Fjaeran Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Noen som har oppgradert fra vanlig bryter (i skjultanlegg) til z-wave bryter/kontroller ? Er det bare å bytte ut bryteren og sette på blindlokk ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tor Magnus Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 De fleste kobler vel bryter til z-wave dimmer/switch slik at de fremdeles kan kontrollere manuelt. Den er da bare plassert bak bryteren (hvis det er plass). 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ZoRaC Skrevet 26. januar 2018 Del Skrevet 26. januar 2018 Jeg har Fibaro Dimmer 2 bak 7-8 av mine lysbrytere. Å fjerne lysbryterne ville aldri falt meg inn - må ha mulighet for å overstyre automatikken + at man kanskje vil selge boligen til noen som ikke vil ha noe automatisering. Et problem er, som @Tor Magnus sier, at det kan være for lite plass. Et par plasser hos meg har jeg måttet legge på en utbyggingsramme på 18mm for å få plass nok. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
baronKanon Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 På 1/26/2018 den 16.08, ZoRaC skrev: Jeg har Fibaro Dimmer 2 bak 7-8 av mine lysbrytere. Å fjerne lysbryterne ville aldri falt meg inn - må ha mulighet for å overstyre automatikken + at man kanskje vil selge boligen til noen som ikke vil ha noe automatisering. Et problem er, som @Tor Magnus sier, at det kan være for lite plass. Et par plasser hos meg har jeg måttet legge på en utbyggingsramme på 18mm for å få plass nok. Samme jeg har tenkt. Det må ikke være avhengig av at noe eksternt virker, og det skal ikke være noe forskjell for utenforstående å bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moskus Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Vi fikk satt inn Fibaromoduler bak alle taklys i hele huset. Huset er fra 1967 og har trekkerør og bokser i jern/stål. Det var trangt men den gikk. Elko Plus på utsiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fermate Skrevet 21. februar 2018 Del Skrevet 21. februar 2018 Er det snakk om dimmer bør du bruke impulsfjær. Er det snakk om ON/OFF kan du vurdere å bytte til dobbelt bryter for å la den andre bryteren styre noe annet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.