kimstoroy Skrevet 28. januar 2018 Skrevet 28. januar 2018 (endret) Hei Har en Pioneer SC-LX90 surround forsterker, kunne tenke meg å "snakke" med denne via RS232 til HomeSeer eller evt andre måter slik jeg kunne lese status på volum, mute og power. Kunne og tenke meg og kunne justere volum, mute og power fra HomeSeer. Helst via en liten boks med LAN eller Wifi. Noen gode forslag? Endret 28. januar 2018 av kimstoroy Siter
kimstoroy Skrevet 28. januar 2018 Forfatter Skrevet 28. januar 2018 Takker, dette er nok noe i riktig retning ja Siter
Moskus Skrevet 29. januar 2018 Skrevet 29. januar 2018 14 timer siden, kimstoroy skrev: Har en Pioneer SC-LX90 surround forsterker, kunne tenke meg å "snakke" med denne via RS232 til HomeSeer eller evt andre måter slik jeg kunne lese status på volum, mute og power. Jeg ville prøvd UltraPioneerAVR plugin. Siter
kimstoroy Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Skrevet 29. januar 2018 Takk Har sett på denne, spurte han som har utviklet plugin og min er ikke supportert i følge han. Siter
Moskus Skrevet 29. januar 2018 Skrevet 29. januar 2018 Ahh... nedtur. Da er det litt mer jobb, men langt fra umulig. Har du sett på scripting før? Siter
kimstoroy Skrevet 29. januar 2018 Forfatter Skrevet 29. januar 2018 Har sendt en ny forespørsel til han med det amerikanske modell nr, mulig han kan ha noe på det. Har aldri vært bort i scripting, så det er dessverre helt gresk for meg Dette er litt missing link for meg, ettersom denne er hjertet i av systemet mitt. Harmony fungerer jo bra til enkle ting, men vil gjerne ha volum, power og mute status inn i HomeSeer, samt mulighet å angi volum nivå fra HS. Siter
kimstoroy Skrevet 12. april 2018 Forfatter Skrevet 12. april 2018 Da har jeg kommet endel lenger i dette prosjektet, har fått flashet ESP-link inn op en ESP8266 (ESP-1) og fått til å kommunisere med forsterker direkte i web GUI for ESP-link. Neste skritt blir da å få dette inn i HomeSeer via MQTT og sende kommandoer fra HomeSeer via MQTT. Jeg har ikke benyttet MQTT tidligere, har googlet litt og forstår det slik at jeg trenger en Broker som kan kjøres feks på en Raspberry Pi. Hvordan går man da videre for å lage device i Homeseer som kan lese og sende MQTT kommandoer? Siter
Moskus Skrevet 12. april 2018 Skrevet 12. april 2018 11 minutter siden, kimstoroy skrev: Hvordan går man da videre for å lage device i Homeseer som kan lese og sende MQTT kommandoer? Installer en plugin som håndterer det. Det er visstnok to å velge mellom. 2 Siter
ZoRaC Skrevet 12. april 2018 Skrevet 12. april 2018 2 minutter siden, Moskus skrev: Det er visstnok to å velge mellom. Jeg har prøvd begge og anbefaler mcsMQTT. Den oppdateres omtrent daglig for tiden og virker også mye mer stabil/funksjonabel enn den andre. 2 Siter
kimstoroy Skrevet 15. april 2018 Forfatter Skrevet 15. april 2018 (endret) Det viser seg at ESP-link ikke automatisk legger ut annet en status info på MQTT. Via TCP publiserer den info på port 2323, finnes det noen god guide på hvordan man kan lage en virtuell device basert på TCP? Og kan man da separere ut f.eks VOLXXX til en knapp of PWRX til en annen? Lese Volum = VOL000 - VOL185 Power = PWRO = On / PWR1= Off Mute = MUT0 = On / MUT1 = Off Function - FN00 = FN31 Listening Mode = LM000 - LM411 Styre Volum level = 000VL - 185VL Volum Opp = VU Volum Ned = VD Power On = PO Power Off = PF Mute On = MO Mute Off = MF Function Set = 00FN - 31FN Endret 15. april 2018 av kimstoroy Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.