Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Spørsmål

Skrevet

Hei 

Kan jeg "kjøre" SmartThings and Veraplus + RFXtrx433E Kit side by side.  (bruke veraplus for sensorer 433Mhz )

12 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

• 0
Skrevet

Jeg forstår ikke helt hva du mener....?

Hvis du bruker Vera kun til 433 MHz og SmartThings kun til Z-wave, så er det ingenting som hindrer deg i det. Du kan til og med ha ulike Z-wave nettverk også. Og enda mer: Den ene kan kanskje muligens også være en "secondary controller" i den andres Z-wave nettverk.

Hjemme hos meg har jeg hoved-HomeSeer, en Zee2 (også HomeSeer), en Home Control hub, en FutureHome hub og nå nettopp en Fibaro HCL. De påvirker ikke hverandre på noen måte.

• 0
Skrevet

Hei igjen 

Beklager at jeg er uklar. Det er det jeg tenker - aa bruke 433 Mhz mot Veraplus.

Jeg vet jeg maser, men hvordan kan jeg  ha flere z-wave nett ? Er det bare aa definere net 1 med sine sensorer, on net 2 med sine sensorer feks net 1 = smartthing  og net 2 = veraplus.  ( ingen forstyrrelser mellom dem ? )

• 0
Skrevet

Vera Plus har i utgangspunktet ikke 433Mhz støtte, dette får den ved å koble til en RFXtrx433 modul. Vil du kun ha 433 sensorer, og kjøre alt ellers i smartthings så kan du spare 1500kr  ved å koble RFX til en PC eller Rasberry som kjører domoticz eller Home assistant kanskje?

• 0
Skrevet

Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. :) 

De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid!

• 0
Skrevet
På ‎01‎.‎02‎.‎2018 den 19.29, PerH skrev:

Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. :) 

De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid!

hei igjen - går bort fra vera plus - beholder min Smartthings - jeg er bare en amatør i dette ,men er det mulig for en amatør ( har ingen peiling på programmering ) 

å installere  RFXtrx433 modul på PC samt kjøre dette mot Domoticz - har googlet litt - men det virker ikke helt rett fram å tilknytte RFX mudulen mot Domoticz  

•  
  •  
  • Medlemmer
  • 33
  • 199 innlegg
  • System: Vera

• 0
Skrevet

Det er mulig ja, jeg prøvde dette for noen uker siden, og jeg mener RFX'en poppet opp veldig raskt å enkelt i Domoticz. Ingen koding var nødvendig.

Jeg er litt i forsøksfasen på Domoticz selv, hør med @Venin eller @Evelen om hjelp med det tror jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Svar på spørsmålet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.