Knutarn Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Når dere legger til feks- z-wave sensorer (dør trigger) til HS3. Bruker dere non-secure eller secure? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Jeg bruker «secure» på alt som støtter det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Knutarn Skrevet 24. februar 2018 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2018 Hva er forskjellen? Bruker det mer strøm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 11 minutter siden, Knutarn skrev: Hva er forskjellen? Bruker det mer strøm? Ja, det tror jeg. Ellers er det vel mening det ikke skal være mulig å «spoofe»/kopiere signalet eller avlytte kommunikasjonen da. Hvis du skal bruke assosiasjon, så kan man heller ikke assosiere på tvers av secure/nonsecure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 iceball Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Hvis du skal bruke assosiasjon, så kan man heller ikke assosiere på tvers av secure/nonsecure. Noen enheter, Fibaro dimmer 2 mener jeg å huske, har mulighet for å velge om den skal assosiere secure/nonsecure. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 2 minutter siden, iceball skrev: Noen enheter, Fibaro dimmer 2 mener jeg å huske, har mulighet for å velge om den skal assosiere secure/nonsecure. Det stemmer, men det er nok mer unntaket fra regelen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Snurre Skrevet 24. februar 2018 Del Skrevet 24. februar 2018 Hei, jeg ville konsekvent valgt unsecure på de fleste enhetene som ikke er dør låser. Dette pga at Securitas gir mer belastning på nettet. Det er også slik at hvis du legger noen enheter til som Secure, kan ikke disse kommunisere med enheter soner lagets til in-secure. Så for vanlige enheter, velg un-secure. For dørlåser velg secure. mvh snurre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 26. februar 2018 Del Skrevet 26. februar 2018 På 2/24/2018 den 18.29, ZoRaC skrev: Jeg bruker «secure» på alt som støtter det. Jeg bruker unsecure på absolutt alt som ikke MÅ ha det og det er det bare dørlåser som har. Bruker mindre strøm og gir vesentlig mindre trafikk på nettverket, og mindre trøbbel siden man slipper å blande secure og unsecure hele tiden. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
Knutarn
Når dere legger til feks- z-wave sensorer (dør trigger) til HS3.
Bruker dere non-secure eller secure?
Lenke til kommentar
Del på andre sider
7 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.