Lux Skrevet 12. februar 2018 Skrevet 12. februar 2018 Hei! Jeg har fått opp et relativt godt og redundant system med zwave heiman (AliExprs) brannvarslere og sirener. Er veldig fornøyd, dog jeg har noen ikea varslere som er dobbel sikringen min. Et av hovedgrunnene til at jeg ønsket et automatisert hjem var å kunne redde hunden min om det skulle brenne når jeg er på jobb. Opprinnelig mål er oppnådd, men jeg ser muligheter jeg aldri før har sett med det nye systemet. Er det noen som har testet et godt system for å åpne en luke eller dør automatisk ved brannalarm? Jeg kan lett trene hunden til å stikke ut nåe han hører lyd X Ps kjører smartthings men det gjør liten forskjell i det hele. Siter
Moskus Skrevet 12. februar 2018 Skrevet 12. februar 2018 Automatiske døråpnere er dyre! Jeg ønsker meg selvfølgelig en, finner du en til en rimelig pris, så si i fra... Siter
Hr Kotelett Skrevet 12. februar 2018 Skrevet 12. februar 2018 Hundeluke med chip leser? Er jo litt mer aktuelt på katter, og ser ut som det er en grei størrelse på hunden(sveitsisk fårehund?) din så kan vel bli litt størrelse på en slik luke. Siter
Lux Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 Ja, det finnes nok en luke stor nok, men ønsker ikke å sette hull på døra Han er en samojed. Fordel er at sjefen er også enig i at vi trenger en robot støvsuger Har vurdert å bare koble en port/ vekt med sonoff relee. evt sette hunden i garasjen og bruke port åpnern Men hadde håpet å komme fram til noe mer elegant. Siter
Hr Kotelett Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 http://www.instructables.com/id/Remote-control-door-opener-for-dogs/ Dog litt lite innbrudssikker Men da får hunden skremme tyvene ?Og anskaffe en Dachs som kan stå for bjeffingen ^^ Siter
Moskus Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 14 minutter siden, Hr Kotelett skrev: http://www.instructables.com/id/Remote-control-door-opener-for-dogs/ Ja, det der var jo gjort i en håndvending! ? Siter
Lux Skrevet 16. februar 2018 Forfatter Skrevet 16. februar 2018 Medregnet arbeidstid så tror jeg at dette blir nesten som å kjøpe ferdig løsning Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.