kikkomana Skrevet 23. februar 2018 Skrevet 23. februar 2018 Jeg prøver å legge til POPP 004001 røykvarslere. Jeg har kun batteriet i når jeg skal legge de til HC2, og de ligger kun 50cm unna hc2-boksen. Fibaro HC2 kjører versjon 4.160 Prøvde å gjøre som i linken under og legge de til i secure mode, men det blir ikke sånn hos meg http://www.z-wave.info/popp-smoke-sensor-in-the-fibaro-home-center/ Når de er ferdig lagt til, så får jeg de opp slik: Og får beskjed om at de ikke er configured. Jeg trodde Fibaro HC2 og POPP skulle være rett frem? Noen som klarer å se hva jeg gjør galt? Siter
kikkomana Skrevet 27. februar 2018 Forfatter Skrevet 27. februar 2018 Fjernet røykvarslerne og la de til "vanlig-mode" og nå dukker de i alle fall opp som configurerd. Men ingen template har blitt lastet inn. Må jeg da manuelt legge til de 6 parameterne som jeg finner i brukermanualen? Jeg sliter også med at 3 av røykvarslerne dukker opp som døde noder enda de kun er 5 meter unna i luftlinje uten noen hindringer fra en Aeotec Multisensor som er koblet til med USB. Røykvarslerne er også koblet til med strøm. Så i teorien skal både Aeotec og røykvarslerne funke som rekkeviddeforlengere. Jeg har prøvd å trykke "Reconfigure" i Z-Wave Network menyen, men det hjelper heller ikke. Finnes det noen muligheter i Home Center 2 til å se meshingen? Det har vel vært noen tilleggsprogrammer til HomeSeer her på formuet som viser hvilke noder som prater med hvem. Skulle gjerne likt å sett dette i Home Center 2 også. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.