Christoffer Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 Ila fredagen har det vært et strømbrudd her hvor jeg bor og i den forbindelse har HS3 maskinen startet på nytt. Når denne startet på nytt har ca 500 devicer forsvunnet fra installasjonen. Ordnet seg kjapt med en restore fra backup sw så tok ikke mer enn 5 minutter å fikse.Forsøkte å restarte HS3 før jeg gjenopprettet filene uten hell. Noen som har vært borti noe lignende tidligere? Siter
Moskus Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 Jepp. Uferdig skriving til databasen kan gi sånne feil. Derfor anbefales det å kjøre BLBackup med automatisk backup hver eneste natt. 1 Siter
Christoffer Skrevet 26. februar 2018 Forfatter Skrevet 26. februar 2018 Kjører inkrementell backup hver 6. time vha backup4all som har vist seg å være redningen. Siter
Knutarn Skrevet 26. februar 2018 Skrevet 26. februar 2018 Hei, jeg låner den tråden her Her ny ang HS3. Lasta ned BLBackup nå. Og hvor finner jeg mappa hvor jeg skal ta bakup av? Siter
Moskus Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 9 timer siden, Knutarn skrev: Og hvor finner jeg mappa hvor jeg skal ta bakup av? "\Program files (x86)\HomeSeer HS3\" ? Som dette ("Directories" i BLBackup) Siter
Knutarn Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 Hvordan starter jeg den? Laget den i går kveld og er enda ingen backup Siter
ZoRaC Skrevet 27. februar 2018 Skrevet 27. februar 2018 28 minutter siden, Knutarn skrev: Hvordan starter jeg den? Laget den i går kveld og er enda ingen backup Du må sette opp det i events (The time is 04:00 f.eks). Siter
Slabbedask Skrevet 11. september 2020 Skrevet 11. september 2020 På 26.2.2018 den 21.11, Moskus skrev: Jepp. Uferdig skriving til databasen kan gi sånne feil. Derfor anbefales det å kjøre BLBackup med automatisk backup hver eneste natt. Hvorfor så ofte? Holder det ikke med 1 gang i uka?, såfremt det ikke er installert en mengde utstyr i mellomtiden. Hadde hver natt før, men må jo slette regelmessig da databasen blir så fort fylt opp. Siter
Hillmar Skrevet 12. september 2020 Skrevet 12. september 2020 5 hours ago, Slabbedask said: Hvorfor så ofte? Holder det ikke med 1 gang i uka?, såfremt det ikke er installert en mengde utstyr i mellomtiden. Hadde hver natt før, men må jo slette regelmessig da databasen blir så fort fylt opp. Den dagen du behøver backup’en setter du pris på at den er så fersk som mulig. Og daglig automatisk backup gjør at du slipper å huske på å ta ekstra backup hver gang du gjør noen små endringer. med BLBackup setter du bare opp hvor mange backup’er bakover du ønsker å ta vare på så sletter en overskytende når den har tatt en ny. Da slipper du at det fyller seg opp. 1 Siter
Slabbedask Skrevet 12. september 2020 Skrevet 12. september 2020 3 timer siden, Hillmar skrev: Den dagen du behøver backup’en setter du pris på at den er så fersk som mulig. Og daglig automatisk backup gjør at du slipper å huske på å ta ekstra backup hver gang du gjør noen små endringer. med BLBackup setter du bare opp hvor mange backup’er bakover du ønsker å ta vare på så sletter en overskytende når den har tatt en ny. Da slipper du at det fyller seg opp. Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive. Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis? Siter
ZoRaC Skrevet 12. september 2020 Skrevet 12. september 2020 1 time siden, Slabbedask skrev: Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive. Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis? Vet ikke med OneDrive, men med Dropbox er ikke det noe problem i hvertfall. Når BLBackup sletter backupfila så vil den slettes fra Dropbox også. Jeg kjører ukentlig fullbackup, daglig diff. Jeg overfører også backupen ut av huset en gang i uka (Månednavn.zip), så jeg har 12 backupfiler offsite til enhver tid. 1 Siter
Hillmar Skrevet 12. september 2020 Skrevet 12. september 2020 8 hours ago, Slabbedask said: Jeg legger BLBackup en gang i uken på en skytjeneste, i dette tilfellet Onedrive. Klarer BLBackup å da å slette de gamleste backupene? Da nå BLBackup få kontrol med mappen på Onedrive på et vis? Om du legger det i en Sync’et OneDrive-mappe så vil BLBackup slette fila i skyen også, som ZoRaC sier. Relatert til Backup i skyen så vil jeg anbefale Jottacloud! Ubegrenset med plass (begrenset opplastingshastighet om du har mer enn 5tb) for under 100kr/mnd. Hos meg så backes alt mulig opp i Jottacloud, i tillegg til å ha synkroniserte mapper tilsvarende OneDrive/Dropbox. 1 Siter
Slabbedask Skrevet 12. september 2020 Skrevet 12. september 2020 Da har jeg forandret til hver dag igjen. Skal sjekke onedrive om det blir slettet etterhvert 🙂 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.