Frankh Skrevet 11. mars 2018 Skrevet 11. mars 2018 (endret) Hei! Jeg har tilslutt landet på Domoticz (Pi3) selv om jeg har kjøpt HS3. Har egentlig ikke så store krav til hva som skal gjøres i systemet. Ønsker bare at lyset skal stå på i f.eks. 1 minutt. (Z-wave) Lys i yttergang (Dimmer) = gang Motion sensor = sensor Lux sensor = lux Kjører Philips Hue på badet som jeg ønsker å kjøre samme oppsett på under en annen event selvfølgelig. Frank commandArray = {} a = 'sensor' b = 'gang' c = 'Ytterdor' d = 'lux' t = 'DUMMY' e = 18 -- Lys på ved Lux under verdien i (e) h = tonumber((os.date('%H'))) if (h >= 8 and h < 21) then x = 'Scene:Lys i yttergang 99%' else x = 'Scene:Lys i yttergang 40%' end -- verdi fra Lux sensor V = otherdevices_svalues[d] -- Remove charachters from datastring function stripchars(str, chrs) local s = str:gsub("["..chrs.."]", '') return s end -- Remove " Lux" from V w = stripchars( V, " Lux" ) if (tonumber(w) <= e and devicechanged[t]=='On' or devicechanged[a]=='On' or devicechanged[c]=='On') then commandArray[x]='On FOR 1' --elseif (tonumber(w) <= e and devicechanged[t]=='Off' and devicechanged[a]=='Off' and devicechanged[c]=='Off') then -- commandArray['Scene:Yttergang Off']='On' end return commandArray Endret 11. mars 2018 av Frankh Siter
Evelen Skrevet 23. mars 2018 Skrevet 23. mars 2018 Er det noe spørsmål her, eller ville du bare dele koden? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.