Frankis78 Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 Er det mangen som bruker Group Conditions og Group Actions i Homeseer event, og i tilfelle har noen eksempler på når det passer å bruke disse. Jeg kan kanskje se at å bruke de i alarm event så kan det fungere, men lurer likevel på om man sparer veldig mye i forhold til å legge det inn i eventet uten Group Conditions/Actions. Man har gjerne grupper som «varme», der eventer er alt fra wallplugger, varmepumpe, termostat, og da blir det litt vanskelig å bruke Group condition. Siter
Arne Johnny Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 Er det mangen som bruker Group Conditions og Group Actions i Homeseer event, og i tilfelle har noen eksempler på når det passer å bruke disse. Jeg kan kanskje se at å bruke de i alarm event så kan det fungere, men lurer likevel på om man sparer veldig mye i forhold til å legge det inn i eventet uten Group Conditions/Actions. Man har gjerne grupper som «varme», der eventer er alt fra wallplugger, varmepumpe, termostat, og da blir det litt vanskelig å bruke Group condition. Jeg bruker det blandt annet mot lysstyringen. Har virtuelle devicer som forteller om vi er våkne eller sover feks og alle bev sensorene skal skru på lysene når vi er våkne. Derfor er en group condition true if våken is on. På natta så er det andre lyssettinger og da er group conditions false. Bare eksempler Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
iceball Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 Man må ofte dele opp i flere grupper for at man skal få Group conditions/actions til å passe. Blir litt smak og behag. 1 Siter
Frankis78 Skrevet 6. mars 2018 Forfatter Skrevet 6. mars 2018 Det var litt som jeg tenkte, at man må splitte gruppene mer, eller ha rene grupper. Jeg har liksom aldri funnet bruk for group condition, men det er nok litt av grunnen:) 1 Siter
Arne Johnny Skrevet 6. mars 2018 Skrevet 6. mars 2018 Det var litt som jeg tenkte, at man må splitte gruppene mer, eller ha rene grupper. Jeg har liksom aldri funnet bruk for group condition, men det er nok litt av grunnen:)Ja det er sant. Jeg har egne grupper for lys på, lys av, varme osv..Sent from my iPhone using Tapatalk 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.