bjornepappa Skrevet 18. september 2018 Skrevet 18. september 2018 (endret) @Moskus, no ser dette svært så bra ut! Har testa to timeskift no, og det ser ut til at dei korrekte eventa og devicane som eg har oppretta blir aktiverte. Som du nevnte blir det av ein eller anna grunn krøll om ein kopierer eit event og endrar detaljar, det ser ut til å stemme. Endte opp med å opprette 48 nye events frå sctrach, og dei blir så vidt eg kan sjå aktiverte på korrekt tidspunkt. Skal prøve ut litt meir, men dette ser lovande ut! ? Edit: Ser lovande ut etter i natt også. Har no gjeninnført Nth-time på i styring av varmekabel og varmtvannstank. Endret 19. september 2018 av bjornepappa 1 Siter
Moskus Skrevet 19. september 2018 Forfatter Skrevet 19. september 2018 13 timer siden, bjornepappa skrev: Edit: Ser lovande ut etter i natt også. Har no gjeninnført Nth-time på i styring av varmekabel og varmtvannstank. Supert! Siter
iceball Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 På 19.9.2018 den 9.45, Moskus skrev: Supert! Er den friskmeldt? Versjon 0.0.0.12 man bruker? Siter
bjornepappa Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 Eg har no brukt det til styring av vv-tank og varmekabel i ei veke og det ser bra ut! Som nevnt må ein av ukjent årsak opprette events som skal styre 100% frå sctratch - kopiering og endring av eksisterande events ser ut til å beholde innholdet i det opprinnelige eventet... Siter
Moskus Skrevet 25. september 2018 Forfatter Skrevet 25. september 2018 1 time siden, bjornepappa skrev: kopiering og endring av eksisterande events ser ut til å beholde innholdet i det opprinnelige eventet... Ja, dette må dobbeltsjekkes, for det skal IKKE være slik ihht. koden. Det er litt rart... Det virker til å være en bug i HomeSeer, men jeg skal sjekke med HS-folkene. Hvis man fjerner Triggeren/condition og legger den til på ny, så fungerer det som fjell. Siter
Hillmar Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 (endret) Jeg er tidlig ute og ønsker meg at data fra Tibber Pulse hentes inn via plugin´et. Ifølge Tibber så vil det være tilgjengelig. "Du har tilgang til sanntidsdataene fra et åpent API på developer.tibber.com." Endret 25. september 2018 av Hillmar 2 Siter
Moskus Skrevet 25. september 2018 Forfatter Skrevet 25. september 2018 39 minutter siden, Hillmar skrev: Jeg er tidlig ute og ønsker meg at data fra Tibber Pulse hentes inn via plugin´et. Jeg og! Siter
Christoffer Skrevet 25. september 2018 Skrevet 25. september 2018 6 hours ago, Moskus said: Ja, dette må dobbeltsjekkes, for det skal IKKE være slik ihht. koden. Det er litt rart... Det virker til å være en bug i HomeSeer, men jeg skal sjekke med HS-folkene. Hvis man fjerner Triggeren/condition og legger den til på ny, så fungerer det som fjell. Har samme problemet når jeg bruker pushover pluginen, men samme løsning som nevnt her. Siter
BME Skrevet 2. oktober 2018 Skrevet 2. oktober 2018 Fikk den ikke helt opp på Linux-installasjon. Devicene ser slik ut: Loggen viser dette: Siter
Moskus Skrevet 3. oktober 2018 Forfatter Skrevet 3. oktober 2018 Har du lagt dll-filene i /bin/TibberSeer? Siter
BME Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 12 timer siden, Moskus skrev: Har du lagt dll-filene i /bin/TibberSeer? Se der, ja. Hadde bommet med ett folder-nivå på de filene. Ser bra ut nå, ved første øyekast! Siter
BME Skrevet 3. oktober 2018 Skrevet 3. oktober 2018 Har et ønske om at en i config kan fortelle om en bor i sør eller i nord. Vi i nord betaler ikke mva på strøm og ønsker derfor litt andre grenseverdier for fargekodene på prisene. Siter
Moskus Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Skrevet 4. oktober 2018 9 timer siden, BME skrev: Har et ønske om at en i config kan fortelle om en bor i sør eller i nord. Ja, den kan jeg se, men det er ingen måte å hente dette ut fra Tibber på. Men jeg kan vel legge til et valg om å oppgi priser med og uten MVA. Siter
BME Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 4 timer siden, Moskus skrev: Ja, den kan jeg se, men det er ingen måte å hente dette ut fra Tibber på. Men jeg kan vel legge til et valg om å oppgi priser med og uten MVA. Prisen er nok riktig ut fra Tibber. Det var mer om ikonene skulle være blå, grønn, gul eller rød. I beskrivelsen av TibberSeer ser det ut som om grenseverdiene for farge på ikoner er hardkodet, men det er denne hardkodingen av grenseverdier som jeg tenker bør kunne ta hensyn til sør eller nord (med/uten moms). F.eks: Farge Pris sør Pris nord Hvit < 0,20 < 0,15 Blå 0,20 - 0,40 0,15 - 0,30 Grønn 0,40 - 0,60 0,30 - 0,45 Gul 0,60 - 0,80 0,45 - 0,60 Rød > 0,80 > 0,60 Det mest ideelle hadde selvfølgelig vært om dette var grenseverdier som kunne endres i config. Siter
Moskus Skrevet 4. oktober 2018 Forfatter Skrevet 4. oktober 2018 Nå tror jeg at hvis du endrer det i device config -> Status Graphics, så overskriver ikke plugin'en det senere. Siter
BME Skrevet 4. oktober 2018 Skrevet 4. oktober 2018 8 timer siden, Moskus skrev: Nå tror jeg at hvis du endrer det i device config -> Status Graphics, så overskriver ikke plugin'en det senere. Kan prøve det, men da må jeg gjøre det på hver device... Siter
Moskus Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Skrevet 5. oktober 2018 10 timer siden, BME skrev: Kan prøve det, men da må jeg gjøre det på hver device... Ja, det stemmer.... Siter
zephyr Skrevet 5. oktober 2018 Skrevet 5. oktober 2018 Hadde vært flott med data fra Pulse i plugin. Hvis det er mulig så kunne det jo være interessant med devices for totalt forbruk siste 5min/15min/time og døgn. Håper dette kommer ? Siter
Moskus Skrevet 5. oktober 2018 Forfatter Skrevet 5. oktober 2018 1 time siden, zephyr skrev: Håper dette kommer ? Jeg og! Siter
bjornepappa Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 (endret) 19 minutter siden, Moskus skrev: Dette ser jo lovende ut... Tibber pulse? Har du fått opna HAN? Endret 8. oktober 2018 av bjornepappa Siter
Moskus Skrevet 8. oktober 2018 Forfatter Skrevet 8. oktober 2018 22 minutter siden, bjornepappa skrev: Tibber pulse? Har du fått opna HAN? Niks (pga. treige Lyse). Men test-token hos Tibber har data. Siter
bjornepappa Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 Då er det håp! For øvrig samme problem her. Fått data inn i TibberSeer? ? Siter
LEHoisveen Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 5 minutter siden, bjornepappa skrev: Då er det håp! For øvrig samme problem her. Fått data inn i TibberSeer? ? Sikkert et dumt spørsmål, men hvor finner jeg TibberSeer? Har letet på HomeSeer sin nettside uten hell Siter
ZoRaC Skrevet 8. oktober 2018 Skrevet 8. oktober 2018 2 minutter siden, LEHoisveen skrev: Sikkert et dumt spørsmål, men hvor finner jeg TibberSeer? Den ligger her (sammen med et par andre plugins som @Moskus og andre har laget): https://www.hjemmeautomasjon.no/files/ Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.