-
Lignende innhold
-
- 1 svar
- 902 visninger
-
- 2 svar
- 1 400 visninger
-
- 2 svar
- 946 visninger
-
- 4 svar
- 828 visninger
-
- 5 svar
- 1 513 visninger
-
Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.
Spørsmål
toonwolf
Det eneste jeg har vært borte i tidligere når det gjelder automatisering av "dingser" er for noen år siden med en Tellstick.net og diverse 433 Mhz strømplugger. Min erfaring med det var ikke så imponerende. Nå har jeg lyst til å satse på nytt, men da i første omgang med en ID-Lock 150 lås og Z-wave modul som utgangspunkt (mulig det kommer andre ting inn senere). Grunnen til at jeg har valgt ID-Lock 150 er vel at jeg ser det ser ut som om det er en lås som det diskuteres heftig om og at kvaliteten på den skal vistnok være bra. Jeg har allerede lagt inn bestilling på 1 stk. lås med Z-wave modul hos Intin.
I utgangspunktet kunne jeg kanskje klart meg med bare låsen, men jeg har behov for å hente ut rapport på hvilke koder som brukes når. Dette skal brukes i en bod hvor det er mange som kommer og går (+/-10 personer) Tanken er at i stedet for at alle kan koden til låsen skal tilgang være gitt ved at de som har ofte behov for tilgang skal få sin egen RFID brikke, mens de som sjeldent har behov skal få sin personlige kode. På den måten vil kontrollen bli bedre styrt. For å kontrollere at tilgang ikke "misbrukes" eller at koder er kommet på avveie trenger jeg å kunne hente ut rapport på bruk av tilgang. Det kan gjerne være som en fil som kan importeres i Excel eller lignende eller fra en webside. Men det må være enkelt uten for mye knoting. Det må også være mulig å endre på koder eller sperre koder ved fjernstyring. Jeg har heller ikke noen Z-wave adapter, men ser at UZB1 blir anbefalt av @moskus. Vil den fungere ok mot ID-Lock 150?
Det at jeg trenger å hente ut rapporter betyr vel også at jeg må ha et hjemmeautomasjonssystem for dette da låsen i seg selv vel ikke har støtte for det? Jeg ser at @moskus skryter mye av HomeSeer og har også laget noen fine artikler i "HomeSeer-skolen" som jeg har lest med stor interesse, men er altså usikker på om det passer for mitt behov ref det jeg har skrevet ovenfor. Jeg har en laptop med Win 10 som er tiltenkt til å brukes for å installere hjemmeautomasjonssystem.
Lenke til kommentar
Del på andre sider
21 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.