JohnMartin Skrevet 13. mars 2018 Skrevet 13. mars 2018 Hei, Prøvde å søke her på forumet, men fant ikke noe. Send meg gjerne i rett retning hvis det er diskutert før Har ønsker om å montere Duette gardiner i nyhuset og da ilag med motorisert styring. Ser Luxaflex har dette med en "avansert" fjernkontroll. I den form at man har mange innstillingsmuligheter. Er det noen som vet om dette er mulig å få inn i HS? Siter
Moskus Skrevet 14. mars 2018 Skrevet 14. mars 2018 Luxaflex skal være styrbart med RFXtrx433E. Fra manualen: Siter
JohnMartin Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Skrevet 15. mars 2018 On 14/03/2018 at 09:14, Moskus said: Luxaflex skal være styrbart med RFXtrx433E. Fra manualen: Hmm.. Ikke dumt. Får undersøke litt mer priser da Siter
kris10an Skrevet 15. mars 2018 Skrevet 15. mars 2018 Hmm.. Ikke dumt. Får undersøke litt mer priser da [emoji4]Gi gjerne et hint om priser. Vurderer samme løsning selv [emoji106] Siter
JohnMartin Skrevet 15. mars 2018 Forfatter Skrevet 15. mars 2018 16 minutes ago, kris10an said: Gi gjerne et hint om priser. Vurderer samme løsning selv Ser jeg må innom lokal forhandler for å få priser. Er bortreist til over påske, så blir ikke med det første. Siter
JohnMartin Skrevet 23. mars 2018 Forfatter Skrevet 23. mars 2018 Sendte spørsmål til Kjells markiser vedrørende styring av Plisse/duette gardiner. Fikk følgende svar: Quote Std svaret er at vi må levere std motorer, dvs uten RTS, til smarthus-systemer. Plisse/Duette modell AE 10-M Motorene er 24V. Vedlagt er datablad på motoren. Så er det opp til elektrikker som leverer smarthus systemet til kunden å styre disse motorene etter disse opplysninger. Det finnes så mye forskjellig og vi har ikke mulighet til å sette oss inn i alle systemene. Kun KNX som støttes offisielt av Somfy men kreves alltid spesielle relé kompatible med systemet og 24V støtte i systemet Betyr det at en slik løsning kan styres med en slik: https://www.intin.no/produkt/qubino-flush-shutter-dc/ Sliter litt med å forstå hvordan man skal klare å styre en plisse eller duette gardin med motor. Siden gardinen kan dras ned fra toppen, og opp fra bunnen. Tror jeg må innom å prate med noen som har peiling når jeg kommer meg hjem over påske. lv25_ds.pdf Siter
Moskus Skrevet 24. mars 2018 Skrevet 24. mars 2018 16 timer siden, JohnMartin skrev: Std svaret er at vi må levere std motorer, dvs uten RTS, til smarthus-systemer. 16 timer siden, JohnMartin skrev: Betyr det at en slik løsning kan styres med en slik: https://www.intin.no/produkt/qubino-flush-shutter-dc/ Ja, jeg tolker det slik. 1 Siter
JohnMartin Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Skrevet 31. mai 2018 Hadde på tirsdag avtalt et møte med lokal Luxaflex forhandler for å diskutere litt løsninger. Om det var tilfeldigheter eller ikke, det vet jeg ikke, men representant fra Luxaflex var på besøk denne dagen og ble også med på møtet. Pratet litt om mine planer og mine synspunkter, blant annet alt skal styres av en app etc. Han kunne da kjapt informere om at Luxaflex har et åpent API og at de har en filosofi på at de skal være åpne og brukes til alle ønsker og formål. Nå er jo jeg helt grønn når det kommer til programmering, men er det noen som enkelt ser om dette API'et er dugende til noe? Og er det noe som kan brukes med HS3? 1 Siter
JohnMartin Skrevet 31. mai 2018 Forfatter Skrevet 31. mai 2018 Kanskje legge med link til API ? http://tools.hde.nl/menc/luxaflex/concepts/PowerView/API/ 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.