toch Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Er det mulig at mac adresse kan skifte ? Jeg resatte min veraplus, og da oppdaget jeg at mac adressen var forandret. Er dette normalt ? ( har ikke peiling ) Siter
Marhil Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Er det mulig at mac adresse kan skifte ? Jeg resatte min veraplus, og da oppdaget jeg at mac adressen var forandret. Er dette normalt ? ( har ikke peiling ) Den kan ikke forandre seg, men hvis Veraplus har både ethernetport og Wi-Fi, så har disse forskjellige MAC-adresse. Siter
toch Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Skrevet 10. februar 2018 derfor - jeg skiftet over til WIFI ( for å flytte huben mer sentralt ) - så dette er grunnen ? Siter
berland Skrevet 10. februar 2018 Skrevet 10. februar 2018 Ja, det vil være normal oppførsel fra den at da opptrer med ny mac-adresse. Mac-adresse skal være unik pr. nettverkskort (men den er mulig å fake), og tråd og trådløst representerer to "nettverkskort". Siter
toch Skrevet 10. februar 2018 Forfatter Skrevet 10. februar 2018 Sitat 8 minutter siden, berland skrev: Ja, det vil være normal oppførsel fra den at da opptrer med ny mac-adresse. Mac-adresse skal være unik pr. nettverkskort (men den er mulig å fake), og tråd og trådløst representerer to "nettverkskort". 9 minutter siden, berland skrev: Ja, det vil være normal oppførsel fra den at da opptrer med ny mac-adresse. Mac-adresse skal være unik pr. nettverkskort (men den er mulig å fake), og tråd og trådløst representerer to "nettverkskort". takker for informasjonen - lærer litt og litt Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.