DrLaban Skrevet 9. juli 2016 Skrevet 9. juli 2016 (endret) Tenkte jeg skulle ha en status på HStouch-skjermene som viser antall lamper som er av/på. Scriptet jeg tester med nå krever at jeg må legge til ID'ene til hvert lyspunkt i starten av scriptet. Er det en måte å legge inn "DeviceList" og "CountDvRef" som parametere til scriptet slik at jeg kan ha flere tellere og kun ha ETT script? Er det også noen som har ett tips til hvordan jeg får outputen som oppdaterer den virtuelle teller-devicen til å bli "antall på / antall totalt" ? Altså slik at den legger sammen alle devicene som er definert i starten av scriptet og oppdaterer antall totalt. I scriptet under ville det da f.eks. bli 2 / 4 Dim DeviceList() As Integer = {656,648,232,423} Dim CountDvRef As Integer = 756 Dim CurrentStatus As CAPIStatus Dim NumberOfOnDevices As Integer = 0 Sub Main(Parm As Object) For Each DevRef As Integer In DeviceList CurrentStatus = hs.CAPIGetStatus(DevRef) If CurrentStatus.Status.ToLower <> "off" Then NumberOfOnDevices += 1 Next hs.SetDeviceValueByRef(CountDvRef, NumberOfOnDevices, True) NumberOfOnDevices = 0 End Sub Endret 9. juli 2016 av DrLaban Siter
Moskus Skrevet 11. juli 2016 Skrevet 11. juli 2016 Prøv dette: Dim DeviceList() As Integer = {656,648,232,423} Dim CountDvRef As Integer = 756 Dim CurrentStatus As CAPIStatus Dim NumberOfOnDevices As Integer = 0 Sub Main(Parm As Object) For Each DevRef As Integer In DeviceList CurrentStatus = hs.CAPIGetStatus(DevRef) If CurrentStatus.Status.ToLower <> "off" Then NumberOfOnDevices += 1 Next hs.SetDeviceValueByRef(CountDvRef, NumberOfOnDevices, True) hs.SetDeviceString(CountDvRef, NumberOfOnDevices & " / " & DeviceList.Count, True) End Sub Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.