Vegard1980 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 Er helt fersk her, men gikk for home assistant bla pga carnet... Men sliter med å få det til å fungere. Jeg kjører hassbian på RPI3. Får inn noe info men ikke alt. Noen forslag til hva som mangler. Ser ikke ut som den henter alle sensorene fra custom components. Dette er de som kommer opp... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard1980 Skrevet 20. mars 2018 Del Skrevet 20. mars 2018 La inn den "gamle" custom components. Da skjedde det noe mer. Og jeg får til å styre... Har disse feilene: Forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard1980 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Kan det være korrupt SD kort... ser når jeg formatere så er det bare 29GB ledig... var 31.9 som nytt... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Øyvind Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Diffuse feil kan være ødelagt SD-kort ja. Jeg slet med noe helt annet for et par uker siden. Bytta kort og alt løste seg. Om det gjelder i ditt tilfelle kan ikke garanteres Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard1980 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Kort innkjøpt så får jeg teste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vegard1980 Skrevet 22. mars 2018 Del Skrevet 22. mars 2018 Jepp... Korrupt kort...Funker nå 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10an Skrevet 15. november 2018 Del Skrevet 15. november 2018 Flere enn meg som har fått en telefon fra Møller Norge, teknisk avdeling, i den siste tiden? [emoji4]De hadde fått en liste fra VW i Tyskland over biler med unormalt mange kall til Car Net. Jeg var langt ifra den første som hadde «integrasjon mot Home assistant» som grunn, sa den hyggelige representanten fra Møller [emoji23] 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 16. november 2018 Forfatter Del Skrevet 16. november 2018 Det er mulig, var ser et 64 00 xx xx nummer de ringte fra? Har en ubesvart her... [emoji846]Hvilken frekvens pollet du med? Ba de deg slutte? Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kjetilsn Skrevet 16. november 2018 Del Skrevet 16. november 2018 Fikk også telefon om dette. Som andre skriver, hyggelig kar som ringer. Han nevner også at det er lov, finnes ikke noe i avtaledokumentene som sier at dette ikke skal gjøres. Men at VW lurer på hva som skjer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 18. november 2018 Forfatter Del Skrevet 18. november 2018 Prøvde å skru på varmen i kveld, via appen. Fikk beskjeden "For mange forespørsler, prøv igjen etter neste oppstart" (fritt fra minnet). De jobber nok med dette for tiden. Synd at hver 10. minutt blir for ofte... Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrFunk Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Alt fungerer bra, men sliter med å få endret navnene på Switchene! Kommer bare opp de lange WVWZZZAUZJW234221 uansett hva jeg gjør ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrFunk Skrevet 3. januar 2019 Del Skrevet 3. januar 2019 Vel fant ut av det, har endret alle sensorer, switcher og lock variabler og lagt de til i customize.yaml slik som dette og da ble det riktig. Copy paste om du vil, her er alle de nye med riktige extensions: switch.wvwzzzauzjwDINBIL_window_heater: friendly_name: Vindusvarme switch.wvwzzzauzjwDINBIL_climatisation: friendly_name: Forvarming switch.wvwzzzauzjwDINBIL_charging: friendly_name: Lading sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_service_inspection: friendly_name: Tid før service sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_odometer: friendly_name: Odometer sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_last_connected: friendly_name: Sist Tilkoblet sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_electric_range: friendly_name: Gjenstående Rekkevidde sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_climatisation_target_temperature: friendly_name: Forvarmingstemperatur sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_charging_time_left: friendly_name: Gjenstående Ladetid sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_charge_max_ampere: friendly_name: Max Ampere sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_battery_level: friendly_name: Batterinivå lock.wvwzzzauzjwDINBIL_trunk_locked: friendly_name: Bagasjerom Låst lock.wvwzzzauzjwDINBIL_doors_locked: friendly_name: Dørene Låst binary_sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_parking_light: friendly_name: Parkeringslys binary_sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_external_power: friendly_name: Ladekabel Tilkoblet binary_sensor.wvwzzzauzjwDINBIL_climatisation_without_external_power: friendly_name: Forvarming aktiv uten ladekabel device_tracker.wvwzzzauzjwDINBIL: friendly_name: Elbil Plassering Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrFunk Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 På 18.11.2018 den 21.46, Hilmar skrev: Prøvde å skru på varmen i kveld, via appen. Fikk beskjeden "For mange forespørsler, prøv igjen etter neste oppstart" (fritt fra minnet). De jobber nok med dette for tiden. Synd at hver 10. minutt blir for ofte... Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Hvor mange minutter endte du på for å ikke få feilmeldingen for mange forespørsler? Appen blir jo ubrukelig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marhil Skrevet 4. januar 2019 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2019 Hvor mange minutter endte du på for å ikke få feilmeldingen for mange forespørsler? Appen blir jo ubrukelig. Har fortsatt 10 min og ja - appen er helt ubrukelig. Har lite behov for å bruke appen egentlig, siden jeg har webasto med fjernkontroll. Sent fra min BLA-L29 via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DrFunk Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Til e-golf er det ok å ha appen. Men så lenge komponenten kjører går det ikke å bruke appen da den får feil for mange forespøsler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Archos Skrevet 4. januar 2019 Del Skrevet 4. januar 2019 Jeg har økt til 15 minutter uten bedring på appen. Sent fra min SM-G960F via Tapatalk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Nå funker det ikke lenger i 0.88. Custom components må følge rammeverk, så derfor funker det tydeligvis ikke. Meldt inn issue på Github. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hefla Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Nå er komponenten oppdatert og fungerer igjen med nytt rammeverk i 0.88! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10an Skrevet 5. mars 2019 Del Skrevet 5. mars 2019 Noen som har noe formening om hvorfor denne implementasjonen ikke blir en offisiell komponent? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
2jan Skrevet 17. mars 2019 Del Skrevet 17. mars 2019 Kjapt tips I tilfelle noen andre har samme problem som meg. Det viser seg at siden jeg hadde to biler registrert på min car-net konto fikk jeg feilmeldinger etter konfigurering. Jeg slettet den ene bilen som jeg likevel ikke hadde aktivt abbonement på og da løste det seg. Feil er rapportert som issue på GitHub: https://github.com/robinostlund/homeassistant-volkswagencarnet/issues/30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knutas Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Jeg må begrense update_interval til 90 for ha en fungerende car-net sammen med home assistant integrasjon. Selve status er ikke så viktig, men å starte varme etc. med Homekit er veldig praktisk. Info fra Volkswagen: "Du kan sende opp til 15 forespørsler til bilen fra tenningen slås av til tenningen slås på neste gang." 1 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 (endret) Jeg har fått opp data fra e-Golfen min, og stor takk til @LenothX90 for RAR-fila For noen dager siden oppdaget jeg at det ikke lenger er mulig å synkronisere endringer fra mobil-appen til bilen. Eks. for å justere avgangstid. Da kommer denne feilmeldingen. Jeg har en mistanke om at Phyton-scriptet puller info fra bilen litt for ofte... Noen andre som har erfart dette? Er det mulig å trigge innhenting av data når vi ber om det på et vis? Selvsagt ligger frekvensen på henting av data under update_interval, men det virker som at Car-Net ikke tillater at det skjer så hyppig... volkswagencarnet: username: !secret volkswagencarnet_username password: !secret volkswagencarnet_password update_interval: minutes: 5 # specify in minutes how often to fetch status data from carnet (optional, default 3 min, minimum 3 min) Endret 4. april 2019 av Kråkerøymannen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kråkerøymannen Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 Til e-golf er det ok å ha appen. Men så lenge komponenten kjører går det ikke å bruke appen da den får feil for mange forespøsler Det er min erfaring også. Og sammen med Tibber, erfarte jeg at bilen ikke hadde startet lading natt fordi bilen ikke kunne motta flere forespørsler og da heller ikke mottok instruks fra Tibber om å starte lading i natt. Snakket med WV support og de pleide å avinstallere Tibber hos kunder som ikke fikk dette til å spille. De bekreftet også at bilen maksimalt kan motta 15 instrukser mellom hver motorstart. Jeg velger nå å «REM’e» ut Volkswagen fra HASSIO’n min. Så får jeg se om det blir bedre. VW support var glad for tilbakemeldingene og heads up på at det kunne være deres app som ikke vêr tilstrekkelig fleksibel. Pål EnghKråkerøy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 7 timer siden, Kråkerøymannen skrev: De bekreftet også at bilen maksimalt kan motta 15 instrukser mellom hver motorstart. Oi, det der er en skikkelig stor begrensning. Spesielt valg nå som mer og mer (heldigvis) skal snakke sammen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kris10an Skrevet 18. september 2019 Del Skrevet 18. september 2019 VW har oppgradert/endret carnet. Heter nå We Connect. Gammel integrasjon funker ikke lenger, så da er det vel bare å håpe på et fungerende API fra VW på sikt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.