muggedal Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Hei! Jeg er i min 5. dag med hjemmeautomasjon, og liker det ;-) Jeg har pro versjonen som kjører på pc (win10) med deaktivert brannmur. Versjonen av Homeseer er 3.0.0.68 HSTouch versjon 1.0.79 Når jeg starter HSTouch så blir jeg bedt om å legge inn ip, port, bruker og passord. Etter ca 10 sekunder kommer det en melding som sier: "Unable to connect to the HomeSeer Server. Check your connection defaults from the Tools menu...........Timeout waiting for reply from server." Dette vil si at programmet ikke får kontakt med plugin til HSTouch. I den versjonen jeg har av programmet kan man ikke installere HSTouch som alle referere til på nettet. I plugin managment hos meg så står det: HSTouch (Built-In) og under enable (der rød og grønn bryter er) så står det bare "See Setup". Er det noen som kan hjelpe meg med å få kontakt fra HSTouch, på forhånd tusen takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 ZoRaC Skrevet 10. mars 2018 Del Skrevet 10. mars 2018 Hvis du kjører HSTouch Designer på samme maskin som HomeSeer, virker det da? og hvilken port bruker du? og sikker på at versjonen av HS stemmer? For den høres veldig gammel ut... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 muggedal Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 Det er på samme maskin jeg kjører både server og HSTouch. I konfig står det port 11000 Versjon på hs3 er 3.0.0.368 som jeg lastet ned her: www.homeseer.com/downloads Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 muggedal Skrevet 10. mars 2018 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2018 (endret) Så det bå, du menter HSTouch versjon virker gammel... Jeg fant en nyere nå på 3 tallet.... Har installert den nå. sliter fremdeles med å koble til. Hvor i settings er det jeg ser/kan sette en port? (er det under nettverk og "Remote Control Settings" M Endret 10. mars 2018 av muggedal Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
0 Moskus Skrevet 12. mars 2018 Del Skrevet 12. mars 2018 Det er Designer du kobler kobler til? Den bruker port 10200 hvis det betyr noe for deg ("Control port" er ikke det samme). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spørsmål
muggedal
Hei!
Jeg er i min 5. dag med hjemmeautomasjon, og liker det ;-)
Jeg har pro versjonen som kjører på pc (win10) med deaktivert brannmur.
Versjonen av Homeseer er 3.0.0.68 HSTouch versjon 1.0.79
Når jeg starter HSTouch så blir jeg bedt om å legge inn ip, port, bruker og passord. Etter ca 10 sekunder kommer det en melding som sier:
"Unable to connect to the HomeSeer Server. Check your connection defaults from the Tools menu...........Timeout waiting for reply from server."
Dette vil si at programmet ikke får kontakt med plugin til HSTouch.
I den versjonen jeg har av programmet kan man ikke installere HSTouch som alle referere til på nettet. I plugin managment hos meg så står det:
HSTouch (Built-In) og under enable (der rød og grønn bryter er) så står det bare "See Setup".
Er det noen som kan hjelpe meg med å få kontakt fra HSTouch, på forhånd tusen takk
Lenke til kommentar
Del på andre sider
4 svar til spørsmålet
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.