Mastiff Skrevet 5. februar 2018 Del Skrevet 5. februar 2018 Jeg skal slå av og på to diodelys i et IKEA-veggskap, og et er akkurat så vidt plass til en Nexa WMR-3500, men i den delen av huset (badet) er det omtrent en dødsone på 433mHz (og ja, jeg har ekstra antenne og prøvd å flytte RFXtrx-en så langt jeg kan), så jeg vil sette inn en Z-Wave-bryter istedenfor. Jeg har lett litt, og de fleste ser ut til å være noen tjukke greier som ikke får plass inn i der (de svarte, med buet topp). Den eneste flate jeg finner, er Nexa AN-179, som ElDirekte har til en helt grei pris, 328 kroner (ikke så ille til å være de dyre greiene...). Jeg tror den akkurat vil gå, selv om den er et par millimeter bredere og en millimeter tjukkere. Men fins det kanskje noe enda mindre? Denne skal sitte i selve armaturen, så jeg trenger ikke bryterfunksjonen som fins i AN-179 (og det meste annet av Z-Wave, virker det som). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 6. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2018 Tydeligvis ingen som har noen forslag, så jeg får bare bestille den Nexaen og få den plassert før fruen blir sprø av umulige lys. Konefaktoren er heller dårlig på ting som ikke funker her i huset! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 7. februar 2018 Del Skrevet 7. februar 2018 Alle z-wave mikromoduler jeg har sett er MYE mindre enn Nexa sine 433-greier så du er nok safe. Bruker som oftest å stå mål i produktbladet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 7. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2018 SIkker på at du vet hva en WMR-3500 er? Den er ganske liten: Jeg har ikke klart å finne noe som er like lite som den ennå, så den Nexaen jeg skriver om oppe, er det nærmeste jeg har kommet. Men hvis du vet om noe som er mer mikro, er jeg helt med. Jeg kan uansett få brukt de jeg har bestilt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xibriz Skrevet 9. februar 2018 Del Skrevet 9. februar 2018 Nexa WMR-3500: 40 x 40 x 15 (mm) Qubino - ZMNHAD1: 37 x 42 x 15,5 (mm) https://www.tronika.no/no/zwave-apparatstyring/849-bryter-1-veis-zmnhad1.html?search_query=Qubino&results=19 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mastiff Skrevet 9. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2018 Takk, der var det noe som kan funke! Interessant at den også kan ha tilkoblet en temperatursensor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.