Lazarus Skrevet 12. februar 2018 Skrevet 12. februar 2018 Jeg endte opp med en Raspberry pi, MotionEye server, Python script for lydtrigger med MQTT mot OpenHAB. Får notifikasjoner på klokke/mobil, Nettbrettet på soverommet skrus automatisk på og viser video feed, notifikasjon i kjelleren(google home på kontoret) og den kan spille musikk ved legging/når babyen gråter(via separat python script som trigges via MQTT). 2 Siter
solosuper Skrevet 26. september 2020 Skrevet 26. september 2020 Prøver å oppdatere denne, da det helt sikker har kommet nye løsninger/produkter siden tråden ble startet i 2016 eller sist oppdatert 2018. Er på utkikk etter en bebycall løsning som kan kobles opp mot HA. Siter
Venin Skrevet 26. september 2020 Forfatter Skrevet 26. september 2020 Med et IP-kamera med RTSP stream kan du bruke denne: https://www.home-assistant.io/integrations/ffmpeg_noise/ Siter
hjemmedude Skrevet 16. mai 2021 Skrevet 16. mai 2021 Noe "nytt" i denne tråden siden sist? Har i dag en phillips som vi er fornøyd med, videovervåkning og lyd er blitt en vane. Vurderer et ip-kamera slik @Venin tipser om, men ikke sikker på om kona vil godkjenne dette. For eks tapo c100 kunne gjort nytten, men når man må via telefon for å sjekke, blir det litt ekstra jobb. Med en baby monitor med lyd og skjerm kan man sjekke veldig raskt hva som skjer. Skulle gjerne sett noen eksempler av bruken 🙂 I mellomtiden kjøper jeg kanskje et tapo kamera (men støtter ikke videostrøm lyd i tillegg?) og tester litt. Siter
hjemmedude Skrevet 12. oktober 2021 Skrevet 12. oktober 2021 Droppa tapo og kjøpte ny babycall fra motorola med 2x babydel. Eller, min bedre halvdel kjøpte dette… 😊 Hadde tapo for test men klarte ikke bruke det 100% uten tapo-app, og det betyr noen åpninger mot internett. Så jeg la det på hylla. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.