kikkomana Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Jeg får elektriker på besøke som skal legge opp 5V strøm til 6stk Aeotec multisensor 6 og jeg lurer på hvor jeg kan få kjøpt hun-USB plugg, helst med ledning så man slipper å lodde. Er det noen som vet hvor man kjøper dette? Hvor mange ledninger er det USB bruker, holder det med 2 ledninger? Siter
Christoffer Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Om du trenger 2 eller 4 leder kommer an på enhet som skal kobles til. Noen trenger en spenningsdeler mellom datalederene og spennignsbussen. Men tror ikke disse trenger det etter det jeg har lest om disse tidligere. Blant annet en som laget et pcb med usbkontakt. Siter
kikkomana Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 (endret) Jeg finner kun varer fra Kina, og det kan jo fort ta 1 måned før de leveres https://www.ebay.com/itm/Micro-USB-5-Pin-Female-Jack-4-Pin-4-Wire-Data-Charge-Cable-Cord-Connectors-DIY/291520481795?hash=item43dff98a03:g:04MAAOSwPcVVre5K Det må vel finnes andre plasser og få kjøpt noe slikt? Fint hvis noen har tips på hvor man kan få kjøpt noe lignende og hvor levering er under en uke. Endret 13. februar 2018 av kikkomana Siter
clio75 Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 19 minutes ago, kikkomana said: Det må vel finnes andre plasser og få kjøpt noe slikt? Hva med denne ?? http://no.farnell.com/stellar-lab-computer-plus/hk-mus11-6/6-usb-a-male-to-micro-b-male-cable/dp/2802166?st=usb med kabel klippe av det du ikke trenger Siter
kikkomana Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 Den så ikke dum ut og prisen var grei, men det står at leveringstid er 10-14 dager og jeg trenger det i løpet av en uke. Siter
clio75 Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 1 minute ago, kikkomana said: Den så ikke dum ut og prisen var grei, men det står at leveringstid er 10-14 dager og jeg trenger det i løpet av en uke. Hvor mange trenger du og hvor lange må de være ? Siter
kikkomana Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 (endret) Trenger 6 stk. Har i dag 6 stk bevegelses sensorer som er koblet til et gammelt 12V system, og etter jeg fikk Fibaro HC2 skal elektriker koble opp 5V og erstatte de gamle med Aeotec multisensor. Så det er kun snakk om å få USB -hun kontakt på eksisterende ledninger. Så 10cm ledning er vel nok. Kunne kanskje kjøpt noen av disse på Kjell.com? USB-kontakt til lodding USB-A Her må det loddes og det ønsket elektrikeren å unngå Forlengelseskabel for USB 2.0 Svart 0,1 m Denne kunne vel også ha funket hvis man klipper den, men prisen er jo nokså høy. Endret 13. februar 2018 av kikkomana Siter
Moskus Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Strengt tatt kan du koble det selv, hvis du ikke får ledningen på plass. Elektrikeren kan gjøre alt klart, koble trafo, etc, og så bare legge frem noen Wago-klemmer. Siter
clio75 Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 @kikkomana https://no.mouser.com/Wire-Cable/Cable-Assemblies/USB-Cables-IEEE-1394-Cables/_/N-bkrea/?Ns=Pricing|0 Siter
com2 Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Strøm til MS6 trenger du kun 2 ledninger, er det litt lange strekk så bør du gå opp litt kvadrat på kabelen. Om du får elektrikeren din til å trekke kablene så kan du koble dette seinere og da kan du bruke slike -> https://www.aliexpress.com/item/2Pcs-free-shipping-USB-female-to-screw-connector-USB-plug-with-shield-connector-USB2-0-Female/32735316199.html Dog tar ca 1 mnd å få dem fra kina Siter
cogliostrio Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Klippe av kablen som kom med MS6, og koble sammen med wago-klemmer?. (den røde er minus). Siter
berland Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Leverer elektriker trafo til 5V eller har du skaffet det selv? Jeg lurer på det samme, får elektriker på besøk om en uke. Hvis det er lov å ha 5V trafo i en spotkasse som også huser en 230V led så kan det være en løsning hos meg. Siter
cogliostrio Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Hva elektriker vil/ikke vil kan være greit å avtale på forhånd, da det kan variere. Jeg har brukt en del av disse: https://www.powerdin.com/en/?route=product/product&path=20_62_70&product_id=165 Siter
kikkomana Skrevet 13. februar 2018 Forfatter Skrevet 13. februar 2018 1 hour ago, cogliostrio said: Klippe av kablen som kom med MS6, og koble sammen med wago-klemmer?. (den røde er minus). Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette...Det må da være det enkleste Da går jeg for den løsningen. 1 hour ago, berland said: Leverer elektriker trafo til 5V eller har du skaffet det selv? Jeg lurer på det samme, får elektriker på besøk om en uke. Hvis det er lov å ha 5V trafo i en spotkasse som også huser en 230V led så kan det være en løsning hos meg. Vi har et gammelt alarmsystem på 12V hvor alt av kabler går fra sikringsskapet, så vi bruker kablene som allerede ligger der og elektriker skulle ordne trafo for meg, så jeg vet ikke hva han har bestilt. Siter
cogliostrio Skrevet 13. februar 2018 Skrevet 13. februar 2018 Når du skal koble dette sammen. Kan det være lurt å splitte plasten litt på usb kabelen etter du har strippa den, så du får litt av plasten inn i wagoen. Da blir koblingen mer robust mot vridning. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.