Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

IDLock 101 / OZW / HASS - access control notification parameter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg prøver å få satt opp automatisering rundt hvem som åpner døren og da trenger jeg tilgang til hvilken RFID som ble brukt på låsen.

Jeg har lett høyt og lavt i Home Assistant på alle devicene og det eneste jeg ser ut til å få er Notification Type = 0x06 (Access Control) med Notification Event = 0x02/4/6 (Manual/RF/Keypad). Data feltet for disse ser ut til å mangle i Hass og jeg lurer på om de mangler i OZW også.

Vet noen om OZW rapporterer dette? Er det noen som har fått hentet ut dette?

TM

Skrevet

Mener det ikke er mulig å få frem hvilken RFID-brikke som er brukt, får ikke det i HomeSeer i alle fall....det er veldig kjedelig.

Skrevet
4 minutter siden, Gaute skrev:

Mener det ikke er mulig å få frem hvilken RFID-brikke som er brukt, får ikke det i HomeSeer i alle fall....det er veldig kjedelig.

I følge låsens spesifikasjoner, så sender den info om dette. HomeSeer bare ignorerer det...

Skrevet
På 1/31/2018 den 15.28, ZoRaC skrev:

I følge låsens spesifikasjoner, så sender den info om dette. HomeSeer bare ignorerer det...

I følge den gamle modellens spesifikasjoner så gjør låsen mye den egentlig ikke gjør... Håpet er vel at den nye skal løse en del av dette! :) 

Skrevet
On 31.1.2018 at 15:28, ZoRaC said:

Jepp, det var det jeg leste meg frem til også. Bruker HomeSeer også OZW i bånn?

1 hour ago, Moskus said:

I følge den gamle modellens spesifikasjoner så gjør låsen mye den egentlig ikke gjør... Håpet er vel at den nye skal løse en del av dette! :) 

Hm, dette må kanskje følges opp med IDLock da. Hadde vært innmari fint hvis de bare hadde hatt noen som fulgte med på dette forumet...

Skrevet
1 time siden, Tor Magnus skrev:

Bruker HomeSeer også OZW i bånn?

Nei.

1 time siden, Tor Magnus skrev:

Hm, dette må kanskje følges opp med IDLock da. Hadde vært innmari fint hvis de bare hadde hatt noen som fulgte med på dette forumet...

For den første versjonen var Z-wave-støtte noe som ble lagt til etterpå. Nå er vel håpet at de har fjernet noen av de unødvendige begrensningen de lagde for seg selv i den første versjonen. :) 

Skrevet
On 2.2.2018 at 15:25, Moskus said:

Nei.

For den første versjonen var Z-wave-støtte noe som ble lagt til etterpå. Nå er vel håpet at de har fjernet noen av de unødvendige begrensningen de lagde for seg selv i den første versjonen. :) 

Men er det noen som vet om dette sendes i det heletatt? Eller om dokumentasjonen lyver?

• 7 måneder senere...
Skrevet

Fant dere noe mer ut av dette? Sender ID-Lock paremetere, slik det er dokumentert. Kan Homeseer eventuelt lese parametere fra events?

Skrevet
3 timer siden, Julius skrev:

Fant dere noe mer ut av dette? Sender ID-Lock paremetere, slik det er dokumentert. Kan Homeseer eventuelt lese parametere fra events?

Nei, det ser foreløpig ikke slik ut. IDLock 150 sender ikke notifikasjoner med hvilken kode/brikke som ble brukt.

IDLock har vel uttalt at dette var poenget, så vi får vel en fiks til det...

Skrevet
3 minutter siden, Julius skrev:

Takk for kjapt svar, som vanlig :D 

Nåja, det var flaks. ;)

3 minutter siden, Julius skrev:

Virkelig bra hjelp i denne gruppa (y)

We aim to please. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.