Gå til innhold
  • Bli medlem
Støtt hjemmeautomasjon.no!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en Fibaro motion sensor (FGMS-001) som har virket fin lenge. Men på et eller annet tidspunkt har den sluttet å oppdatere status i homeseer (gjelder alle child devicene). Men jeg vet noden er i live siden den "blinker" når den detekterer begevelse. Rekkevidde skulle ikke være noe problem da den står kun noen meter fra z-wave interfacet.

Kan jeg inkludere den på nytt på noen måte uten å måtte slette de gamle devicene?

Endret av oakl
Skrevet

Den er ikke tom for batteri?

Det samme skjedde her om dagen med en Fibaro dørsensor. Den sluttet å kommunisere, men blinker når man trykker på den. Batteristatus var ikke oppdatert siden primo 2016. (Jeg hadde dog brukt et "billig" batteri, uten at jeg vet det har noe å si).

Et nytt batteri fikset det hele.

Skrevet

Tror ikke det. Batteriet måler 3.049V. Men hadde jeg hatt et reservebatteri lett tilgjengelig kunne jeg selvsagt forsøkt å skifte.

Forsøkte å nå gå inn på noden og gjøre en rescan. Forsøkte også å gjøre replace node (og satte da noden i inkluderingsmodus) men det hjalp heller ikke. Forsøktet dette på nytt etter å ha tatt batteriet ut og satt det inn igjen. Fortsatt virker det ikke. Følgende melding kommer i homeseer når jeg forsøker replace node: "Could not add new node securely, a security scheme could not be negotiated"

Skrevet

Hmm, nå ser det ut som den virker igjen uten at jeg har gjort noen ytterligere endringer enn de tilsynelatende mislykkede forsøkene på å gjøre res can og replace.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

Skrevet
3 timer siden, oakl skrev:

Følgende melding kommer i homeseer når jeg forsøker replace node: "Could not add new node securely, a security scheme could not be negotiated"

Den er for langt unna, sannsynligvis.

Vil du spare strøm på den så ekskluder den og legg den til som "Non-secure". :) 

Skrevet

Jeg kjøpte ny Fibaro Motion sensor, men den har nok en feil, for den begynnte å rettrigge seg selv når den lukker ned etter 30sec, så registrerte den ny bevegelse.

mulig den syntes tilværelsen var for kjedelig??

Skrevet
1 time siden, Moskus skrev:

... eller så er den altfor følsom?

Jeg testet å endre følsomheten, men ingenting hjalp, så det er nok en feil på selve enheten, 

noe som ikke er helt uvanlig visst nok:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å gjøre denne siden bedre. Du kan justere dine innstillinger for informasjonskapsler, ellers vil vi anta at dette er ok for deg.