mk1 black limited Skrevet 18. juli 2016 Skrevet 18. juli 2016 (dette gjelder Homeseer, men er egentlig et generelt spørsmål) Sliter fremdeles med at Homeseer sitt minneforbruk vokser dag for dag, inntil den når noen hundre mb og blir tregere og tregere i responsen. Jeg klarer ikke å finne ut hva som forårsaker dette, jeg disablet plugins og script uten å isolere problemet. Men: Hvordan kan jeg logge minneforbruket og evt finne ut av om det skjer gradvis eller om det øker på et bestemt tidpunkt? Siter
Evelen Skrevet 18. juli 2016 Skrevet 18. juli 2016 Det kan du, se her http://stackoverflow.com/questions/69332/tracking-cpu-and-memory-usage-per-process Siter
Moskus Skrevet 19. juli 2016 Skrevet 19. juli 2016 PRTG er fantastisk! Du kommer langt med gratis-lisensen. Her er "HS3.exe"-prosessen: Siter
mk1 black limited Skrevet 20. juli 2016 Forfatter Skrevet 20. juli 2016 PRTG ja, den hadde jeg glemt Men, prøvde meg på perfmon igjen (testet det før men fikk det ikke til). Etter en dag ser grafen slik ut: Det er noe som stjeler minne her. Nystartet bruker HS3 ca 60MB. Etter 2-3 dager er jeg på 290MB, og det bare fortsetter å stige. Ingen av plugin'ene ser ut til å øke sitt minneforbruk. Hjælp! Siter
Moskus Skrevet 21. juli 2016 Skrevet 21. juli 2016 Hvilke scripts kjører du? Noen .txt scripts (altså VBSCRIPT scripts)? Jeg har opplevd at enkelte plugins fremdeles øker HS3-minnet istedenfor prosessens minnet. Kan du også poste plugin-lista di? Siter
mk1 black limited Skrevet 21. juli 2016 Forfatter Skrevet 21. juli 2016 En god del scripts, ja, riktignok 'konvertert' til .vb, f.eks.: Quote Sub Main(ByVal Parm As Object) Dim S As Object = hs.GetURLImage("user:pass@ipadr","/cgi-bin/viewer/video.jpg?resolution=1600x1200",TRUE,80,"bilder/gaardsplass.jpg") Dim T As Object = hs.GetURLImage("user:pass@ipadr","/SnapshotJPEG?Resolution=640x480&Quality=Precision&Language=0",TRUE,8113,"bilder/gaardsplasspan.jpg") S = nothing T = nothing end sub Plugins: Siter
Evelen Skrevet 21. juli 2016 Skrevet 21. juli 2016 Den tendensen har jeg sett i mange Windows programmer, tror ikke det er noen enkel løsning på det. Kan jo installere med ram da, eller restarte programvaren oftere. Siter
mk1 black limited Skrevet 22. juli 2016 Forfatter Skrevet 22. juli 2016 Skal ikke være sånn, det er snakk om at jeg må restarte HS etter 3-4 dager. Siter
Moskus Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Det kan være at GetURLImage kan ha en lekkasje. Det er mulig å scripte det "skikkelig" (du kan f.eks. bruke "My.Computer.File.Download" hvis jeg husker riktig, skal sjekke senere), så slipper du det problemet. Siter
ZoRaC Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Finnes det ikke en BLGarbage-plugin, eller noe sånt? Den er vel laget for å frigjøre minne? Siter
Moskus Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Joda, men HS3 skal i utgangspunktet klare det selv. Du klarer til nøds å hjelpe på symptomet, men ikke selve problemet. Siter
Merko Skrevet 22. juli 2016 Skrevet 22. juli 2016 Dårlig løsning, men bare gjøre slik at HS Serveren restarter seg hver natt kl 03 feks? men ja. dårlig workaround. Siter
Moskus Skrevet 23. juli 2016 Skrevet 23. juli 2016 Huff, FY! ? Joda, men det er jo et enda "verre" forslag enn å kjøre BLGarbageCollect. Siter
mk1 black limited Skrevet 24. juli 2016 Forfatter Skrevet 24. juli 2016 Har faktisk gjort det en periode, men det er jo ikke levelig i lengden. Er nå oppe i litt i overkant av 420MB minneforbruk på HS3 etter siste restart for 4 dager siden. Siter
mk1 black limited Skrevet 26. juli 2016 Forfatter Skrevet 26. juli 2016 On 24 July 2016 at 14:57, Moskus said: Kikket du på scriptene? Ja, men hvordan bruker jeg My.Computer.File.Download? Prøvde å google, men fant ikke noe matnyttig. Her er siste logg, går over i underkant av 5 dager, fra noen og femti MB til over en halv GB: Siter
mk1 black limited Skrevet 27. juli 2016 Forfatter Skrevet 27. juli 2016 Tror og håper @Moskus er inne på noe. Fant for det første ut at hs.GetURLImage ikke er i bruk lenger, man skal nå bruke GetURLImageEx, så det er fikset. Videre hadde jeg klart å bruke GetURLImage der det skulle vært brukt GetURL, det er også fikset. Så får man vente og se om det hjelper. 1 Siter
mk1 black limited Skrevet 28. juli 2016 Forfatter Skrevet 28. juli 2016 Ser ikke så lovende ut dessverre. Har stoppet eventene som kjører scriptene, skal se om det gir noe utslag. Siter
mk1 black limited Skrevet 20. oktober 2017 Forfatter Skrevet 20. oktober 2017 Halleluja! Jeg tror endelig jeg fant ut av det! Rich på HS-forumet nevnte ifb med massive minneproblemer på nyere utgaver av HS (nyere enn 318 tror jeg) at de som testet skulle prøve å slå av UPNP discovery under Network-fanen i HS Setup, for man hadde opplevd problemer med denne funksjonen også i HS2. Så jeg testet det, og jammen (krysser fremdeles fingrene) ser det ut til å virke! Ligger stødig på 70MB +/- nå, og har gjort det i mange timer! Siter
Moskus Skrevet 21. oktober 2017 Skrevet 21. oktober 2017 Hmmm... det har jeg aldri kommet på for jeg deaktiverer alltid denne. Gammel vane etter HS2. Takk for tipset! Siter
mk1 black limited Skrevet 20. november 2017 Forfatter Skrevet 20. november 2017 Hadde ikke helt hellet med meg med dette UPNP-greiene heller, men nå dukket det opp enda et tips: Quote You have to go to the BlueIris server and look at the configuration for the Web Service. If it uses the http://192.168.1.xx:80/BI.aspx?CAM=&CAM&ALERT=&TYPE in the URL field it will cause a memory leak. It can now be changed to use "http://192.168.1.xx:80/JSON?request=pluginfunction&function=Alert&plugin=Blue-Iris&P1=&CAM&P2=&TYPE" which will correct the memory leak problem. @Bob, thanxs for information, I was looking down a few "rabbit holes" but finally figured it out - On the BlueIris server, under each camera look for the "Alerts" Tab in the section labeled "Actions" the"Request for a web service" should be enabled, select "Configure..." button to view When triggered fields.The net for me is that I must of had the latest setup procedure using the JSON. Mike Jeg hadde mange kameraer som brukte denne aspx-siden til BI, nå har jeg endret og krysser fingrene nok en gang Siter
Moskus Skrevet 20. november 2017 Skrevet 20. november 2017 Ja, for ASPX-sider må kompileres. Synd at enkelte plugin-utviklere bruker denne metoden for kall som gjøres ofte. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.