Moskus Skrevet 8. august 2023 Forfatter Skrevet 8. august 2023 Versjon 0.0.3.5 har bedre støtte for negative strømpriser. 🙂 (Jeg tror ikke det er bøgs, men har bare kjørt den selv i ca. 30 minutter). 1 2 Siter
ElgeM Skrevet 7. november 2023 Skrevet 7. november 2023 Moskus skrev (På 10.12.2021 den 13.44): Hvis APIet til Tibber implementerer nettleie-beregninger (og de burde de gjøre!), så kan jeg ta det inn i TibberSeer. Ikke sikker på om dette har blitt diskutert i det siste, men jeg ser at Tibber har lagt inn et valg i appen om man ønsker strømpris inkludert nettleie. @Moskus, Vil det nå si at strømpris inkludert nettleie er mulig å hente ned fra Tibber API i disse dager? Siter
Moskus Skrevet 8. november 2023 Forfatter Skrevet 8. november 2023 ElgeM skrev (11 timer siden): @Moskus, Vil det nå si at strømpris inkludert nettleie er mulig å hente ned fra Tibber API i disse dager? Iallfall ikke via det offentlige APIet, ser det ut til: Litt synd at Tibber har et internt API som vi ikke får tilgang til... Siter
ElgeM Skrevet 10. november 2023 Skrevet 10. november 2023 Den er god, takk for sjekken! Veldig synd at de ikke kan gi ut informasjon som man skulle tro ligger så enkelt tilrette. Siter
Essand Skrevet 10. november 2023 Skrevet 10. november 2023 ElgeM skrev (1 time siden): Den er god, takk for sjekken! Veldig synd at de ikke kan gi ut informasjon som man skulle tro ligger så enkelt tilrette. Enig, så jeg tenkte vi får bare ytre ønsket mot Tibber. Gjorde det og fikk til svar at de ikke har mulighet til å dele denne dataen da det ikke er deres data. Vet ikke om jeg skjønner svaret helt da de deler infoen med oss i appen sånn sett, men de kan jo være bundet av avtaler etc. Siter
kristianml Skrevet 30. november 2023 Skrevet 30. november 2023 Jeg har problemer med at live-data fra Tibber stopper med noen dagers mellomrom. Det hjelper da å trykke "restart listener". I config til plugin er det definert at listener skal restarte automatisk. Jeg aktiverte debug-log og ser at listener faktisk blir restartet men ved reconnect får den "connection refused". Det skyldes vel enten midlertidig driftsproblemer hos Tibber, eller kanskje plugin overskrider en terskel for datamengde? Kan jeg gjøre noe får å få dette til å bli mer robust, eller kan plugin kanskje endres slik at den prøver en ny restart på et senere tidspunkt? 11.29.2023 06:27:07 Legacy-Plugin Z-Wave Device: Bryter Varme Z-Water VBV returtemp Set to 37,77 (C) 11.29.2023 06:26:58 Legacy-Plugin TibberSeer Debug StartLiveMeasurementListener done! 11.29.2023 06:26:58 Legacy-Plugin TibberSeer ERROR StartLiveMeasurementListener FAILED! Ex.Message: Query execution failed: Received error when trying to fetch streaming device xxxxxxxsensurertxxxxx: Error: http://tibber_iot.production:3033/devices/xxxxxxsensurertxxxxxxxx/status connect ECONNREFUSED 10.0.3.11:3033 (locations: line: 1, column: 189) 11.29.2023 06:26:55 Legacy-Plugin Z-Wave Device: Termostat Kitchen Termostat kitchen Temperature 4 Set to 25,7 (C) 11.29.2023 06:26:54 Legacy-Plugin TibberSeer Debug StartLiveMeasurementListener starting... 11.29.2023 06:26:54 Legacy-Plugin TibberSeer Debug TibberRealtime new, root: 135 11.29.2023 06:26:54 Legacy-Plugin TibberSeer Debug RestartRealtime done! 11.29.2023 06:26:54 Legacy-Plugin TibberSeer Warning RestartRealtime triggered... 11.29.2023 06:26:49 Legacy-Plugin TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 5 seconds before restarting thread... 11.29.2023 06:26:47 Legacy-Plugin Z-Wave Device: Bryter Varme Z-Water VBV turtemp Set to 40,06 (C) 11.29.2023 06:26:47 Legacy-Plugin Z-Wave Device: Bryter Varme Z-Water VBV turtemp Set to 40,06 (C) 11.29.2023 06:26:44 Legacy-Plugin TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 10 seconds before restarting thread... 11.29.2023 06:26:34 Legacy-Plugin TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 20 seconds before restarting thread... 11.29.2023 06:26:24 Legacy-Plugin TibberSeer Warning RealTime measurements are not running. Waiting 30 seconds before restarting thread... 11.29.2023 06:26:21 Legacy-Plugin TibberSeer Warning IObserver OnCompleted: Live measurement stream has been terminated. 11.29.2023 06:26:21 Legacy-Plugin TibberSeer Debug IObserver OnError: The WebSocket is in an invalid state ('CloseReceived') for this operation. Valid states are: 'Open, CloseSent' Siter
Guahtdim Skrevet 30. november 2023 Skrevet 30. november 2023 forslag til utvikler Benytte Polly eller noe lignende til å prøve mer enn en gang og med stadig økende tidsperiode mellom hvert forsøk https://github.com/App-vNext/Polly/wiki/Polly-and-HttpClientFactory Siter
Siggi Skrevet 30. november 2023 Skrevet 30. november 2023 kristianml skrev (7 timer siden): Kan jeg gjøre noe får å få dette til å bli mer robust, eller kan plugin kanskje endres slik at den prøver en ny restart på et senere tidspunkt? Har samme problemet, og har lagt inn en recurring event, som "trykker" restart listener hver 6. time. 1 Siter
kristianml Skrevet 1. desember 2023 Skrevet 1. desember 2023 Siggi skrev (15 timer siden): Har samme problemet, og har lagt inn en recurring event, som "trykker" restart listener hver 6. time. Takk for tipset! Det er nok en ok workaround som jeg kan teste. Jeg ser at "tibber root" endrer status til "completed" eller noe lignende når den stopper, så mulig jeg kan lage en event på enten det eller at verdi ikke er endret på et tidsrom, for å unngå restarter når det ikke er nødvendig. Siter
Olex Skrevet 1. desember 2023 Skrevet 1. desember 2023 Bruker Jon00 plugin, enable/disable plugin. Sjekk kjøres hvert 15. minutt, ved heng over 5 min, blir Tibberseer disabled og enabled igjen etter 30 sekunder. 2 Siter
JohnMartin Skrevet 3. desember 2023 Skrevet 3. desember 2023 Hei, I Home Assistant, så får man opp estimated_consumption_current_hour. Viser, som den sier, hva estimert timesforbruk blir. Er det noe som også er mulig å få til i TibberSeer? 🙂 Siter
Actibus Skrevet 11. februar Skrevet 11. februar (endret) EDIT: Jeg oppdaterte HS til siste versjon, og nå ser det ut til å fungere. Mulig det er tilfeldig. Forsøkte flere omstarter av HS først. Forsøkte å installere nå på HS4, men når den forsøker å starte opp TibberSeer kommer dette i loggen: Registering Web Links (RegisterWebPage): Objektreferanse er ikke satt til en objektforekomst. n Rett etter står det i loggen at den har startet sucessfully, men vises ikke i menyen. Har sjekket at TibberSeer.exe kun kjøres 1 gang, og den ligger å kjører - men får ikke konfigurert den uten menyen? Endret 11. februar av Actibus Siter
SteinarH Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober God morgen. Kom til en kald dusj i dag tidlig. Tenkte at det var noe feil hos meg, og ved sjekk av Homeseer, ser jeg at det ikke er oppdatert siden 17. oktober. Prøver først refresh av kostnadsdata, men dette resulterer ikke i noe. Prøver så å starte Homeseer på nytt, og får disse feilmeldingene. Kan det ligge hos meg, eller er det skjedd noe som krever bistand av @Moskus? Siter
Moskus Skrevet 21. oktober Forfatter Skrevet 21. oktober Det var jo veldig snålt! Det virker på de systemene jeg har selv, og jeg har ikke sett eller fått beskjed om noen "breaking changes" fra Tibber på lenge nå. Kan du logge på https://developer.tibber.com/explorer og sjekke om noen av eksempel-spørringene ikke fungerer? Siter
SteinarH Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Moskus skrev (8 timer siden): Kan du logge på https://developer.tibber.com/explorer og sjekke om noen av eksempel-spørringene ikke fungerer? Ja, rart når det fungerer helt fint frem til da. Men, jeg kom på at jeg la til et hjem til i appen på telefonen. Jeg mener at dette ikke skal være av betydning, da hvert hjem skal ha egen HomeID. Jeg har ikke gjort endring av HomeID i TibberSeer. Tenkte likevel jeg skulle sjekke i Tibber Developer, og jeg finner ikke noe informasjon om HomeID under Real Time Subscription: Er denne informasjonen flyttet? Jeg ser at det er kommet en "oppdatering" på Tibber, men det er sikkert uten betydning for dette: Jeg ser også for øvrig, at alle data, utenom faktisk forbruk, sluttet å oppdatere seg 17. oktober: Usikker på hva jeg nå skal gjøre.. 🤔 Siter
Moskus Skrevet 21. oktober Forfatter Skrevet 21. oktober SteinarH skrev (5 timer siden): Jeg mener at dette ikke skal være av betydning, da hvert hjem skal ha egen HomeID. ... men verdt å sjekke at du har riktig satt opp. HomeIDen skal kunne dukke opp i vinduet til venstre. Evt. kan du kjøre denne spørringen, så skal alle dukke opp. { viewer { homes { id appNickname } } } Sjekk så at alle nøkler og sånt er på plass som de skal. 🙂 Endringen kan ha betydning, jeg må sjekke, men den skulle uansett ikke feile. Siter
SteinarH Skrevet 21. oktober Skrevet 21. oktober Moskus skrev (1 time siden): Evt. kan du kjøre denne spørringen, så skal alle dukke opp. { viewer { homes { id appNickname } } } Sjekk så at alle nøkler og sånt er på plass som de skal. 🙂 Takk for oppfølging, @Moskus. Kjørte denne, og fikk opp HomeID. Den stemmer med det jeg har lagt inn i konfigurasjonen. For ordens skyld, skal det sies at jeg kun har en HomeID aktiv (ID 0) i TibberSeer. De andre er ikke lagt inn, så skulle da ikke ha forstyrret. Det er ikke gjort andre endringer enn det som er nevnt om appen, og systemet har kjørt fint til dette skjedde. Siter
Moskus Skrevet 22. oktober Forfatter Skrevet 22. oktober Men får du data hvis du laster "consumption" eksempelet? Siter
SteinarH Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober Ja, det kommer frem i Developer, helt frem til i dag. Jeg tror det må være noe hos meg. Jeg har en annet system på annen adresse, som jeg sjekket, og der fungerer det. Kanskje jeg må reinstallere TibberSeer? Siter
SteinarH Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober Ikke installert TibberSeer på nytt, men tok en separat restart av plugin, og dette kommer: Siter
SteinarH Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober SteinarH skrev (11 timer siden): Kanskje jeg må reinstallere TibberSeer? Og nå installerte jeg plugin på nytt: Det rare er at jeg har denne meldingen også, @Moskus. Sier den deg noe? Siter
Moskus Skrevet 22. oktober Forfatter Skrevet 22. oktober Kjører det flere instanser av "HSPI_TibberSeer"? Siter
SteinarH Skrevet 22. oktober Skrevet 22. oktober Nei, det skulle være rart. Det er jo ikke gjort endring i systemet da det skjedde. Men hvordan skal jeg verifisere det? Ikke for å smøre smør på brødskiven, men på den andre lokasjonen, har jeg denne feilmeldingen (har prøvd å restarte både PC og plugin der også): Siter
Moskus Skrevet 23. oktober Forfatter Skrevet 23. oktober SteinarH skrev (11 timer siden): Men hvordan skal jeg verifisere det? Windows sin Task Manager f.eks. 🙂 SteinarH skrev (11 timer siden): Ikke for å smøre smør på brødskiven, men på den andre lokasjonen, har jeg denne feilmeldingen (har prøvd å restarte både PC og plugin der også): Nå renner jo ikke denne tråden over av folk som har problemer (bank i bordet), og vi vet jo at den er forholdsvis mye brukt, så det er rimelig å anta at det er mer problemer med din konto enn med TibberSeer. Får du f.eks. starte en real-time listener på deverloper.tibber.com ? Samtidig skal jeg ikke være for kjepphøy, det kan være endringer som jeg ikke har fått med meg. Men litt vanskelig å sjekke når det virker både på developer-maskinen og hoved-servere min... Siter
SteinarH Skrevet 23. oktober Skrevet 23. oktober Moskus skrev (8 timer siden): Windows sin Task Manager f.eks. 🙂 Beklager min manglende kunnskap, men man prøver å forstå så mye man kan 🙂 Men svaret er da nei: Moskus skrev (8 timer siden): Nå renner jo ikke denne tråden over av folk som har problemer (bank i bordet), og vi vet jo at den er forholdsvis mye brukt, så det er rimelig å anta at det er mer problemer med din konto enn med TibberSeer. Nei, det har du rett i. Og min har jo også kjørt helt stabilt. Men ut fra det jeg leser, er det sannsynlig at det er hos meg... Som det som regel er. Moskus skrev (8 timer siden): Får du f.eks. starte en real-time listener på deverloper.tibber.com ? Ja, den får jeg startet, og der er det aktivitet. Det er det også på TibberSeer i mitt hus. Problemet i mitt hus, er henting på Consumption Root og Price Root, som er helt i orden på Developer. På den andre lokasjonen, derimot, er det ingen forbruksaktivitet (Realtime Root) i TibberSeer, mens det er full aktivitet på Developer. Moskus skrev (8 timer siden): Samtidig skal jeg ikke være for kjepphøy, det kan være endringer som jeg ikke har fått med meg. Men litt vanskelig å sjekke når det virker både på developer-maskinen og hoved-servere min... Som nevnt; det er helt sikkert hos meg. Spørsmålet er likevel, hva? 😃 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.