disse inngangene må jo settes opp, og kan også være binære innganger. 

• Thanks 1
  • 6 måneder senere...
Skrevet

Hei er ny på HS4 ny instalert siste uka har zwater og 4 z-temp2 batteridrevet har fått alle nodene inn

ser riktig ut men har aldri satt noen assosiasjoner har noen noe bilde av et oppsett jeg kan jobbe ut i fra eller en how too

hjel .hilsen steinar ny på dette

zwater hs4 assosiasjoner.png

zwater hs4 dewice.png

Skrevet

Assosiasjonene skal du sette opp på Z-TEMP2, ikke Z-water. Det er Z-TEMP2 som skal sende data til Z-WATER. Assosier til Z-water, og Endpoint settes til det nr. utgang du bruker. 

Generelt, se overskriften "Assosiasjon" her:

• 1 måned senere...
Skrevet

Har innstallert fast nå ser ut som alle kursene og eventer for pumpedelay på utgang10

og event stoppe pumpa når alle er off

etter 2 uker drift nå så er det kunn av og till att en av termostatene har satt til å åpne 3 utganger noen ganger åpner ikke alle får følge med å se på logg hva som skjer eller es temp i husett meget behagelig har igjen å lage komfår spareprogram og borte divice det har jeg sett flere tråder på så må bare fortsette og kose meg foran pc i disse coronatider

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Har i løpet av høsten 2021 endelig fått z-water opp i grei drift av vannbåren varme i huset.
Jeg sliter med at noen av de virtuelle termostatene ikke fungerer, noen gjør det og andre ikke. De er programmert på samme måte, så jeg skjønner ikke hvorfor. Men har i stedet begynt å lage eventer som styrer on/off ettersom tempereatur, hverdag, klokkeslett også videre. Dette fungerer godt, men innstillingene på temperatur blir selvfølgelig mer gjemt.

Men jeg holder på å pusse opp og trenger flere varme-sløyfer og dermed flere kanaler til z water. Har noen prøvd å sette opp 2 stk z-water opp mot HomeSeer 3 eller 4 før? Hvordan vil HomeSeer takle det tro?
Har HomeSeer 4 nå...

Endret av ThomasBK
Skrevet

det skal ikke ha noe å si om du legger til en eller 10 z-water. de vil oppføre seg som enhver annen z-wave dings.

det som eventuelt kan bli avgjørende er hvilken maskinvare du driver HS3/HS4 med. en Rpi, vil kanskje begynne å jobbe tungt om det er mange enheter i z-wave nettverket.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.