toch Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hei Kan jeg "kjøre" SmartThings and Veraplus + RFXtrx433E Kit side by side. (bruke veraplus for sensorer 433Mhz ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ingenting som hindrer deg i det. Utfordringen blir vil mer å få SmartThings og Vera til å snakke sammen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 toch Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 som jeg ser det behøver de ikke det ??????????? Hver sine sensorer hver sine sensorer - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Jeg forstår ikke helt hva du mener....? Hvis du bruker Vera kun til 433 MHz og SmartThings kun til Z-wave, så er det ingenting som hindrer deg i det. Du kan til og med ha ulike Z-wave nettverk også. Og enda mer: Den ene kan kanskje muligens også være en "secondary controller" i den andres Z-wave nettverk. Hjemme hos meg har jeg hoved-HomeSeer, en Zee2 (også HomeSeer), en Home Control hub, en FutureHome hub og nå nettopp en Fibaro HCL. De påvirker ikke hverandre på noen måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 toch Skrevet 31. januar 2018 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2018 Hei igjen Beklager at jeg er uklar. Det er det jeg tenker - aa bruke 433 Mhz mot Veraplus. Jeg vet jeg maser, men hvordan kan jeg ha flere z-wave nett ? Er det bare aa definere net 1 med sine sensorer, on net 2 med sine sensorer feks net 1 = smartthing og net 2 = veraplus. ( ingen forstyrrelser mellom dem ? ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Vera Plus har i utgangspunktet ikke 433Mhz støtte, dette får den ved å koble til en RFXtrx433 modul. Vil du kun ha 433 sensorer, og kjøre alt ellers i smartthings så kan du spare 1500kr ved å koble RFX til en PC eller Rasberry som kjører domoticz eller Home assistant kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 toch Skrevet 1. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2018 god ide, men jeg har fått denne Veraplus i gave. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 toch Skrevet 14. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2018 På 01.02.2018 den 19.29, PerH skrev: Ok, ja da er det jo bare å sette den i arbeid. De vil ikke lage noen problemer for hverandre såvidt jeg vet, Z-wave sensorene snakker bare med de nodene de er "formelt introdusert" for. Du får legge ut noen ord her når du har fått sammenlignet de i bruk over litt tid! hei igjen - går bort fra vera plus - beholder min Smartthings - jeg er bare en amatør i dette ,men er det mulig for en amatør ( har ingen peiling på programmering ) å installere RFXtrx433 modul på PC samt kjøre dette mot Domoticz - har googlet litt - men det virker ikke helt rett fram å tilknytte RFX mudulen mot Domoticz Medlemmer 33 199 innlegg System: Vera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 PerH Skrevet 15. februar 2018 Del Skrevet 15. februar 2018 Det er mulig ja, jeg prøvde dette for noen uker siden, og jeg mener RFX'en poppet opp veldig raskt å enkelt i Domoticz. Ingen koding var nødvendig. Jeg er litt i forsøksfasen på Domoticz selv, hør med @Venin eller @Evelen om hjelp med det tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Evelen Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Rfx er veldig greit i Domoticz. Kan skrive mer når jeg ikke er på mobil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Evelen Skrevet 16. februar 2018 Del Skrevet 16. februar 2018 Enkelt fortalt, rimelig plug and play: https://www.domoticz.com/wiki/Hardware_Setup#Setting_up_a_USB_hardware Sitat First make sure the device is recognized in the system. Domoticz automatically detects the USB port. By pressing the ADD button, the hardware is added to the system and will automatically start. Dette gjøres i menyen "Oppsett"->"Maskinvare" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 toch Skrevet 17. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2018 14 timer siden, Evelen skrev: Enkelt fortalt, rimelig plug and play: https://www.domoticz.com/wiki/Hardware_Setup#Setting_up_a_USB_hardware Dette gjøres i menyen "Oppsett"->"Maskinvare" skal skaffe meg en rfxcom i neste uke - TAKKER så mye. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
toch
Hei
Kan jeg "kjøre" SmartThings and Veraplus + RFXtrx433E Kit side by side. (bruke veraplus for sensorer 433Mhz )
Lenke til kommentar
Del på andre sider
12 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.