revell2000 Skrevet 4. januar 2023 Skrevet 4. januar 2023 Hello! Has anyone got an idea on how to fix this? I'm on version 0.0.3.1. jan-04 17:00:01 TibberSeer ERROR TibberConsumption, Weekly time sum failed jan-04 17:00:01 TibberSeer ERROR TibberConsumption, Monthly time sum failed Thanks for a great PI! Siter
.gif Skrevet 4. januar 2023 Skrevet 4. januar 2023 revell2000 skrev (49 minutter siden): Hello! Has anyone got an idea on how to fix this? I'm on version 0.0.3.1. jan-04 17:00:01 TibberSeer ERROR TibberConsumption, Weekly time sum failed jan-04 17:00:01 TibberSeer ERROR TibberConsumption, Monthly time sum failed Thanks for a great PI! Jeg får også denne nå etter at jeg oppgraderte til 0.0.3.1. Men realtime fungerer igjen nå! Siter
psv021 Skrevet 4. januar 2023 Skrevet 4. januar 2023 Realtime funker fortsatt ikke for min del. Har Tibber i 2 hus og begge stoppet kl 11:54:48 i dag. Får forøvrig også loggen full av disse "sum failed"-meldingene. Versjon 0.0.3.0 i begge hus. Siter
Olex Skrevet 4. januar 2023 Skrevet 4. januar 2023 Moskus skrev (7 timer siden): Prøv med versjon 0.0.3.1 Takk. Det løste problemet med RT, men eg får nå feilmelding (sum failed) som noen andre her og får. Siter
espenvp Skrevet 4. januar 2023 Skrevet 4. januar 2023 Olex skrev (40 minutter siden): Takk. Det løste problemet med RT, men eg får nå feilmelding (sum failed) som noen andre her og får. Jepp, har den her og. Siter
Moskus Skrevet 5. januar 2023 Forfatter Skrevet 5. januar 2023 Hmmm! Den var ny. Den har jeg faktis ikke sett før nå, og jeg har kjørt 0.0.3.1 en god stund. Alle er sikre på at dette ikke skjedde tidligere? EDIT: Det er mulig det kun skjer første uka... men jeg må dobbeltsjekke. Tallene skal jo komme, og den daglige blir oppsummert fint som den skal. Siter
.gif Skrevet 5. januar 2023 Skrevet 5. januar 2023 Moskus skrev (8 minutter siden): Hmmm! Den var ny. Den har jeg faktis ikke sett før nå, og jeg har kjørt 0.0.3.1 en god stund. Alle er sikre på at dette ikke skjedde tidligere? EDIT: Det er mulig det kun skjer første uka... men jeg må dobbeltsjekke. Tallene skal jo komme, og den daglige blir oppsummert fint som den skal. Dette har ikke skjedd tidligere hos meg i alle fall Siter
Moskus Skrevet 5. januar 2023 Forfatter Skrevet 5. januar 2023 Dette begynte 2. januar ved midnatt ser jeg nå. Festlig. Siter
.gif Skrevet 5. januar 2023 Skrevet 5. januar 2023 Moskus skrev (3 timer siden): Nå da! Hent 0.0.3.2. Works like a charm! 1 Siter
psv021 Skrevet 5. januar 2023 Skrevet 5. januar 2023 Takk, ser ut som om 0.0.3.2 funker bedre. Et annet relatert spørsmål - har det skjedd noe annet enten med API'et eller med hvordan TibberSeer håndterer realtime forbruk? Grønn kurve er realtime forbruk lest fra Pulse via TibberSeer. Hullet i kurven er nedetiden i går. Oppdaterte fra 0.0.3.0 til 0.0.3.1, og ser at kurven etterpå har betydelig flere spikes enn tidligere. Er ikke relatert til midling av kurvene i Grafane (midlet over 1 s på bildet, må opp i ca 5 minutter før kurvene ser like ut). Henter TibberSeer data hyppigere nå enn før? Siter
psv021 Skrevet 7. januar 2023 Skrevet 7. januar 2023 Og, et ønske - dersom det passer sånn en dag du er i koden likevel: Hadde vært fint dersom den nedtellingen hver gang RealTime ble flyttet til debug-logging. (Jeg mener det bærer mer preg av debug enn av info - det hadde kanskje vært mer nyttig å få info-logging dersom den ikke starter etter 30 sek.) Siter
Moskus Skrevet 9. januar 2023 Forfatter Skrevet 9. januar 2023 psv021 skrev (På 7.1.2023 den 18.15): Og, et ønske - dersom det passer sånn en dag du er i koden likevel: Hadde vært fint dersom den nedtellingen hver gang RealTime ble flyttet til debug-logging. (Jeg mener det bærer mer preg av debug enn av info - det hadde kanskje vært mer nyttig å få info-logging dersom den ikke starter etter 30 sek.) Noteres! 🙂 psv021 skrev (På 5.1.2023 den 21.32): Et annet relatert spørsmål - har det skjedd noe annet enten med API'et eller med hvordan TibberSeer håndterer realtime forbruk? Dette kan jeg ikke forklare. TibberSeer publiserer kun dataene slik de kommer fra Tibber, det gjøres ingen mellomregninger eller annen databehandling. 2 Siter
zephyr Skrevet 7. mai 2023 Skrevet 7. mai 2023 Kom en ny og spennende feilmelding i dag. TibberRealtime, UpdateDevicesThread: Nullable object must have a value. Har de endret noe igjen? Siter
[email protected] Skrevet 8. mai 2023 Skrevet 8. mai 2023 Er det mulig å hente ut info fra Tibbers API til TibberSeer om status, forbruk og lignende fra en elbillader som er tilkoblet via Tibber power-ups? F.eks. En Easee lader. Jeg har nylig brukt EaseeSeer til dette, men den plugin’en er dessverre lagt ned…. Siter
Moskus Skrevet 9. mai 2023 Forfatter Skrevet 9. mai 2023 [email protected] skrev (18 timer siden): Er det mulig å hente ut info fra Tibbers API til TibberSeer om status, forbruk og lignende fra en elbillader som er tilkoblet via Tibber power-ups? F.eks. En Easee lader. Jeg har nylig brukt EaseeSeer til dette, men den plugin’en er dessverre lagt ned…. Nei, dessverre. Tibber sitt API har ikke dette. 😞 Siter
[email protected] Skrevet 9. mai 2023 Skrevet 9. mai 2023 Moskus skrev (1 time siden): Nei, dessverre. Tibber sitt API har ikke dette. 😞 Da får jeg mase litt på Tibber da om å utvide API'et sitt. 1 Siter
Moskus Skrevet 10. mai 2023 Forfatter Skrevet 10. mai 2023 Støttes! De kan jo styre det, så hvorfor ikke utvide APIet sitt? 🙂 Siter
[email protected] Skrevet 25. mai 2023 Skrevet 25. mai 2023 Mulig bug i TibberSeer eller Tibbers API når strømprisen er negativ? Siter
zephyr Skrevet 25. mai 2023 Skrevet 25. mai 2023 Oppdaterer ikke når det er negativ pris nei. Har det samme problemet med forbruk nå etter jeg fikk solcellene i gang. Når jeg har negativt forbruk klikker TibberSeer og oppdaterer ikke forbruket. Tibber appen viser riktig med minusforbruk. Siter
Moskus Skrevet 26. mai 2023 Forfatter Skrevet 26. mai 2023 [email protected] skrev (17 timer siden): Mulig bug i TibberSeer eller Tibbers API når strømprisen er negativ? Wops, ja, det kan stemme. Siter
[email protected] Skrevet 26. mai 2023 Skrevet 26. mai 2023 Moskus skrev (På 10.5.2023 den 8.53): Støttes! De kan jo styre det, så hvorfor ikke utvide APIet sitt? 🙂 I første omgang ble jeg selvsagt henvist til Easee og deres API, men etter en purring har jeg i det minste fått registrert det som en request til utviklerne i Tibber 🤞 Takk til Mads i Tibber. Siter
Automatiker Skrevet 6. juni 2023 Skrevet 6. juni 2023 Hei, kenge siden jeg har vært innom forumet. Finnes det en veileder på hvordan pakker man ut filen fra TibberSeer zip filen til min HS3 ZEE S2 Edition? Denne HS-mappen, har jeg tilgang på den med min hardware? Kippet fra hoved tråen: Installasjon Last ned ZIP-filen og pakk den ut i HS-mappen. Gå til Plugins -> Manage. Aktiver TibberSeer. Gå til Plugins -> TibberSeer -> Configuration. Legg inn din egen Tibber token i tekstboksen "Token". Viktig! Priser Gå til Plugins -> TibberSeer -> Configuration. Trykk på "Configure price grabbing". Trykk på "Done!" nederst på siden. <- Viktig! Forbruk Gå til Plugins -> TibberSeer -> Configuration. Trykk på "Configure consumption grabbing". <Trykk på "Done!" nederst på siden. <- Viktig! Siter
Moskus Skrevet 9. juni 2023 Forfatter Skrevet 9. juni 2023 Automatiker skrev (På 6.6.2023 den 23.10): Denne HS-mappen, har jeg tilgang på den med min hardware? Du må logge deg på FileZilla eller noe slikt. Det skal være port 22 og brukernavn/passord som du bruker til root-access. Hvis jeg husker riktig, er Homeseer under "/usr/local/HomeSeer" Siter
zephyr Skrevet 25. juli 2023 Skrevet 25. juli 2023 (endret) EDIT: Var allerede tatt i versjon 0034. Endret 25. juli 2023 av zephyr 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.