salo Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 (endret) Hvordan løser en koneproblemet/WAF; - Initielt at jeg vil ha elektronisk nøkkelfri lås på ytterdøra - Kona repliserer at nøkkelfritt blir det jo ikke siden postkassa har sylinderlås, så den nøkkelen må hun jo ha i handa uansett og hvorfor da ikke bare bruke den videre på ytterdøra (jeg har i min genialitet brukt nokså mye kronasje på systemnøkkel på alle sylindre i huset før elektronisk lås ble populært, og det var mange...)? Noen som har gode idéer til produkter som erstatter en mekanisk sylinderlås med elektronisk lås på en utendørs pakkepostkasse? Ser Stansefabrikken bruker IDbox-lås på noen kasser, men de påstår låsedesignet på disse ikke er kompatibelt med kasser med sylinderlås. Noen forslag? Endret 18. januar 2018 av salo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 Dette var et meget godt spørsmål. Jeg har kun to nøkler igjen i mitt liv (i daglig bruk riktignok) og det er bilnøkkel og til postkasse. Jeg har også sylinder i postkassen. Og har heller ikke lyst til å bytte ut postkassen... Tror kanskje at man må utvide søket til engelsk. Men ble ikke så mye klokere av det. Enda, i det minste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gaute Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 IDbox fungerer fint her, men om du ikke vil bytte ut postkassa så er vel ikke det noe alternativ nei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 13 timer siden, salo skrev: Hvordan løser en koneproblemet/WAF; - Initielt at jeg vil ha elektronisk nøkkelfri lås på ytterdøra - Kona repliserer at nøkkelfritt blir det jo ikke siden postkassa har sylinderlås, så den nøkkelen må hun jo ha i handa uansett og hvorfor da ikke bare bruke den videre på ytterdøra (jeg har i min genialitet brukt nokså mye kronasje på systemnøkkel på alle sylindre i huset før elektronisk lås ble populært, og det var mange...)? Noen som har gode idéer til produkter som erstatter en mekanisk sylinderlås med elektronisk lås på en utendørs pakkepostkasse? Ser Stansefabrikken bruker IDbox-lås på noen kasser, men de påstår låsedesignet på disse ikke er kompatibelt med kasser med sylinderlås. Noen forslag? Jag har Yale dorman V2 den fungerer bra sammen med gratis appen av Verisure Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rune L Skrevet 18. januar 2018 Del Skrevet 18. januar 2018 postkassen har mange muligheter; https://postkasse.no/produkt/villa-formfin-advance/ https://www.stansefabrikken.no/postkasse/postkasser/formfin-med-elektronisk-las/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 Etter mange posttyveriet den siste tiden må det gjøres noen grep. Er det IDbox som er det beste alternativet? I dag har jeg magnetbryter (z-wave) festet i lokket. Får man plass til det på den delen av lokket som postmannen åpner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 23. desember 2018 Del Skrevet 23. desember 2018 4 hours ago, ZoRaC said: Etter mange posttyveriet den siste tiden må det gjøres noen grep. Er det IDbox som er det beste alternativet? I dag har jeg magnetbryter (z-wave) festet i lokket. Får man plass til det på den delen av lokket som postmannen åpner? Magnetbryteren har mest sannsynlig en ekstra inngang til andre sensorer. Sett på en slik f.eks, som trigges av det øverste lokket, eventuelt så kan du bruke en annen tynnere magnet til å trigge den switchen du har. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 På 23.12.2018 den 14.32, ZoRaC skrev: Er det IDbox som er det beste alternativet? Jeg hadde vurdert å sette en magnetlås på lokket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 3 minutter siden, Moskus skrev: Jeg hadde vurdert å sette en magnetlås på lokket... Men da må man ha strøm? Får ikke drevet den med batteri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 34 minutter siden, ZoRaC skrev: Men da må man ha strøm? Får ikke drevet den med batteri? Ja, det må det. Men du graver vel fort ned en kabel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 2 timer siden, Moskus skrev: Ja, det må det. Men du graver vel fort ned en kabel? Det er faktisk vi som har strømtilførselen til utelyset 1 m unna felles-postkassestativet, men tror ikke det blir populært å hugge opp asfalten for å legge kabel til postkassen vår... ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 På 18.1.2018 den 23.15, Rune L skrev: postkassen har mange muligheter; https://postkasse.no/produkt/villa-formfin-advance/ Men er dette egentlig det samme som IDbox, men i annen «fasong»? Ser denne også bruker IDbox-appen. Ser på FB at flere har opplevd at IDBox slutter å virke mens den er låst (tom for batteri?). Den der ser ut til å ha nødstrømtilkobling på utsiden og er kanskje bedre på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 På 23.12.2018 den 18.46, GeneralVirus skrev: Magnetbryteren har mest sannsynlig en ekstra inngang til andre sensorer. Sett på en slik f.eks, som trigges av det øverste lokket, eventuelt så kan du bruke en annen tynnere magnet til å trigge den switchen du har. Jaså? Tror ingen av mine har det... eller mener du å koble seg inn på «tamper»-bryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Nå har jo de fleste fjernet disse ekstra inngangene, de var vanlige før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 30. desember 2018 Del Skrevet 30. desember 2018 Kjedelig det da, er jo ofte flere vinduer vedsidenav hverandre. Uansett så er det nok mulig å koble seg opp på magnetsensoren med en slik sak, mulig man må lodde litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.