kikkomana Skrevet 20. februar 2018 Skrevet 20. februar 2018 Finnes slike med innebygd tempføler for z-wave også? https://www.komplett.no/product/951172/hjem-fritid/jernvare/elektrisk-utstyr/stikkontakter-og-stroemuttak/mill-wifi-socket# Jeg prøver å finne en løsning for å koble panelovner til Fibaro HomeCenter 2. Siter
Moskus Skrevet 20. februar 2018 Skrevet 20. februar 2018 22 minutter siden, kikkomana skrev: Finnes slike med innebygd tempføler for z-wave også? Niks. Eller: Ikke som jeg vet om. ... og så kan man diskutere om det er naturlig å måle temperaturen der stikkontakten er... Men det finnes mange plugin-moduler du kan bruke. Siter
baronKanon Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 (endret) 21 timer siden, Moskus skrev: Niks. Eller: Ikke som jeg vet om. ... og så kan man diskutere om det er naturlig å måle temperaturen der stikkontakten er... Men det finnes mange plugin-moduler du kan bruke. For oss vil det være veldig fint å ha temperaturmåler i nærheten av varmeovnen, siden vi bruker den for å ta kaldras, mens gulvvarme tar romtemperaturen Endret 21. februar 2018 av baronKanon Siter
Moskus Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 Hmm... ja OK, ser den. Alltid er det noe. På generelt grunnlag tror jeg det kan stilles spørsmål med temperaturmåling som gjøres på annet utstyr. Temperaturen som måles vil i de aller fleste tilfeller bli påvirket av elektronikken, spesielt hvis det skal gå en del strøm gjennom. Klart det kan kompenseres for det, men sluttresultatet blir da avhengig av hvor god den kompensasjonen er... Hadde litt det motsatte problemet med den gamle varmepumpa, viste det seg da vi fikk installert en ny. Hullet bak innedelen var ikke isolert(!!), og følgelig hadde den gamle varmepumpa kun to modi: Av eller 100% på. Siter
Venin Skrevet 21. februar 2018 Skrevet 21. februar 2018 Bare en liten kommentar: Mill sine WiFi-ovner lar deg kalibrere temperaturmåleren. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.