Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon! 🥇🥈🥉

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takk for tipset! Holdt på å kjøpe den forrige dagen, men dette er jo halv pris så glad jeg ikke gjorde det :)

Skrevet

kan man via denne hubben styre AV-enhetene via hubben f.eks fra et HA system, eller er kontrollen nødvendig for dette?

Hvordan er muligheten til å styre HA med kontrollen? F.eks Domoticz

Skrevet (endret)

Kan styres via hubben. Ikke kjent med hva de andre HA systemene kan. Men med Home assistant kan man starte/avslutte aktiviteter og gjøre egentlig alt den kan, kan også styre lys osv som er i Home Assistant fra fjernkontrollen. Så er sikkert mulig på flere av de andre også. 

Endret av Dennis87
Skrevet
  Venin skrev (På 23.2.2018 den 16.42):
"Depending on how much channel surfing you do, the Harmony Elite will last about two days on a charge". [emoji20]

Det var grunnen til at jeg heller gikk for https://www.prisjakt.no/product.php?p=3305393 som "varer evig".
Jeg har en Harmony som har omtrent tilsvarende batterikapasitet. Den har gått tom kanskje 2 ganger på tre år. Jeg var også bekymret for dette, men i praksis står den i laderen "hele tiden" når den ikke er i bruk
Skrevet (endret)

Hatt min i snart 2år og varer uten problem 4-5 dager med mitt bruk som er ca 4 timer tv bruk om dagen noe mer i helgene. Men har bare streaming tjenester, kodi osv. ikke vanlig tv. så sitter ikke å bytter fram og tilbake hele tiden for å unngå reklame og finne noe å se på slik man gjorde før i tiden :P Den brukes likevel ganske mye både på xboxen, nvidia shield, dimme lys ++

Uansett en lite problem da den settes i laderen med en gang den er halvful ca. Den uten skjerm var helt uaktuelt siden da mister man jo mulighet til å skreddersy hva som skal vises på skjermen som er hovedpoenget med denne. Må jo da bruke mobilen mot hubben som blir tungvidt og treight i forhold

Endret av Dennis87
Skrevet

Mulig jeg bommer, men Elite har vel støtte for både RF og IR? Alternativt vurder å droppe riks-tv boksen og bruk Apple TV istedet? :) 

Ble bestilling av en til heimen i dag her også. Hadde håpet jeg kunne ta collect @ store, men det var dessverre tomt...

:D

Skrevet
  tjwesterby skrev (På 24.2.2018 den 16.02):

Mulig jeg bommer, men Elite har vel støtte for både RF og IR? Alternativt vurder å droppe riks-tv boksen og bruk Apple TV istedet? :) 

Ble bestilling av en til heimen i dag her også. Hadde håpet jeg kunne ta collect @ store, men det var dessverre tomt...

:D

Ekspander  

Jeg tror selve fjernkontrollen kommuniserer med sin egen hub via rf, men ikke stort mer enn det ser det ut til...

Skrevet
  Dennis87 skrev (På 24.2.2018 den 1.19):

Hatt min i snart 2år og varer uten problem 4-5 dager med mitt bruk som er ca 4 timer tv bruk om dagen noe mer i helgene. Men har bare streaming tjenester, kodi osv. ikke vanlig tv. så sitter ikke å bytter fram og tilbake hele tiden for å unngå reklame og finne noe å se på slik man gjorde før i tiden :P Den brukes likevel ganske mye både på xboxen, nvidia shield, dimme lys ++

Uansett en lite problem da den settes i laderen med en gang den er halvful ca. Den uten skjerm var helt uaktuelt siden da mister man jo mulighet til å skreddersy hva som skal vises på skjermen som er hovedpoenget med denne. Må jo da bruke mobilen mot hubben som blir tungvidt og treight i forhold

Ekspander  

Hvordan kan man dimme lys med denne? Har HomeSeer og z-wave dimmere, så antar man må utføre noe magi for å få det til å fungere eller? ?

Skrevet
  ZoRaC skrev (På 25.2.2018 den 6.13):

Neida, jeg har Ultimate+Hub allerede. :) 

Jeg styrer HomeSeer slik:

Ekspander  

Akkurat ja, var noe slik jeg tenkte på når jeg sa "magi". Dette blir nok litt for avansert for min del ?

Tilbudet ser ut til å være forlenget til 3 mars kl 18.00

Skrevet
  Evelen skrev (På 25.2.2018 den 11.32):

Ser ut som det er en enklere metode å styre hjemmeautomasjons-systemet, selv om det ikke er offisielt støttet hos Logitech

https://github.com/bwssytems/ha-bridge/

Det emulerer vist en HUE bridge som igjen sender JSON til ønsket platform, f.eks Domoticz, ref: https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=11104

Ikke testet selv enda, men tenker teste det ut

Ekspander  

Har kjørt HA bridge stabilt i flere måneder nå uten problemer. Jeg bruker det til både Harmony og Alexa. Eks: "Alexa, turn on living room", "Alexa, turn on tv2" og "Alexa, pause". I tillegg finner Harmony enhetene fra HA bridge slik at knappene på fjernkontrollen også kan styre lys osv.

• Thanks 1
Skrevet

Da ble det Broadlink rm pro for rf kontroll, ca 300,- fra Kina... (1495,- på elkjøp... djees).

Testa å eksponere home assistant komponenter via emulated hue til harmony'en og det funka som bare juling :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.