Snowman Skrevet 9. februar 2018 Skrevet 9. februar 2018 Bare jeg som sliter med raspbain på rapberry 3 inst om dagen. har på 6 forsøket nå varierende problemer med distro. Skal ha opp en 7 tommer skjerm for styring, og det ender ALLTID med noe krøll. Kan det være minnekortet tenker jeg etter hvert, men ikke noe som tyder på det. Siter
LenothX90 Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Er det skjerm montert på pi’en, eller nettverk? Hva feiler / har du kode ? Siter
Snowman Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Skrevet 10. februar 2018 8 hours ago, LenothX90 said: Er det skjerm montert på pi’en, eller nettverk? Skjerm på PI 7 tommren. Litt forskjellig. Føste gang gikk alt til dundas når jeg fikk på innstilling for flipp screen. Neste gang så tryna den på onboard keyboard. Neste gang så klart den å gi login trøbbel på X etter bytte av passord. Forsøkte å resette filrettingheter på /home/pi uten at det hjalp. Siste gang nå så ville ikke chromium starte, ei heller et par andre programmer. Så fikk liksom det meste spred over en haug ganger. Var innom en sjappe og kjøpte meg et klasse 10 kingston kort nå, forsøker meg med dette. Updating as we speak. Hører fra meg om jeg møter på noe med nytt kort. Siter
Snowman Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Skrevet 10. februar 2018 Virker stabilt nå... krysser fingre for at det bare var minnekortet. Snømannen. Siter
LenothX90 Skrevet 11. februar 2018 Skrevet 11. februar 2018 ?? Flashet du samme img, eller satte du opp på nytt? Siter
Snowman Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Skrevet 11. februar 2018 1 hour ago, LenothX90 said: Flashet du samme img, eller satte du opp på nytt? Same img, samme download. Ellers ville jeg aldri vist om minnekortet var rotårsak. Og det kan vi ikke ha noe av :-) Nå bygges en infoskjerm med en pir sensor som slår på skjerm når det er folk i romet, og så slår den seg av når det ikke er bevegelse igjen. Neste fase er å bygge logikk i python for å ha skjerme aktiv i 5 min med mindre det oppstår bevegelse igjen i denne tiden. (Python er ting snømannen ikke kan, så her blir det copy paste koding. Skjerm av og på er på plass, men løsningen for å kutte ut en wait til fordel for en time diferance blir dagens prosjekt) Home automation er ganske gøy egentlig. Siter
Snowman Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Skrevet 11. februar 2018 @LenothX90 ble bra. Takk for tips. 20180211_182815.mp4 Siter
Moskus Skrevet 11. februar 2018 Skrevet 11. februar 2018 6 timer siden, Snowman skrev: Nå bygges en infoskjerm med en pir sensor som slår på skjerm når det er folk i romet, og så slår den seg av når det ikke er bevegelse igjen. DET var kult! Krever byggelogg og beskrivelse, så jeg kan gjøre det samme! 1 Siter
Snowman Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Skrevet 11. februar 2018 3 minutes ago, Moskus said: Krever byggelogg og beskrivelse, så jeg kan gjøre det samme! Kan ordnes, med enkel python kode og det hele :-) Kommer tilbake med det. 1 Siter
Snowman Skrevet 11. februar 2018 Forfatter Skrevet 11. februar 2018 Hvor vil du jeg skal skrive den @Moskus ? Har det meste klart 2 Siter
clio75 Skrevet 11. februar 2018 Skrevet 11. februar 2018 Hvor vil du jeg skal skrive den [mention=2]Moskus[/mention] ? Har det meste klartLink gjerne inn meg også [emoji3]Sent from my SM-G930F using Tapatalk Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.