Venin Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 (endret) Er på jakt etter erfaringer med automasjon av panelovner. Er det noen som f.eks. støyer mindre enn andre når de slås på? Bruker dere innstikkmoduler eller mikromoduler? Vuderer f.eks. Mill sine: https://www.jernia.no/cnSite/no/Produktkatalog/Praktisk-hjem/Varme/Panelovner/MILL-PANELOVN-GLASS-LIST-HVIT-1000W/p/58014113 https://www.jernia.no/cnSite/no/Produktkatalog/Praktisk-hjem/Varme/Panelovner/MILL-PANELOVN-LIST-STÅL-HVIT-1000W/p/58014115 Eller Beha sin: https://www.expert.no/hjem-hage-og-fritid/varmeprodukter/panelovn/beha-varmelist-glass-1000w/p-237748/ Eller Adax: http://www.euronics.no/Produkter/Hus-hjem/Luft-Varme/Panelovn/Adax-NL10-KDT-hvit-1000W-NEO-varmelist Det er dessuten vanskelig å se hvordan de egentlig ser ut, siden utvalget av panelovner i butikker ikke er særlig bra på denne årstida. Endret 6. juli 2016 av Venin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 3 timer siden, Venin skrev: Bruker dere innstikkmoduler eller mikromoduler? Innstikk. Mill-ovner. Men våre Mill-ovner blir resatt når jeg tar strømmen, så de står alltid på 22 grader. Egentlig ikke et problem, spesielt ikke på barnerom. Men jeg har lurt på om jeg skal få en elektriker til å fjerne den innebygde termostaten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DiderikFrom Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 24 minutes ago, Moskus said: Innstikk. Hvilket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeneralVirus Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Har en par ovner jeg enda har Nexa innstikk modul på fungerer overraskende bra, også bruker jeg termostatfunksjonen som er innebygd i rfxcom plugin i HS. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvardgj Skrevet 6. juli 2016 Del Skrevet 6. juli 2016 Glamox sine får du kjøpt med slavemoduler, (uten termostat) men for sikkerhetens del kunne det vært best med en enkel termostat på ovnen som stopper ovnen på en maks-temp Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. juli 2016 Del Skrevet 7. juli 2016 16 timer siden, DiderikFrom skrev: Hvilket? Akkurat nå hadde jeg valgt Fibaro Wall Plug. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanutten Skrevet 11. juli 2016 Del Skrevet 11. juli 2016 Bruker mill sine panelovner og fibaro wall plug. Satt max temp på 25grader på selve ovnen. Styrer med software termostat via Indigo De jeg har resetter seg ikke når jeg tar strømmen. ca 6mnd gamle. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 12. juli 2016 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2016 (endret) @kanuttenHvilke Mill-ovner? Har du et modellnr. eller noe slik? Endret 12. juli 2016 av Venin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kanutten Skrevet 13. juli 2016 Del Skrevet 13. juli 2016 Mill PH1000DN I manualen står det: Ved strømbrudd vil termostaten gå tilbake til sist satt temperatur. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 16. juli 2016 Del Skrevet 16. juli 2016 Den 13.7.2016 klokken 5.53, kanutten skrev: Mill PH1000DN I manualen står det: Ved strømbrudd vil termostaten gå tilbake til sist satt temperatur. Ja, nå ja. Dessverre ikke på de eldre modellene... 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mosfet Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Er det noe problem med å styre to stk Mill 1000W panelovner med én slik: https://www.tronika.no/en/zwave-appliance-control/790-switch-2-way-fgs-222.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 31. august 2016 Del Skrevet 31. august 2016 Ikke på papiret, men du nærmer deg grensa på maks 10 ampere samlet. Det kan også være at ovnene har faktisk effekt høyere enn 1000 watt. Liker selv å ligge godt under. F.eks synes jeg at Fibaro wall plugs blir veldig varme lenge før kritisk belastning i følge spec.Sent fra min H60-L04 via Tapatalk 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 20. september 2016 Forfatter Del Skrevet 20. september 2016 Ser at Adax nå har begynt å produsere panelovner med WiFi: http://www.elkjop.no/search?SearchTerm=adax+m%2Fwifi&search=&searchResultTab= Kanskje de er hackable. ☺️ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaStrada Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 Mill har også kommet med støtte for Wifi! https://www.komplett.no/search?q=mill+wifi Noen som vet om Mill eller Adax sine har åpne APIer? Ønsker gjerne å kunne overstyre de fra mine egne systemer enn å måtte ha ENDA en app / nettside. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 28. september 2016 Del Skrevet 28. september 2016 1 time siden, LaStrada skrev: Noen som vet om Mill eller Adax sine har åpne APIer? Jeg vet ikke, men vanligvis snør det tett et visst sted nede i bakken før slike APIer blir åpne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hva med å teste man in the middle attack. Tviler vel på at de har bruke store resurser på sikkerhet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 1 minutt siden, lilfire skrev: Hva med å teste man in the middle attack. Tviler vel på at de har bruke store resurser på sikkerhet... Du skriver det som om det er enkelt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Er faktisk ikke så veldig vanskelig. Installer Fiddler Oppsett for Android Så er det bare å tolke dataene Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 1 minutt siden, lilfire skrev: Så er det bare å tolke dataene Ja, akkurat. Og det er vel det vanskelige. Min nye router kan sniffe pakker direkte, veldig hendig. Hvis du har noen tips om hvordan jeg kan få noe fornuftig ut av litt packet sniffing mellom min Anova Sous Vide dings og en Amazon S3 over HTTPS så gi meg gjerne tips! Jeg er veldig interessert i å få det til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Alt var så mye enklere før i tida når folk ikke brukte HTTPS. ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilfire Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) Du kan godt benytte metoden over og sende meg resultatet fra Fiddler så skal jeg se om jeg klarer å dra noe ut av det. (Altså når du har koblet tlf din til Fiddler maskinen åpne appen å utfør alle operasjoner) Endret 29. september 2016 av lilfire 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venin Skrevet 29. september 2016 Forfatter Del Skrevet 29. september 2016 Mills svar på forespørsel om public API: "Vi har ikke det foreløpig – dette er første versjon. Takk for innspillet, det er helt klart noe vi tar med oss videre i utviklingen av våre WiFi ovner." Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tverfyll Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Har du noen form for regulering i Homeseer for å sikre stabil temperatur, eller er det best å bruke termostaten sin interne regulering til dette? Jeg har idag en fibaro wallplug koblet opp mot en z-wave termostat. Dette lever idag sitt eget liv, hvor temperaturen kun kan stilles på termostaten. Jeg forsøkte med på domoticz, men jeg likte ikke brukergrensesnittet her. Jeg vurderer derfor å kjøpe inn Homeseer nå når det er så billig, siden dette har mulighet for å endre bildene med HSTouch. For meg er brukeropplevelsen minst like viktig som funksjon. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg bruker et script eller RFXCOM-plugin'en sin termostat, men det kan fint ordnes med Eventer i HomeSeer også. Jeg har sagt lenge at det mangler bare bittelitt før jeg kan slippe termostat-scriptet mitt åpent til alle, men så er det så mye å gjøre... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iceball Skrevet 11. november 2016 Del Skrevet 11. november 2016 Jeg bruker et script eller RFXCOM-plugin'en sin termostat, men det kan fint ordnes med Eventer i HomeSeer også. Jeg har sagt lenge at det mangler bare bittelitt før jeg kan slippe termostat-scriptet mitt åpent til alle, men så er det så mye å gjøre... [emoji6] Ikke noe vits å slippe scriptet til sommeren [emoji6] Sent from my iPhone using Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.