Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en nodon bryter til å styre to nexa dimmekontakter på soverommet. Knapp 1 og 3 skal skru av/på/dimme den ene og 2 og 4 den andre.

Har lagt inn kontaktene som AD147 everspring, da det var det jeg fant på google. Den ene har node id 7 og den andre 17. Har lagt inn 7 og 17 i group 5 og 6 på bryteren, men får bare styrt en! (den som er på group 6). Fant ut at jeg måtte legge inn 1,1,2;2,1,2; i raw config parameter feltet for at dimming skulle funke, men er det noe mer jeg må skrive her for at begge skal funke direkte?

• 9 måneder senere...
Skrevet
På 11.1.2018 den 22.32, AndreasLie skrev:

Skal ha en nodon bryter til å styre to nexa dimmekontakter på soverommet. Knapp 1 og 3 skal skru av/på/dimme den ene og 2 og 4 den andre.

Har lagt inn kontaktene som AD147 everspring, da det var det jeg fant på google. Den ene har node id 7 og den andre 17. Har lagt inn 7 og 17 i group 5 og 6 på bryteren, men får bare styrt en! (den som er på group 6). Fant ut at jeg måtte legge inn 1,1,2;2,1,2; i raw config parameter feltet for at dimming skulle funke, men er det noe mer jeg må skrive her for at begge skal funke direkte? 

Har du fått dette til å fungere med dimming?

mvh

Dag

Skrevet
På 12.11.2018 den 8.30, AndreasLie skrev:

Byttet til Aeotech quad og den fungerer med dimming. 

Fungerer dimming bra på denne? Du skal vell kunne swipe opp eller ned for å dimme?

Skrevet

Det stemmer. Det fungerer bra ja. Man får ikke gjort det 100% nøyaktig siden ruten man skal swipe i er liten, men pleier å fungere bra. Jeg styrer 3 lamper med en bryter. Et trykk er av/på. Sweip opp/ned er dimming.

Skrevet

Jeg har en Nexa AD147 Dimmer Plug som jeg har lagt inn som en Everspring AD147, men hos meg så fungerer ikke dimmerfunksjonen på Nexa-dimmeren. Den slår av når jeg setter dimmeren til 0%, men pærene jeg tester med lyser fullt inntil den er på 0.

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse dette?

Skrevet (endret)

Hmm, tror ikke jeg fikk opp noe valg i det hele tatt når jeg la den til (som jeg aldri gjør med wall plugs), men jeg kan fjerne den fra Z-Wave nettverket og legge den til på nytt for å se om det hjelper.

Endret av Master Aeon
  • 1 år senere...
Skrevet
On 13/11/2018 at 11:55, AndreasLie said:

Det stemmer. Det fungerer bra ja. Man får ikke gjort det 100% nøyaktig siden ruten man skal swipe i er liten, men pleier å fungere bra. Jeg styrer 3 lamper med en bryter. Et trykk er av/på. Sweip opp/ned er dimming.

Gammelt innlegg, men jeg tar sjansen..:) Kunne du delt oppsettet du bruker for å få til dette?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.